Skip to main content
Beantwoord

Versoberd verlengvoorstel

• January 9, 2026
  • 18 reacties
  • 179 keer bekeken

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Per februari kan ik mijn internet+tv pakket verlengen. Eind vorig jaar stond er in mijn verlengvoorstel 12 maanden a € 5 korting bij verlenging met 2 jaar.   Nu staat er in Mijn KPN bij verlenging voor 2 jaar een korting van 6 maanden a € 7,50 en bij verlenging voor 1 jaar 3 maanden korting a € 5.  Dus als ik vorig jaar al verlengd zou hebben dan zou ik per saldo meer korting krijgen dan nu. Dit vind ik een beetje vreemd. Nu begrijp ik dat je bestaande klanten niet dezelfde kortingen kunt geven als nieuwe klanten hoor maar dit vind ik een beetje mager voor iemand die een uitgebreid internet+tv pakket heeft en ook nog 2 mobiele kpn aansluitingen heeft. Nogmaals dit is niet om te klagen maar het heeft mij nu in twijfel gebracht om te verlengen. Op zich ben ik meer dan tevreden met mijn kpn aansluiting maar als ik niet verleng heb ik toch nog de mogelijkheid om me te orienteren…...

Beste antwoord door Rick.van.D

Dan heb je ook nog een oud (internet) abonnement. 

Ga zodra je contractvrij bent in februari over naar de huidige nieuwe propositie! Je bent dan permanent goedkoper uit in plaats van een paar maanden 5 of 10 euro.

Vernieuwen naar de huidige propositie doe je via deze link.

@PeterG Dankjewel! Ga ik doen!

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2026

Hallo ​@Rick.van.D ,

Het is nog geen februari. Mijn ervaring met die voorstellen is dat het voorstel gunstiger wordt zodra de verlengdatum is gepasseerd. Wacht dus sowieso met verlengen tot je contractvrij bent. 

Je kunt verder (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+ als je dat nog niet hebt.  Dat heet ook wel vernieuwen. 

Dat verlengen/vernieuwen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan mogelijk wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

De prijzen en mogelijkheden vanaf medio februari 2026 vind je in dit overzicht:

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 9, 2026

Hallo ​@Rick.van.D ,

Het is nog geen februari. Mijn ervaring met die voorstellen is dat het voorstel gunstiger wordt zodra de verlengdatum is gepasseerd. Wacht dus sowieso met verlengen tot je contractvrij bent. 

Je kunt verder (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en eventueel KPN TV+ als je dat nog niet hebt.  

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan mogelijk wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

De prijzen en mogelijkheden vanaf medio februari 2026 vind je in dit overzicht:

Bedankt voor je reactie! Helemaal duidelijk! Maar ik ben al over op TV +. Het gaat dus puur om een verlenging voor hetzelfde pakket… Ik verbaasde me alleen over de verlaagde aanbieding… Ik wacht gewoon nog ff geduldig af

JanD
Superuser
  • January 9, 2026

Beste ​@Rick.van.D je hoeft niet te verlengen als het geen voordelen oplevert, ja abo gaat dan over in een abo voor onbepaalde tijd met 1 maand opzegtermijn.

• January 9, 2026

Hallo ​@Rick.van.D ,

Apart dat ervaringen zo uiteen kunnen lopen. Het aanbod wat de topicstarter ziet is er voor vaste klanten al vrij lang dat aanbod 2 jaar contract 6 maanden € 7, 50 kreeg ik in januari 2025 ook al te zien en op dat moment was ik al ruim een jaar contractvrij. Verder is de topicstarter bijna zeker al contractvrij anders krijg je helemaal geen verlengvoorstel te zien. 

Ik ben begin 2025 overgegaan naar de huidige propositie en ik zie daarom nu geen verlengvoorstel. Pas na 7-04-2026. 

Ps ​@Rick.van.D bedoel je met eind vorig jaar afgelopen december 2025 of december 2024?

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 9, 2026

Hallo ​@Rick.van.D ,

Apart dat ervaringen zo uiteen kunnen lopen. Het aanbod wat de topicstarter ziet is er voor vaste klanten al vrij lang dat aanbod kreeg ik ook te zien en op dat moment was ik al ruim een jaar contractvrij. Verder is de topicstarter bijna zeker al contractvrij anders krijg je geen verlengvoorstel te zien. 

Ik ben begin 2025 overgegaan naar de huidige propositie en ik zie daarom nu geen verlengvoorstel. Pas na 7-04-2026. 

Ps ​@Rick.van.D bedoel je met eind vorig jaar afgelopen december 2025 of december 2024?

Ik bedoel eind 2025!

• January 9, 2026

Verder is de topicstarter bijna zeker al contractvrij anders krijg je geen verlengvoorstel te zien.

Dat is niet helemaal waar. Sommige klanten krijgen al een verlengvoorstel nog voor dat hun contract is afgelopen. Daar is KPN zelfs wel eens een keer de fout mee in gegaan. KPN liet in het verlengvoorstel de korting van het nieuwe abonnement zien. Maar de korting van het oude abonnement wat dus bijna afliep stond er ook in. Dus ja. Dat zag er heel leuk uit. Maar die supergunstige prijs onderaan de streep was maar voor een paar weken. Dan ging de prijs al weer een stuk omhoog. Heel veel klanten zijn daar de dupe van geworden toen. En KPN heeft niet of nauwelijks gecompenseerd ofzo voor zover ik weet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2026

j. Verder is de topicstarter bijna zeker al contractvrij anders krijg je geen verlengvoorstel te zien. 

Ik weet het niet meer precies op de dag nauwkeurig. Maar zo'n twee tot drie maanden voor de verlengdatum zag ik (afgelopen zomer) in MijnKPN al een (vrij mager) verlengvoorstel staan. 

Op de dag dat ik contractvrij was, werd dat verlengvoorstel een stuk beter. 

(Overigens heb ik daar geen gebruik van gemaakt, ik had gekozen voor vernieuwen naar de propositie 2025.) 

• January 9, 2026

Maar ik ben al over op TV +. 

Is 500 mbit bij jou beschikbaar? Ik heb ook tv+. Maar 500 mbit is niet beschikbaar. Als je KPN belt en vraagt naar 500 mbit, dan denk ik dat je misschien nog een keer de nieuwe klanten prijs krijgt.

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 9, 2026

Is 500 mbit bij jou beschikbaar? Ik heb ook tv+. Maar 500 mbit is niet beschikbaar. Als je KPN belt en vraagt naar 500 mbit, dan denk ik dat je misschien nog een keer de nieuwe klanten prijs krijgt.

Ik heb 1gb abonnement !

• January 9, 2026

j. Verder is de topicstarter bijna zeker al contractvrij anders krijg je geen verlengvoorstel te zien. 

Ik weet het niet meer precies op de dag nauwkeurig. Maar zo'n twee tot drie maanden voor de verlengdatum zag ik (afgelopen zomer) in MijnKPN al een (vrij mager) verlengvoorstel staan. 

Op de dag dat ik contractvrij was, werd dat verlengvoorstel een stuk beter. 

(Overigens heb ik daar geen gebruik van gemaakt, ik had gekozen voor vernieuwen naar de propositie 2025.) 

Dat kan inderdaad kloppen bedenk ik mij nu, want ik zie dat ik juli 2025 ben veranderd naar tv+. De datum die ik te zien krijg ligt voor het eind van mijn contract datum.

Dat neemt niet weg dat ik datzelfde 'magere' aanbod in januari 2025 al zag daar heb ik nog een schermafbeelding van. Daarom verbaasd het mij juist dat de topicstarter in december 2025 een  beter aanbod zag dan nu januari 2026.

JanD
Superuser
  • January 9, 2026

Ik heb 1gb abonnement !

Er wordt niet gevraagd wat je hebt maar of je ook kunt kiezen voor 500Mbit  ​@Rick.van.D binnen je huidige abo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 9, 2026

Heb je voor internet ook al de huidige KPN Thuis propositie? Of nog Hussel of "Alles-in-1".

Als je zoals de voorgaande schrijvers aangeven voor 500 Mbps kunt kiezen in MijnKPN dan heb je de huidige internet propositie. Zo niet, dan is het goedkoper om daarnaar te wijzigen (vernieuwen) in plaats van het huidige weer vast te leggen (verlengen) terwijl er al een paar jaar inflatiecorrectie overheen is gegaan. 

• January 9, 2026

Ik heb 1gb abonnement !

Er wordt niet gevraagd wat je hebt maar of je ook kunt kiezen voor 500Mbit  ​@Rick.van.D binnen je huidige abo.

En 1 of 2 maanden op 500 mbit is geen ramp toch? Daarna kun je altijd in MijnKPN de snelheid weer op 1 gbit zetten.

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 9, 2026

Ik heb 1gb abonnement !

En 1 of 2 maanden op 500 mbit is geen ramp toch? Daarna kun je altijd in MijnKPN de snelheid weer op 1 gbit zetten.

Nu begrijp ik het…  Ik heb mijn abonnement in 2024 verlengd en kan dus nu idd niet voor 500 mb kiezen binnen mijn huidige abonnement.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 9, 2026

Ga zodra je contractvrij bent in februari over naar de huidige nieuwe propositie! Je bent dan permanent goedkoper uit in plaats van een paar maanden 5 of 10 euro.

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2026

@Rick.van.D 

Dat is dezelfde link die ik al in mijn eerste reactie had gepost. 

Nog wel een extra tip : 

Ga je na 1 april 2026 over op KPN TV+?  Dan ontloop je de indexatieverhoging per medio juli 2026.  

Verleng je al voor 1 april 2026? Dan wordt het abonnement per medio juli 2026 verhoogd in prijs. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 12, 2026

Hi ​@Rick.van.D,

Ik zie dat de andere hier je al uitvoerig van informatie en tips hebben voorzien, en dat je nu weet hoe je dit hebt best kunt aanpakken. Mooi om te lezen zo 😊👌🏽