Skip to main content
Beantwoord

Verhuizing abonnement wordt niet naar tevredenheid afgehandeld

• April 22, 2025
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Drie weken geleden heb ik de verhuizing van mijn schoonvader geregeld. We moesten 2 weken wachten tot een monteur de verhuizing kon regelen. Vorige week maandag was de grote dag dat mijn schoonvader (93 jaar) weer internet, tv en een telefoonaansluiting zou krijgen. Helaas geen van alles werkt en dus KPN gebeld. We moesten nog de dag afwachten en als het dinsdag niet werkte terug bellen. Dinsdag gebeld en er zou vrijdag een monteur komen om alles werkend te maken. Donderdag een sms van kpn dat de aansluiting opgeleverd is, alleen jammer dat het niet werkt. Helaas vrijdag weer niets gebeurt en tegen 17:00 uur maar weer gebeld. We moesten nog even afwachten maar als het s’avonds nog niet opgelost was zou er zaterdag een monteur aangestuurd worden om alles op te lossen. Vandaag maar gebeld met kpn omdat de aansluiting nog steeds niet werkt en we de niet werkende aansluiting willen opzeggen. We hebben geen vertrouwen meer in KPN. Helaas kan ik niet opzeggen want ik ben geen eerste lijns familie. Via internet een terugbelverzoek gedaan zodat mijn echtgenote binnen een kwartier terug gebeld zou worden door KPN om het abonnement op te zeggen. Helaas is er niet gebeld en nu wordt het toch heel erg vervelend. Wij eisen nu toch medewerking van KPN om van deze ellende af te komen. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Henk Roelfs. Helemaal niet fraai zoals dit gelopen is en ik kan mij voorstellen dat na tig belletjes en pogingen je er wel een beetje klaar mee bent. 

Veel orders (nieuwe bestellingen of verhuizing) zijn tegenwoordig Doe-Het-Zelf orders waarbij de klant zelf de apparatuur kan installeren op de aangewezen installatiedag. Mocht dat onverhoopt toch niet lukken, vanwege de leeftijd bijvoorbeeld, dan kun je op de installatiedag ons bellen en een gratis installatiemonteur aanvragen. Je ontvangt dan een bevestiging per SMS en mail wanneer deze langskomt. Uit je verhaal begrijp ik dat deze monteur helaas nooit ingepland is en niet is langsgekomen. Dat is spijtig en ook vreemd dat mijn collega's dit niet gelukt is of voorgesteld hebben. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je alsnog zou bellen en er op aandringt om een monteur in te plannen, dat het allemaal in orde wordt gemaakt voor je schoonvader. Het zou zonde zijn om het abonnement op te zeggen en nog langer te wachten op een nieuwe aansluiting bij een andere provider. 

Maar als je toch graag het abonnement wil opzeggen (en je schoonvader zit buiten contract), dan kan dat natuurlijk. Het is ook geen probleem als jij belt, maar zorg er dan wel voor dat je schoonvader in dezelfde ruimte is. Dan kan hij bevestigen dat het in orde is dat jij het gesprek voert. Je kunt in ieder geval voor beide zaken het beste een terugbelafspraak maken, want dan bellen we je op een moment dat jou dat het beste uitkomt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Hoi ​@Henk Roelfs. Helemaal niet fraai zoals dit gelopen is en ik kan mij voorstellen dat na tig belletjes en pogingen je er wel een beetje klaar mee bent. 

Veel orders (nieuwe bestellingen of verhuizing) zijn tegenwoordig Doe-Het-Zelf orders waarbij de klant zelf de apparatuur kan installeren op de aangewezen installatiedag. Mocht dat onverhoopt toch niet lukken, vanwege de leeftijd bijvoorbeeld, dan kun je op de installatiedag ons bellen en een gratis installatiemonteur aanvragen. Je ontvangt dan een bevestiging per SMS en mail wanneer deze langskomt. Uit je verhaal begrijp ik dat deze monteur helaas nooit ingepland is en niet is langsgekomen. Dat is spijtig en ook vreemd dat mijn collega's dit niet gelukt is of voorgesteld hebben. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je alsnog zou bellen en er op aandringt om een monteur in te plannen, dat het allemaal in orde wordt gemaakt voor je schoonvader. Het zou zonde zijn om het abonnement op te zeggen en nog langer te wachten op een nieuwe aansluiting bij een andere provider. 

Maar als je toch graag het abonnement wil opzeggen (en je schoonvader zit buiten contract), dan kan dat natuurlijk. Het is ook geen probleem als jij belt, maar zorg er dan wel voor dat je schoonvader in dezelfde ruimte is. Dan kan hij bevestigen dat het in orde is dat jij het gesprek voert. Je kunt in ieder geval voor beide zaken het beste een terugbelafspraak maken, want dan bellen we je op een moment dat jou dat het beste uitkomt.Â