Skip to main content
Vraag

Verzoek tot opzegging niet verwerkt

• April 24, 2026
  • 11 reacties
  • 100 keer bekeken

9 april een 2 tal abbos opgezegd ivm emigratie doch vlgs mij nog steeds geen actie.

11 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 24, 2026

Beste ​@DL3B heb je dat via de onderstaande richtlijnen gedaan:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2026

Correct

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DL3B 

Dan kun je het beste even telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN.
De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan voor jouw nagaan wat er is gedaan met jouw online opzegging wegens emigratie naar het buitenland, en je een status geven.

Vanuit het buitenland is de klantenservice van KPN bereikbaar op:

• Vanaf een vaste telefoonlijn : 0031 6 1200 1200
  • Vanaf een mobiele telefoon : +31 6 1200 1200

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt dan direct doorverbonden met de juiste afdeling.

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2026

Er schijnt een maand opzegtermijn bij te horen dus we wachten ff af

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DL3B 

Bij een opzegging bij emigratie is er géén maand opzegtermijn, en kan je abonnement direct na binnenkomst van jouw opzegging beëindigd worden, mits je nog binnen je lopend contract zit.
Ben je contract vrij, dan geldt er wel één maand opzegtermijn.

Dus controleer even de officiële einddatum van je KPN abonnement, binnen Mijn KPN of in de overeenkomst die je aan het begin van je abonnement per mail hebt ontvangen.

Zit je nog binnen je lopend contract, dan stopt het abonnement op de datum dat je gaat of bent geëmigreerd naar het buitenland.
Was je al contract vrij bij KPN, dan telt er wel één maand opzegtermijn.

• Auteur
  • Topper
  • April 25, 2026

Hoi Michel,

Zit met deze 2 abbos nog ruimschoots binnen het contract, heb van hun ook al bevestiging dat ze het gaan beeindigen, meestal binnen 5 dagen.

Daarna kreeg ik nog een rekening doch ik weet niet of het vooruit betalen of achteraf betalen is,

Weet jj dit?

Als het vooruit betalen is dan ga ik toekomstige rekeningen retourneren, misschien dat ze dat dwingt hun eigen regels te respecteren

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 25, 2026

Beste ​@DL3B abokosten betaal je altijd vooraf en variabele kosten achteraf.

Bij einde abo, om wat voor reden dan ook, maakt KPN altijd een slotnota, waarbij het teveel betaalde teruggestort wordt en het te weinig betaalde automatisch geïncasseerd wordt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DL3B 

Bij KPN betaal je altijd vooruit de abonnementskosten, de gebruikskosten voor bijvoorbeeld vast bellen betaal je weer achteraf.

Daarnaast adviseer ik je nadrukkelijk om géén bedragen te storneren of tegen te houden, aangezien je daarmee meer problemen gaat creëren voor jezelf.
De maandelijks betalingen van de facturen vindt voor het overgrote meerdeel geautomatiseerd plaats, waardoor er vrijwel geen mensenhand te pas komt.

Als bedragen gaat storneren of tegen houden, zal het betaalsysteem automatisch overgaan naar incasso stand met daarbij de gebruikelijke herinneringen, aanmaningen en extra kosten.
Je dwingt KPN hiermee echt niet, hun eigen regels te respecteren.

Even een vraag aan jouw:

• Op welke wijze heb je jouw abonnement opgezegd?
  • Via het normale online formulier opzeggen? of via het emigratie formulier?

• Auteur
  • Topper
  • April 25, 2026

Via het emigratieformulier, met vele telefoontjes  voor af naar hun voor meer info.

Doe het zo en alles komt goed zeiden ze, dat was vorige maand.

in ieder geval dank voor je tips. Wil zelf ook geen systemen gaan ontregelen.

Denk dat het gewoon afwachten wordt.

Doch leuk is het niet temeer om ik al in NL uitgeschreven bent en je vooraf van alles beloofd wordt dat alles op rolletjes zal lopen

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@DL3B. Je betaalt bij KPN je abonnement altijd een maand vooruit. In je bericht geef je aan dat je een bevestiging hebt gekregen van de beëindiging, dus dat is in gang gezet. De factuur die je nu ziet, is waarschijnlijk niet de laatste. Er komt nog een slotfactuur, Hierop wordt alles verrekend, de periode die je vooruit hebt betaald, de einddatum en eventuele kosten tot die datum.

Ik verwacht dat je nog een slotfactuur krijgt waarop alles netjes klopt. Het is daarom het beste om deze (volgende) slotfactuur even af te wachten.

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2026

Dank Vihash,

We wachten af.