Skip to main content

Verkeerde Snelpakker televisie onderweg? Philips PUS8200 i.p.v. geadverteerde QLED PUS8500

• March 14, 2026
  • 218 reacties
  • 5759 keer bekeken

Toon eerste bericht

218 reacties

• Helper
  • March 27, 2026

Das dus in tegenstelling tot wat er boven staat.    En wat philips aan de consumentenbond heeft opgegeven als specificatie  er is dus een discrepantie. Kijkmop de site zelf. Het paneel is een standaard paneel dit is van het energielabel. En niet van de opgave van philips. Das iets anders. Ziemook de consumentenbond pagina. 

Chrissie TheOneAndOnly
Topper
Forum|alt.badge.img+1

@Dktje KPN zelf heeft mij gebeld. Dacht ik... 

+31 88 623 7006 was het telefoon nummer dus toch Sidekix?!

Maar naar zeggen word ik aankomende week om een afspraak in te plannen en dan de TV om te ruilen.

• Helper
  • March 27, 2026

Bij de 8500 wordt echt gesproken over een standasrd paneel itt tot bijv de 9500. Op het plaatsje en energielabel staat qled. Bij  de technische specificaties led ipv qled. Daar staat nuet zoals  bij de 8500 ultra hd led (zoals ook de 8200 is) maar duidelijk qled bij de specs als bij het energielabel ……. Dus of  philips heeft een drukfout  gemaskt bij de specs van de 8500 of de 8500 heeft eeen gewoon paneel en geen qled en ze verkopen hem als qled immers bij de sndere typen als de 9050 staatduidelijk qled  onder de specs  bij de 8500  standaard paneel  de feiten liegen niet dit itt tot de andere series als de 9050. Zie. Ingevoegde printscreen 

• Helper
  • March 27, 2026

Dktje neen. Dat is het energielabel. Bij de specs stast niet zoals bij de 9050 en andere qleds en de consumentenprijs dat er een qled in zit  maar een standaard panel.  Kijk zelf maar bij  de 8500 staat heel duidelijk full hd led.  Bij de 9010 en 9050 bijv diidelijk qled panel.  Goed lezen aub. 9010: https://www.philips.nl/c-p/65PUS9010_12/the-one-4k-ambilight-tv.   8500 : full hdmpanel. Zonder qled zie: https://www.philips.nl/c-p/85PUS8500_12/qled-4k-ambilight-tv.  Ook bij de consumentenbind wordt duidelijk gesproken over een standaard hdpanel en. Iet over qled  zie:  https://www.consumentenbond.nl/tv/producten/philips/55pus8500-12   Dus wat is het nu. Een glitch van philips die bij de specs spreekt i er direct lcd led ipv qled. Of een drukfoutof een fake stunt van philips? 

• Deelnemer
  • March 27, 2026

Oh ik ben gisteren gebeld en heb terug gebeld was iemand van kpn. En zezei dat ik beter effe de mail kon afwachten, ikzei namelijk dat ik de tv graag wou omruilen. Nu moet ik dus wachten tot mei. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

@AL030 

ik snap je verwarring hoor, maar laten we oppassen dat het topic nu niet te onoverzichtelijk wordt.

overigens is t alleen fout te zien bij 50” en 55” inch. Dus het gaat waarschijnlijk om een verschil op de site.

• Helper
  • March 27, 2026

@AL030 

ik snap je verwarring hoor, maar laten we oppassen dat het topic nu niet te onoverzichtelijk wordt.

Sorry das niet de officiële  philips.nl site..  ik ga geen tv ruilen voor hetzelfde apparaat met een ander typenummer. Dan overweeg ik liever een tv extra erbij

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

Deze foto heb ik zelf genomen bij een Philips verkooppunt. Het weekend dat ik dit topic startte.

Hier een link naar specsheet vanaf Philips!

https://www.documents.philips.com/assets/20241226/996955624172454bb4ccb252012562cc.pdf

Forum|alt.badge.img

Binnen de range van de Philips 55PUS85x0 (waarbij de 'x' een variabele is voor specifieke modeluitvoeringen zoals kleur of standaard) zijn de volgende 55-inch modellen uitgerust met een QLED-scherm (2025-generatie):

• Philips 55PUS8500: Dit is het standaardmodel met een 4K QLED-paneel en driezijdig Ambilight.
  • Philips 55PUS8510: Een variant die technisch identiek is aan de 8500, maar vaak een ander kleuraccent of type standaard heeft.
  • Philips 55PUS8550: Beschikt eveneens over een QLED-paneel en wordt vaak bij specifieke retailers aangeboden.
  • Philips 55PUS8560: Een aanvullende modelvariant binnen deze serie die ook gebruikmaakt van QLED-technologie. 

Belangrijke kenmerken van deze QLED-modellen:

• Beeldtechniek: Ze maken gebruik van Quantum Dots voor rijkere kleuren en een hogere helderheid in vergelijking met eerdere LED-modellen uit de 8500-serie.
  • Processor: Deze modellen zijn uitgerust met de Pixel Precise Ultra HD engine.
  • Smart TV: Ze draaien op het nieuwe Titan OS besturingssysteem. 

Forum|alt.badge.img
  • Je kan je huidige TV omruilen voor het beloofde model (55PUS85x0/12). Dit kan vanaf half mei 2026, als die TV weer op voorraad is.

Voor de goede orde: Het beloofde model (55PUS85x0/12) had 6 WEKEN GELEDEN ook op voorraad kunnen zijn en geleverd kunnen worden. Dan had deze topic ook niet hoeven te bestaan!

Half mei vind ik wel echt belachelijk.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Tja. Ze kunnen niet toveren.... 

• Helper
  • March 28, 2026

Er zijn nog genoeg eerdere versies  van de tvs van de 8500 serie te koop. Zelfde model zelfde nummers. Zonder qled. Domme zet van philips. Het nummer niet te veranderen hoe weet ik dst ik de goede heb? Heb meerdere winkels afgebeld en die bevestigen het.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Tja. Ze kunnen niet toveren.... 

De televisie is overal verkrijgbaar, het blijkt maar weer eens dat kpn/sidekix niet in staat zijn, dit soort acties goed te managen. En vooral hierover transparant te communiceren.

We lezen hier vaker dat klanten heel lang op hun ‘welkomstcadeau’ moeten wachten. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat een artikel niet (tijdig ) leverbaar is maar omdat keer op keer af te doen met ‘de toeloop is groter dan verwacht’ geeft aan dat er aan het verwachtingsmanagement iets niet deugt. Op basis van eerdere acties, moet het mogelijk zijn een inschatting te maken van het aantal te verwachten nieuwe klanten en daarmee tijdig afspraken met de leverancier te maken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Dat ze overal verkrijgbaar zijn zegt niet of ze op dit moment leverbaar zijn bij de leverancier van Sidekix. Ja in mei weer. 

Het wordt opgelost, volgens mij kunnen we ook klagen om het klagen. Het is vervelend hoe het gelopen is, en het verdiend geen schoonheidsprijs, maar ze kunnen niet opeens tientallen televisies toveren om ze deze week uit te leveren, dat hadden ze dan wel gelijk gedaan. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Misschien moet KPN gewoon eens stoppen met al die welkomstcadeau's. Abonnementen tegen scherpe prijzen zijn veel interessanter...

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 29, 2026

Dat ze overal verkrijgbaar zijn zegt niet of ze op dit moment leverbaar zijn bij de leverancier van Sidekix. Ja in mei weer. 

Het wordt opgelost, volgens mij kunnen we ook klagen om het klagen. Het is vervelend hoe het gelopen is, en het verdiend geen schoonheidsprijs, maar ze kunnen niet opeens tientallen televisies toveren om ze deze week uit te leveren, dat hadden ze dan wel gelijk gedaan. 

Blijft natuurlijk dan wel heel bijzonder (of twijfelachtig) dat er eerder wèl ineens tientallen (mindere)  televisies tevoorschijn getoverd konden worden. 

Het is inderdaad goed dat het opgelost wordt, weliswaar niet van harte en pro-actief maar dankzij de aanhoudende druk van klanten en wellicht een interventie van Radar. 

Misschien moet KPN gewoon eens stoppen met al die welkomstcadeau's. Abonnementen tegen scherpe prijzen zijn veel interessanter...

Precies. Daar profiteert elke klant van. Of desnoods een cashback: na twee jaar een bedrag terug met eventueel een extra bonus bij verlenging. Doet ook recht aan de groene ambities. Met het in laten vliegen/varen van elektronica uit China, heen en weer sturen van dozen en eventueel een extra televisie leveren worden groene ambities weinig serieus genomen, dan wel te grabbel gegooid.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 29, 2026

Precies. Daar profiteert elke klant van. Of desnoods een cashback: na twee jaar een bedrag terug met eventueel een extra bonus bij verlenging. Doet ook recht aan de groene ambities. Met het in laten vliegen/varen van elektronica uit China, heen en weer sturen van dozen en eventueel een extra televisie leveren worden groene ambities weinig serieus genomen, dan wel te grabbel gegooid.

Hier ben ik het mee eens. Koos zelf ook altijd voor korting. Zal persoonlijk nooit kiezen voor een tv of gameconsole.