Skip to main content
Beantwoord

Verhoging van 1 euro op een net afgesloten abonnement

• April 23, 2025
  • 10 reacties
  • 114 keer bekeken

Hallo,

In februari heb ik de overstap naar KPN gemaakt en ben binnengehaald met het vooruitzicht dat ik 37 euro per maand in het eerste jaar ga betalen. Nu 2 maanden verder heb ik een 1 euro verhoging gekregen. Mag dit zomaar, volgens mij heb ik een vaste afspraak over het eerste jaar.

mvg

Mischa

Beste antwoord door PeterG

Je blijft de aanbieding van € 35 betalen voor internet en tv. Los buiten de aanbieding kwam daar telefonie à € 2 bij, derhalve betaalde je € 37. Waarvan dus € 35 voor de '’nieuwe klanten aanbieding'’. Telefonie valt daar buiten.

Dat wordt nu € 3. En blijf (!) je de aanbieding internet + tv à € 35 betalen. Dat wordt niet verhoogd zolang je contract loopt (2 jaar neem ik aan). 

De losse extra dienst vaste telefoon wordt nu € 3 euro, dus wordt je totaalbedrag inderdaad € 38.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2025

Beste ​@Mischa74 , ja dat mag, zie de voorwaarden.

Het gaat niet om het basispakket internet dat duurder wordt, maar de losse opties, die je ook weer per maand op kunt zeggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Hallo Jan,

dank je voor je reactie.

Het maakt mij ook niet veel uit wat er duurder is geworden, het gaat erom dat ik een afspraak heb gemaakt wat ik per maand het eerste jaar kwijt zou zijn en dat wordt dan aangepast.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Op zich vind ik dat je inderdaad wel iets terechts zegt ​@Mischa74. Er wordt geadverteerd met “eerste x maanden voor 35 euro” als acties enzovoort. Is dan een inflatiecorrectie wel terecht, want dan is het niet meer voor dat bedrag.

Kans is groot dat KPN hier wel over nagedacht heeft en het wel mag, maar misschien kan een moderator hier wel meer over vertellen.

• April 23, 2025

“eerste x maanden voor 35 euro” als acties enzovoort. Is dan een inflatiecorrectie wel terecht, want dan is het niet meer voor dat bedrag.

Dit is geen inflatiecorrectie. Waarschijnlijk gaat dit om telefonie wat 1 euro duurder geworden is.

Die 35 euro waarmee geadverteerd word is zonder telefonie. Dat is alleen internet en 1 tv ontvanger. 

Er komt straks wel inflatiecorrectie over een paar maanden. En als het goed is krijg iemand die in die "eerste x maanden voor 35 euro" zit deze niet.

Zodra die periode voorbij is, dan moet de normale prijs betaald worden. En daar zit dan wel de inflatiecorrectie bij opgeteld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

voor mij was het 12 maanden voor 37 euro (inclusie telefonie)  en niet 37 euro tot we zin hebben om het te verhogen..

• April 23, 2025

voor mij was het 12 maanden voor 37 euro (inclusie telefonie)  en niet 37 euro tot we zin hebben om het te verhogen..

Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Daarin staat dat KPN het recht heeft de prijs van de extra diensten aan te passen. 

Je kan een klacht indienen. Maar ik geef je weinig kans van slagen. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Dit is geen inflatiecorrectie. Waarschijnlijk gaat dit om telefonie wat 1 euro duurder geworden is.

Die 35 euro waarmee geadverteerd word is zonder telefonie. Dat is alleen internet en 1 tv ontvanger. 

Er komt straks wel inflatiecorrectie over een paar maanden. En als het goed is krijg iemand die in die "eerste x maanden voor 35 euro" zit deze niet.

Oh, sorry ​@Marlon92. Je hebt inderdaad gelijk. In het nieuws dat in maart werd gedeeld over de inflatiecorrectie op 1 juni, werd ook de prijsverhoging op aanvullende diensten bekend gemaakt per 1 april. Daar is bij mij even de verwarring ontstaan, ik dacht dat het onderdeel was van de inflatiecorrectie.

Wij hadden ook bericht gekregen, om die reden hebben wij nu één TV+ ontvanger weggedaan en vervangen voor een simpel Android TV kastje. Ook vast bellen gaan we binnenkort opzeggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 23, 2025

Je blijft de aanbieding van € 35 betalen voor internet en tv. Los buiten de aanbieding kwam daar telefonie à € 2 bij, derhalve betaalde je € 37. Waarvan dus € 35 voor de '’nieuwe klanten aanbieding'’. Telefonie valt daar buiten.

Dat wordt nu € 3. En blijf (!) je de aanbieding internet + tv à € 35 betalen. Dat wordt niet verhoogd zolang je contract loopt (2 jaar neem ik aan). 

De losse extra dienst vaste telefoon wordt nu € 3 euro, dus wordt je totaalbedrag inderdaad € 38.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Dank jullie allen voor de antwoorden.  Krijg weer een warm gevoel van de KPN, extra betalen voor telefonie en dat bij de kpn.

Ik heb nog eens nagelezen en jullie hebben volledig gelijk: bij telefonie staat niet actie korting of eerste 12 maanden korting.  

Zo zijn ze inderdaad groot geworden, ik heb mijn les weer geleerd.

Ik ga door naar mijn volgend probleem, mijn tv box vind sinds vanavond het zappen niet leuk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

mijn tv box vind sinds vanavond het zappen niet leuk.

Misschien beter even een nieuw topic voor maken. Dan is de titel geschikter dan bovenstaande.

Nieuw topic openen onder KPN TV.