Skip to main content
Vraag

Vergoeding voor storing is te laag

• August 6, 2026
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Geachte kpn

Naar aanleiding van de KPN-storing van 06:28 uur tot 21:14 uur (in totaal 14 uur en 46 minuten) heb ik een verzoek ingediend voor een vergoeding.

Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat ik een vergoeding van €3 zal ontvangen. Hoewel ik het waardeer dat KPN een vergoeding aanbiedt, vind ik dit bedrag, gezien de duur van de storing en de impact ervan, niet in verhouding staan tot de overlast die wij hebben ondervonden.

Gedurende de gehele storing hadden wij geen internetverbinding. Hierdoor konden wij niet alleen geen gebruik maken van onze KPN-diensten, maar ook niet van de betaalde streamingdiensten waarvoor wij maandelijks abonnementskosten betalen, zoals Netflix, Disney+, Videoland en NPO Plus. Deze abonnementen liepen gewoon door, terwijl wij er door de storing geen gebruik van konden maken.

Ik begrijp dat deze diensten niet door KPN worden geleverd. Toch wil ik u vriendelijk verzoeken om mijn situatie opnieuw te beoordelen en te bekijken of, gezien de langdurige storing van bijna 15 uur en de aanzienlijke hinder die wij hebben ondervonden, een aanvullende coulancevergoeding mogelijk is.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet, a

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 6, 2026

Dit is een forum voor vragen van KPN klanten en beantwoording door KPN klanten.

Uiteraard zijn er wel moderatoren van KPN maar ik denk dat je deze melding echt even bij de klantenservice moet doen.

Ik denk niet dat via dit forum dat afgehandeld kan worden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@A.p2718 

Welkom op de community van KPN.

Als je het niet eens bent met de verkregen vergoeding van 3,- euro, kun je daar een klacht over indienen, en zal het opnieuw bekeken gaan worden.

Je klacht komt dan bij de afdeling klantrelaties & klachten die hiermee aan de slag gaan, en het opnieuw voor je gaan beoordelen.
De medewerker die jouw klacht behandeld zal je daar vervolgens over terugbellen, en je (mogelijk) een nieuw coulance voorstel doen, waar je dan wel of niet akkoord mee kunt gaan.

Via de community van KPN kan dit niet voor je geregeld worden, omdat de moderatoren niets kunnen doen met een verzoek voor een vergoeding of coulance.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier:

Vul het online klachtenformulier zo goed en volledig mogelijk in, en druk vervolgens op versturen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2026

Hallo ​@A.p2718 ,

Vervelend zo’n storing! 

Ik ben bang dat je niet meer vergoeding gaat ontvangen. Stel dat deze abonnementskosten per maand zo’n 93 euro zijn . Dan is dat per dag 93/31: —> drie euro. Jouw storing duurde ruim veertien uur, meer dan drie euro gaat het niet worden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@A.p2718 ,

Vervelend zo’n storing! 

Ik ben bang dat je niet meer vergoeding gaat ontvangen. Stel dat deze abonnementskosten per maand zo’n 93 euro zijn . Dan is dat per dag 93/31: —> drie euro. Jouw storing duurde ruim veertien uur, meer dan drie euro gaat het niet worden. 

Hoi ​@Noordzee 

Ik denk ook dat het niet meer gaat worden.
Maar als klant kan en mag je altijd bezwaar maken, en om een herbeoordeling vragen.
Hoe groot de kans is dat de afdeling klantrelaties & klachten met een ander bod komen, acht ik zelf niet zo groot.

Maar TS ​@A.p2718 staat het vrij om bezwaar aan te tekenen.