Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon opzeggen zonder dat alle onderdelen van het KPN abonnement komen te vervallen

• March 23, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

We hebben nog een abonnement alles-in-een met gratis Spotify. We willen vast bellen opzeggen maar de andere voordelen (mn Spotify) niet kwijtraken. Hoe doen we dat?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Hallo ​@MariekeSj ,

Vast bellen is gewoon op te zeggen, de rest van jouw abonnement loopt dan ongewijzigd door. Je kunt vast bellen via (de app) Mijn KPN verwijderen uit jouw abonnement.  

Kies onderin “producten” 

Kies Vast bellen

Kies onderin Abonnement 

Kies Abonnement aanpassen 

Kies onderin “Nee, ik wil geen vaste telefoon”

En dan nog bevestigen  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Dank, klinkt eenvoudig, vind het spannend om te doen. Internet geeft zoveel verschillende informatie. @kpn kunnen jullie dit bevestigen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Je kunt het al proberen. Je ziet de gevolgen al voordat je op bevestigen klikt. Zolang je niet bevestigt, gebeurt er niets. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@MariekeSj, welkom bij de community! 🙂

Goed dat je dit even checkt, ik snap dat het spannend kan zijn om iets aan je abonnement aan te passen. In dit geval klopt het advies van ​@Noordzee. Vast bellen staat los van je andere Alles-in-1 diensten, waardoor je dit gewoon kunt opzeggen zonder dat je andere voordelen zoals Spotify direct vervallen. Je kunt dit inderdaad zelf aanpassen via MijnKPN. Voordat je de wijziging definitief bevestigt, zie je altijd eerst een overzicht van wat er verandert. Zo kun je rustig controleren of alles naar wens blijft.

Kom je er niet helemaal uit of wil je dat er even wordt meegekeken? Dan kun je ook een belafspraak maken met de klantenservice. Zij kunnen het direct voor je controleren en eventueel voor je aanpassen. Laat gerust weten als je nog vragen hebt, we denken graag met je mee! 😊