Ik ga er van uit dat KPN ook meekijkt. Voor het eerst van mijn grijze leven heb ik een QR code gescanned tbv parkeren en entree kaartje voor een natuurpark in Wassenaar. Veilig pinnen kan niet meer. In dit geval via 2 door play store als veilig bestempelde QR scanner apps welke via Mc Afee en Samsung ook als veilig door de up date controle komen. Dom, ik wist niet dat QR code scannen via een up to date mobieltje het veiligst kan via de eigen camera of google lens, tenminste dat wordt beweerd. Dan kom je direct op de bedoelde betaalsite. Onderstaand heb ik zowel gemeld aan de beheerder van het park als aan de ACM. Want ik kwam via beide app s niet op de park betaalsite, maar wat achteraf blijkt op een site van e-bill. mobi . Het leek goed te gaan want er kwam een melding dat het parkeergeld zou worden afgeschreven van het beltegoed. Dat vond ik al raar , maar blijkt dat zoiets normaal is in deze digitale wereld. Echter bij beide apps , de 1e heb ik gezien allerlei lappen voorwaarden tekst weg-geklikt, kwam na de melding weer allerlei voorwaarden. Gelijk ook de 2e weggeklikt. Echter direct 2 SMMsen, van e bill mobi en het blijkbaar daar aan gelinkte probattlezone. Ik zou een abonnement hebben van 10 euro per maand. Die Smmsen heb ik bewaard. In het forum zag ik al berichten omtrent deze scam praktijken, ze kunnen je beltegoed wegzuigen zonder dat een provider ( in dit geval KPN) het kan blokkeren. ACM heeft wel een protocol waar je een abonnement kan opzeggen. Echter waarom zou ik ( ik ben slachtoffer van scam via blijkbaar corrupte QR apps , die al onder de aandacht zijn) iets opzeggen wat via fraude “is verkregen “ . Zie link Pay info: https://www.payinfo.nl/over/over-de-stichting
Ben benieuwd of gebruikers en met name KPN medewerkers nog iets nuttigs kunnen toevoegen. Tot op heden is nog niet “afgeschreven” inzake dat abonnement, dus ik hou mijn beltegoed in de gaten. Via een andere post hoop ik op duidelijkheid voor inzage in prepaid verbruik.