Skip to main content
Beantwoord

Tweede betalingsherinnering KPN ontvangen zonder eerste – vraag over incassokosten en betalingsregeling

• March 11, 2026
  • 5 reacties
  • 33 keer bekeken

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img

Beste,

Ik kreeg vandaag een brief van jullie dat er een factuur openstaat van X euro. Dit bedrag moet ik betalen voor 9 maart 2026.

Nu heb ik een aantal vragen:

1. Waarom geven jullie aan dat dit de tweede herinnering is? De eerste is nooit ontvangen.
  2. Waarom komt de brief pas binnen nadat de betaaldatum voorbij is?
  3. Hoe kan ik een betalingsregeling afsluiten, want ik kan dit bedrag niet in een keer betalen.
  4. Ik ben het niet eens met de incassokosten die jullie ook rekenen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@xJustxMegx 

Ik zal even je vragen aflopen, in de hoop dat je daar wel verder mee komt.

• Vraag 1 : Waarom je de 1e herinnering nooit hebt ontvangen, kan niemand de exacte reden voor geven, deze vraag kun je ook het beste vragen aan een medewerker van de telefonisch klantenservice via 0800-0402 of 1200 via KPN mobiele aansluiting.
    Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
    ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag facturatie.
  • Vraag 2 : De reden waarom je de brief pas na de betaaldatum hebt ontvangen, ligt bij PostNL, in veel plaatsen wordt de post 1 tot 2 keer per week bezorgd i.v.m. een tekort aan bezorgers bij PostNL. Hierdoor kan een brief dus langer onderweg zijn, voordat deze daadwerkelijk door je brievenbus wordt geschoven.
    Hier kan KPN voor de rest weinig aan doen.
  • Vraag 3: Je kunt bij KPN zeker een betalingsregeling afspreken, dit kun je zelf doen via (link) kpn.com/betaal. Hiervoor heb je wel een betaalcode nodig die jouw eerder is toegestuurd per mail en/of sms.
    Heb je deze betaalcode niet ontvangen, dan kun je het telefonisch regelen met de afdeling collections, hiervoor kun je een terugbelverzoek indienen via dezelfde ingang als bij vraag 1.
  • Vraag 4: Ondanks dat je het niet eens bent met de bijkomende incassokosten, dien je deze wel gewoon te betalen, aangezien deze niet kwijtgescholden zal worden door KPN.
    Dit staat ook vermeld in de Algemene Voorwaarden Mobiel van KPN.

Hopelijk is alles je nu een stuk duidelijker geworden, en weet je wat je moet doen.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 11, 2026

Beste ​@xJustxMegx zie onderstaande link voor aanvullende info:

en

Succes

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 11, 2026

Dank ​@JanD, helaas kom ik daar niet veel verder mee mede omdat ik de eerste herinnering bijvoorbeeld nooit heb ontvangen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 11, 2026

Beste ​@xJustxMegx je zult toch even direct met de helpdesk van KPN contact op moeten nemen, want anders start er een automatisch incassotraject, dat je niet mee wilt maken.

Je kunt de helpdesk van KPN bereiken via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Je kunt ook een terugbelverzoek doen, zie link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Binnen dit forum van klanten voor klanten kunnen we je niet verder helpen omdat dit forum geen helpdesk van KPN is.

Succes.

xJustxMegx
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 11, 2026

@JanD had ze inderdaad via Bsky al gecontacteerd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@xJustxMegx 

Ik zal even je vragen aflopen, in de hoop dat je daar wel verder mee komt.

• Vraag 1 : Waarom je de 1e herinnering nooit hebt ontvangen, kan niemand de exacte reden voor geven, deze vraag kun je ook het beste vragen aan een medewerker van de telefonisch klantenservice via 0800-0402 of 1200 via KPN mobiele aansluiting.
    Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
    ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag facturatie.
  • Vraag 2 : De reden waarom je de brief pas na de betaaldatum hebt ontvangen, ligt bij PostNL, in veel plaatsen wordt de post 1 tot 2 keer per week bezorgd i.v.m. een tekort aan bezorgers bij PostNL. Hierdoor kan een brief dus langer onderweg zijn, voordat deze daadwerkelijk door je brievenbus wordt geschoven.
    Hier kan KPN voor de rest weinig aan doen.
  • Vraag 3: Je kunt bij KPN zeker een betalingsregeling afspreken, dit kun je zelf doen via (link) kpn.com/betaal. Hiervoor heb je wel een betaalcode nodig die jouw eerder is toegestuurd per mail en/of sms.
    Heb je deze betaalcode niet ontvangen, dan kun je het telefonisch regelen met de afdeling collections, hiervoor kun je een terugbelverzoek indienen via dezelfde ingang als bij vraag 1.
  • Vraag 4: Ondanks dat je het niet eens bent met de bijkomende incassokosten, dien je deze wel gewoon te betalen, aangezien deze niet kwijtgescholden zal worden door KPN.
    Dit staat ook vermeld in de Algemene Voorwaarden Mobiel van KPN.

Hopelijk is alles je nu een stuk duidelijker geworden, en weet je wat je moet doen.