Skip to main content
Beantwoord

Verhuisd naar Curaçao, kan ik mijn abonnement omzetten naar prepaid?

• May 23, 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik ben verhuisd naar Curaçao en heb inmiddels een lokaal nummer. Mijn abonnement bij kpn gebruik ik niet meer, maar moet mijn nummer nog wel ongeveer een jaar aanhouden voor bijvoorbeeld digi-d gebruik. Het is voor de kosten wat zonde om een abonnement aan te houden. 

Is het een optie om mijn abonnement om te zetten naar prepaid waarbij ik mijn eigen simkaart kan houden? Post vanuit het buitenland komt namelijk vaak niet aan hier. 

Mocht dit kunnen wat is dan de goedkoopste optie en hoe kan ik dit regelen zonder te moeten bellen? Bellen/gebeld worden vanuit Curaçao naar Nederland is namelijk erg duur.

Ik hoor graag goede opties.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Chantal1990. Welkom op de community! Curaçao, dat klinkt als een mooi avontuur. Het antwoord dat ​@JanD hierboven geeft klopt, bedankt daarvoor! Ik wilde even checken of je voldoende hebt aan het antwoord, of dat we je nog ergens bij kunnen helpen.

Je gaf aan dat je je nummer graag wilt behouden voor bijvoorbeeld DigiD, maar liever geen volledig abonnement aanhoudt. Het omzetten van je abonnement naar prepaid kan dan inderdaad een goede oplossing zijn. Zo kun je je nummer blijven gebruiken, zonder vaste maandelijkse kosten. 

Let er wel op dat een prepaid 06-nummer actief moet blijven. Om te voorkomen dat het nummer vervalt, moet je minimaal één keer per 6 maanden bellen, sms’en, internetten of beltegoed opwaarderen. Als dat niet gebeurt, wordt het nummer tijdelijk geblokkeerd. Je kunt dan nog wel gebeld worden. Daarna heb je nog 3 maanden de tijd om het nummer te deblokkeren door op te waarderen. Doe je dat niet binnen die periode, dan komt het nummer helaas te vervallen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 23, 2025

Beste ​@Chantal1990 als je contractvrij bent kun je je nummer over laten zetten naar een prepaid.

Bellen naar NL gaat via +31612001200, via Facebook of via X, zie onderstaande links:

https://www.facebook.com/kpn

en

https://x.com/kpn

Succes

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Chantal1990. Welkom op de community! Curaçao, dat klinkt als een mooi avontuur. Het antwoord dat ​@JanD hierboven geeft klopt, bedankt daarvoor! Ik wilde even checken of je voldoende hebt aan het antwoord, of dat we je nog ergens bij kunnen helpen.

Je gaf aan dat je je nummer graag wilt behouden voor bijvoorbeeld DigiD, maar liever geen volledig abonnement aanhoudt. Het omzetten van je abonnement naar prepaid kan dan inderdaad een goede oplossing zijn. Zo kun je je nummer blijven gebruiken, zonder vaste maandelijkse kosten. 

Let er wel op dat een prepaid 06-nummer actief moet blijven. Om te voorkomen dat het nummer vervalt, moet je minimaal één keer per 6 maanden bellen, sms’en, internetten of beltegoed opwaarderen. Als dat niet gebeurt, wordt het nummer tijdelijk geblokkeerd. Je kunt dan nog wel gebeld worden. Daarna heb je nog 3 maanden de tijd om het nummer te deblokkeren door op te waarderen. Doe je dat niet binnen die periode, dan komt het nummer helaas te vervallen.