Skip to main content

Mijn verlengaanbod is duurder dan de prijs die nieuwe klanten betalen. Ook zonder de korting voor nieuwe klanten die ik niet krijg als bestaande klant. Mijn verlengprijs is € 44,11 voor 100 mbps, nieuwe klanten betalen €41,50 na de kortingsperiode. De optie voor 500Mbps heb ik niet, nieuwe klanten wel. Voor de upgrade naar 200 Mbps betalen nieuwe klanten na de kortingsperode € 1 extra, ik betaal € 7,49 extra. 
allereerst ben ik wel nieuwsgierig naar wat hier aan de hand is, maar zijn er ook al bestaande klanten die het gelukt is om te verlengen tegen de nieuwe klanten prijzen, en hoe dan?

Als je je huidige Alles-in-1 of Hussel verlengt wel ja.

Ga je over naar de nieuwe huidige propositie dan ga je die prijs betalen. Uitgezonderd de "nieuwe klanten lok korting" natuurlijk. 

nieuwe klanten betalen €41,50 na de kortingsperiode. 

Als je nog een oud abonnement hebt kan je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Let wel op: alles wat je nu hebt aan kortingen ofzo, bijvoorbeeld gratis snelheidsverhoging naar 200 mbit ofzo, dat ben je kwijt. Ook gratis opnemen bij 2 tv ontvangers heb je niet meer.

Maar ik vraag me af... je hebt nu € 44,11. Dat is helemaal niet zo heel erg hoog. Ik heb dat volgens mij ook. En ik heb de nieuwste abonnementsvorm al. Dus jij misschien ook. In dat geval is er niets aan te doen denk ik.

Nee, ik verleng het meest recente tv+ abonnement. Maar krijg, los van de kortingen, dus veel hogere maandprijzen te zien in m’n verlengaanbod dan nieuwe tv+ klanten. Ik kan dus ook niet overstappen naar een nieuw tv+ abonnement, desnoods zonder nieuwe klanten korting. Ik zit als bestaande tv+ klant in een hoge prijzenfuik, als ik bij kpn blijf. 

Als je nog een oud abonnement hebt kan je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Let wel op: alles wat je nu hebt aan kortingen ofzo, bijvoorbeeld gratis snelheidsverhoging naar 200 mbit ofzo, dat ben je kwijt. Ook gratis opnemen bij 2 tv ontvangers heb je niet meer.

Maar ik vraag me af... je hebt nu € 44,11. Dat is helemaal niet zo heel erg hoog. Ik heb dat volgens mij ook. En ik heb de nieuwste abonnementsvorm al. Dus jij misschien ook. In dat geval is er niets aan te doen denk ik.

€ 44,11 is meer dan de €41,50 voor nieuwe klanten, dat maakte het “duur” gevoel, niet het absolute bedrag. Dat is overigens bij Odido wel flink lager voor 100 mbps, € 35 zonder korting heb ik net opgezocht.

Als je al de huidige propositie hebt kun je niet opnieuw afsluiten. 

Jij bent in 2023 gewoon met de standaard prijs voor 100 Mbps begonnen, 42,50.

Plus dan zeker 2 x inflatiecorrectie klopt je huidige prijs als een bus.

Hmm. De standaard prijs van Odido is hier € 45 (100 Mbps). Dat is inclusief de toeslag voor kpn netwerk/Glaspoort. 

Raar prijsverschil, voor € 45 zonder korting biedt Odido hier Glasvezel 1000. 

Wat gek ​@Tanoor .

Als ik op het naast gelegen dorp, waar alleen ODF ligt, check krijg ik dezelfde prijzen bij Odido. 

100 voor 45

400 voor 50

1000 voor 55

2000 voor 65

*prijzen na kortingsperiode nieuwe klanten 

ik heb ook zo’n rijtje, maar met lagere prijzen. Leuke toevoeging is 8Gbps voor €85,-. 400 is €40 en 2Gb €60. Odido levert hier via KPN netwerk. De prijsvorming rondom internet glasvezel is wel erg ondoorzichtig: verschillen per woonplaats, verschillen tussen bestaande en nieuwe klanten. Gerommel met kortingen. Heeft allemaal niks meer met kostprijs + marge te maken, Je bent als klant het businessmodel, laat dat duidelijk zijn.

Hhm. Nog niet in heel Alphen aan den Rijn wordt Odido via glasvezel aangeboden. ​@Tanoor 

Adres wat ik net checkte is alleen Klik&Klaar. (Aardepad)

Op de Noorderneerkring krijg ik inderdaad lagere prijzen dan in het de gemeente Bloemendaal. 

Bizar. Willekeur bij Odido?

€ 44,11 is meer dan de €41,50 voor nieuwe klanten, dat maakte het “duur” gevoel, niet het absolute bedrag. Dat is overigens bij Odido wel flink lager voor 100 mbps, € 35 zonder korting heb ik net opgezocht.

Hallo ​@Tanoor ,

Je hebt het over 41,50. Dat is niet correct, de juiste prijs voor 100 Mbit/s is 42,50. Dat bedrag 44,11 komt door de prijsindexatie. 

Gelukkig is het aanvullende TV-abonnement niet verhoogd en blijft dat 12,50 per maand.

Vaak zie je in MijnKPN wel een verlengvoorstel staan met een tijdelijke korting. Stel dat je drie maanden 5,00 korting krijgt, dan is dat op jaarbasis wel ruim 1,00 per maand. En dan kom je toch weer redelijk in de buurt van het bedrag van 42,50 per maand. 

Mijn advies is wel om maar met één jaar te verlengen, dan kun je over een jaar weer profiteren van een dan geldende aanbieding. 

Voor de volledigheid, dit zijn de huidige prijzen: 

Odido is hier duurder dan kpn. Geen denken aan dus. Als ik zou overstappen. 

@ Noordzee

Dank je, het verschil tussen bestaand en nieuw blijft. Het verschil met Odido wordt zo nog groter.

Je reactie helpt wel iets, want ik wil gewoon business case bij KPN blijven. Ben ik ook al sinds weet ik hoe lang. En dit gehannes met prijzen irriteert, dat had ik al met de nieuwe klanten korting en dit is de volgende stap hierin en wordt het negatieve gevoel over het prijsbeleid van KPN alleen maar groter. Zal bij Odido niet anders worden, zelfde laken een pak waarschijnlijk, maar ja wel goedkoper. Hier dan.

@Tanoor 

Ik ben het met jou eens hoor. Naar mijn mening behoort iedere klant precies hetzelfde te betalen. In de huidige situatie is dat absoluut niet zo.

Tegenwoordig weet ik precies hoe het werkt: Ik stap steeds over naar de meest nieuwe abonnementsvorm en verleng mijn contract jaarlijks met één jaar met een tijdelijke korting. 

Maar veel klanten zijn daar absoluut niet mee bezig. Die klanten betalen met hun dure abonnement eigenlijk de welkomstkado’s voor hele nieuwe klanten. 

De afloop,

ik dacht ik verleng, met een beetje korting. De lijn van @Noordzee zeg maar. Als je de verleng optie afwerkt wordt gemeld dat de bestelling meteen ingaan. Helemaal goed, is wel eerder dan afloop contract, en maakt het voordeel zo ietsje groter. Maar ja als je de bevestigingsmail leest dan gaat de verlenging pas in op einde oude contract. Dat is dus niet conform de info die je krijgt in het bestelproces. Geannuleerd en klaar met dit bedrijf.

als je de bevestigingsmail leest dan gaat de verlenging pas in op einde oude contract. Dat is dus niet conform de info die je krijgt in het bestelproces. Geannuleerd en klaar met dit bedrijf.

Dat is wat mij betreft wel logisch. Je maakt eerst jouw oude contract af en dan gaat de verlenging in met één (of twee) jaar. 

Dat wel, maar zeg dan niet dat het direct ingaat. Dat beïnvloedde mijn besluit. Anders had ik nu niet verlengd, maar gewacht. Nu verlengen brengt nu niks voor mij.

Ik zie nergens in dit topic dat gezegd is dat het voordeel meteen ingaat. In andere topics verwijs ik wel eens naar die link met de verwijzing erbij “(mits contractvrij)”. 

Maar bij de bestel info wel, nog een screenshot van gemaakt, om deze discussie met kpn voor te zijn.

Hmm, ik ben het met je eens dat dit een beetje vreemd is ​@Tanoor 🤔
Top dat je een screenshot hebt gemaakt, zou je die hier willen delen? Dan kan ik hier intern een melding over maken!

Screenshot? Waarom staat het hier dan niet Tanoor?

nog een screenshot van gemaakt, om deze discussie met kpn voor te zijn

Tja, Als je het binnenskamers houdt gaat de discussie wel door hè 😁

Hierbij het screenshot waaruit ik opmaakte dat de verlenging meteen in zou gaan en niet aan het einde van me huidige contract. 

Niet duidelijk inderdaad. 

Best wel duidelijk, er staat klip en klaar dat het meteen ingaat. Ik kan er echt niks anders van maken.

. Mijn verlengprijs is € 44,11 voor 100 mbps, 

Dat is trouwens nog maar heel even. Per medio juli 2025 wordt de prijs 45,56 per maand. Dat komt door de inflatiecorrectie (3,3% hanteert KPN) die vanaf medio juli 2025 wordt toegepast. 

Ik bedoel dus: het is niet duidelijk dat je eerst je lopende contact afmaakt. 

Reageer