Skip to main content
Beantwoord

Voorstel voor een soort code vanuit moderators om een belafspraak te maken

• April 4, 2026
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

In het topic “Experia Box V10; update naar V10.C.26.02.06” kreeg ik twee keer het advies om een terugbelafspraak te  maken. Beide keren heb ik uitgebreid uitgelegd wat het probleem is, en dat ik op aanraden van een moderator mijn V10 moest omwisselen. In het tweede gesprek heb ik verwezen naar een Forum-advies in het klantsysteem.
Beide medewerkers volhardden in hun mening dat de V10 niet verwisseld kon/mocht worden.
Dat kost een boel tijd, ook voor KPN, en is ergerlijk voor de klant.

Ik stel daarom voor dat als een moderator een advies geeft dat daar dan een code bij wordt gegeven, eventueel via een privé-bericht waarmee je een terugbelafspraak kunt plannen, en die je aan de medewerker opgeeft.
Dan hoef je niet uitgebreid aan de chatbot te vertellen wat er aan de hand is, en de medewerker kan ook direct zien waar het over gaat.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Goede tip ​@JRe, ik neem hem mee. Wij kunnen eventueel wel een aantekening in je dossier aanmaken met een link naar het betreffende topic.
Het is wel zo dat als wij verwijzen naar de klantenservice de klantenservice je ook zonder onze instructie goed zou moeten kunnen helpen.

Zo zal een volgende klant op jouw topic uitkomen en een belafspraak maken of zelf bellen, dan moet de klantenservice natuurlijk ook goed kunnen helpen.

Dat gezegd hebbende, als ze de link gebruiken die jij voorstelt kan de klantenservice natuurlijk zien waar ze vandaan komen.

Al met al een goed voorstel, ik neem hem mee!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 6, 2026

Gelukkig is mijn probleem intussen op een goede manier door KPN opgelost. Moderator Erik van KPN heeft gezorgd dat er een nieuw modem onderweg is.
Maar mijn voorstel voor een herkenningscode blijft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goede tip ​@JRe, ik neem hem mee. Wij kunnen eventueel wel een aantekening in je dossier aanmaken met een link naar het betreffende topic.
Het is wel zo dat als wij verwijzen naar de klantenservice de klantenservice je ook zonder onze instructie goed zou moeten kunnen helpen.

Zo zal een volgende klant op jouw topic uitkomen en een belafspraak maken of zelf bellen, dan moet de klantenservice natuurlijk ook goed kunnen helpen.

Dat gezegd hebbende, als ze de link gebruiken die jij voorstelt kan de klantenservice natuurlijk zien waar ze vandaan komen.

Al met al een goed voorstel, ik neem hem mee!