Skip to main content

Verkeerde Snelpakker televisie onderweg? Philips PUS8200 i.p.v. geadverteerde QLED PUS8500

• March 14, 2026
  • 136 reacties
  • 3146 keer bekeken

Toon eerste bericht

136 reacties

Toch vind ik het bijzonder te lezen dat een dame op de Facebook pagina van Radar, aangeeft vandaag 19Maart WEL de juiste  QLED TV 8500 serie heeft ontvangen???!!!! 

Hoe kan dat dan???🙄

Deze zijn toch niet op voorraad???

Snap jij het nog, ikke niet! 🙃

@Dktje ​@Optikes Ines  check RADAR facebook... 🤔 

Als ik dus alsnog de 8500 krijg na omruil, ga ik een officiele klacht indienen bij de ACM/consument. Dit is dan je reinste vorm van oplichting. Eerst via de klantenservice aangeven dat het model 8500 niet meer leverbaar is en dan alsnog een 8500 krijgen. Gelukkig een kort lijntje bij de ACM en Radar.

• Deelnemer
  • March 21, 2026

Ik dacht dat t aan mij lag……

• Deelnemer
  • March 21, 2026

Ik kreeg een tv geleverd.  Masr vind het beeld uitermate slecht. Nu bleek dat het geen 55pus8500 is die was toegezegd en de reden was Waarom  een abonnement heb afgesloten bij kpn maar een 55pus8200 ik kwam er vandaag pas achter.  Dat toestel is 200 euro goedkoper en normaal led ipv qled ik heb de doos en boekjes  nog. Kan deze omgeruild worden? Dit is natuurlijk niet waarvoor ik een abbonnement heb afgesloten   Als dat toestel dan. Jet leverbaar was. Dan een gelijk 55inch qled toestel van een ander merk oid…. Dit is niet conform de afspraak . Krijg hoofdpijn van dit beeld. Ding valt niet te kalibreren… kan iemand mij via mail hierover contacteren? 

vriendelijke groet. 
pa. Kon blijft een oud orepaid nummerge ruiken dat ij al vele malen heb laten weghalen. Wie kan ik hier zelf telefonisch bereiken? 

• Deelnemer
  • March 21, 2026

Beste vikash ik ben slechtziend deze tv doet heel erg zeer asn mij. Igen ennik kan m niet normaal gecalibeerd krijgen. Kpn bljjft een verkeerd nummer van 10 jaar terug  doorgeven van mij,  al aan de chauffeur van postnl.  Kan ik ze zelf bellen? Ik wilde graag een qled omdat ik juist zo slecht zie.. vandaar. Vr. Groet. Al. 

• Nieuwkomer
  • March 21, 2026

Helaas ook hier de foute TV geleverd… De 8200 LED ipv de 8500 QLED. Graag wil ik dat deze ook omgeruild word naar de TV waarvoor ik het abonnement heb afgesloten….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Voor de laatste mensen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik nog even het bericht van Shyrin aanhalen van 19 maart: 

Op dit moment is het niet nodig om zelf actie te ondernemen.
Er wordt proactief contact opgenomen met alle klanten die een ander model hebben ontvangen. Deze worden omgeruild, zodat de afhandeling voor iedereen gelijk verloopt. Het eerder gegeven antwoord van mijn collega Vikash zal ik updaten!

We vragen hierbij wel om jullie geduld; de oplossing kost wat tijd, maar we zorgen ervoor dat dit voor iedereen correct en zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Arjan van KPN we zijn inmiddels 1 week veder dat de klachten binnen stroomde... Het "zo snel mogelijk" is natuurlijk subjectief! Begrijp echt totaal niet dat dit zolang moet duren! Want ik ga er toch echt vanuit dat wij allen hier in de chat voorrang hebben... Met onze gegevens te verstrekken zijn wij namelijk WEL PROACTIEF geweest!!! 

Wat ik al eerder aangaf, hoe moeilijk kan het zijn?!

Maar het probleem bij jullie KPN is, dat er telkens andere mensen zijn, er totaal geen structuur is! Zet daar gewoon vaste kleine groep mensen op, die daadwerkelijk PRO-ACTIEF kunnen denken en werken! Want dit is serieus een zooitje! 

Wat is het excuus over de WEL geleverde 8500 serie aan het adres van de dame op facebook 19 maart j.l. (radar pagina?)  Daar ben ik bijzonder nieuwsgierig naar!

Waarom komt hier geen antwoord op?! 

Los het gewoon op!!! 

Ik woon 20min vanaf Sidekix desnoods rij ik er heen en ruil ik de TV om! 

• Deelnemer
  • March 22, 2026

Kpn heeft dus het onluiste telefoonnummer.  Ik heb dit al vajer versnderd in het juiste. Masr het verkeerde nummer vlijft diirgegeven worden zo kan er dus geen contact opgenomen worden.  Iknzit nu met een, coor mij, verblindende tv. Mijn oude led lg van 6% jaar gelede. Geeft een veel nooier beeld. …  die heeft iemwnd inmiddels wl op de slaapkamer hangen. En ik zit met deze tv…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dan kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk om je telefoonnummer te laten veranderen. Voor de rest is het nog niet duidelijk of onze logistieke partner via telefoon of e-mail contact opneemt. Dat is nog even afwachten. 

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Voor de laatste mensen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik nog even het bericht van Shyrin aanhalen van 19 maart: 

Op dit moment is het niet nodig om zelf actie te ondernemen.
Er wordt proactief contact opgenomen met alle klanten die een ander model hebben ontvangen. Deze worden omgeruild, zodat de afhandeling voor iedereen gelijk verloopt. Het eerder gegeven antwoord van mijn collega Vikash zal ik updaten!

We vragen hierbij wel om jullie geduld; de oplossing kost wat tijd, maar we zorgen ervoor dat dit voor iedereen correct en zo snel mogelijk wordt afgehandeld.

Behoefte aan concretheid vooraf over de aangekondigde omruilactie

​Bedankt voor de update, Arjan. Het is goed om te lezen dat KPN het initiatief neemt voor een "correcte afhandeling" die voor iedereen "gelijk verloopt". Om dit proces ook daadwerkelijk soepel te laten verlopen, is er echter meer concreetheid nodig over de praktische invulling.

​Onduidelijkheid via Sidekix voorkomen

​Het bericht dat Sidekix proactief contact zal opnemen, is op dit moment te onbepaald. Onze eerdere ervaring leert dat Sidekix slechts de uitvoerende partij is en geen mandaat heeft om over de inhoud van de oplossing te beslissen. Wij willen voorkomen dat we opnieuw in een situatie komen waarin we aan de deur of aan de telefoon moeten beoordelen of een aangeboden model wel aan de gemaakte afspraken voldoet.

​De status van de 55PUS8500 en de rol van Radar

​KPN heeft zowel op dit forum als bij Radar herhaaldelijk aangegeven dat de oorspronkelijke 55PUS8500 niet meer leverbaar was. Mocht KPN nu alsnog dit specifieke model aanbieden, dan strookt dit niet met de eerdere berichtgeving over de voorraadstatus. Indien zou blijken dat dit model er wel was, maar er bewust is gekozen voor de levering van de minderwaardige 8200-serie, dan zullen wij dit alsnog moeten voorleggen aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) als een misleidende handelspraktijk.

​Eis voor openheid van zaken: Het modelnummer

​Om de afhandeling voor iedereen correct en voorspelbaar te laten verlopen, verzoeken wij KPN om hier op het forum eerst duidelijkheid te verschaffen over het specifieke modelnummer dat als vervanging wordt aangeboden.

​Gezien de ontstane situatie en de tijd die dit proces heeft gekost, verwachten wij een model uit de meest recente generatie (2025/2026), zoals de 9000- of 9050-serie, dat een duidelijke upgrade vormt en beschikt over de toegezegde QLED- of Mini-LED technologie.

​Conclusie

​Pas als er vooraf openheid van zaken is over het modelnummer, kan het logistieke proces via Sidekix met vertrouwen worden doorlopen. Wij willen voorkomen dat we achteraf opnieuw voor verrassingen komen te staan. Wij kijken uit naar een concreet antwoord.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 22, 2026

Zou ook kunnen zijn dat de 8500 niet meer hier in Nederland verkrijgbaar was, dat ze nu de 8500, voor een hogere prijs in het buitenland hebben ingekocht?