Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan een bestaande klant geen gebruik maken van de actie met de PlayStation 5?

• February 16, 2026
  • 6 reacties
  • 397 keer bekeken

Ik heb op 5-2-2026 verlengd voor internet en tv bij KPN. Waarom krijgen bestaande klanten geen aanbod van een PlayStation of een Nintendo switch 2? Voelt altijd een beetje zuur.

Kan ik ook aanspraak maken op een PlayStation of switch als bestaande klant?

Anders had ik net zo goed op kunnen zeggen en een nieuw abonnement aanvragen bij snel pakker. 

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@MennoDro welkom op de KPN Community! Ik snap volkomen dat het soms wat zuur is als er specifiek een cadeau voor nieuwe klanten is wat je leuk vindt en je dan niet gebruik kan maken van een bepaalde actie. 

Dat neemt niet weg dat we niet blij zijn met jou als klant. We hebben gedurende het jaar vaak leuke acties voor bestaande klanten en ook als je meerdere abonnementen van KPN combineert ontvang je wat extra's van ons.

Fijn dat je weer voor ons hebt gekozen en post bij verdere vragen gerust nog eens een topic in de toekomst!

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2026

Hallo ​@MennoDro 

Als bestaande klant kan je hier geen aanspraak op maken. Het is een welkomstcadeau, bedoeld voor nieuwe klanten om ze over te halen naar KPN over te stappen.

Als bestaande KPN klant opzeggen en meteen een nieuw abonnement aanvragen werkt niet. Om gebruik te maken van dit aanbod mag je in de afgelopen 6 maanden geen consumenten- of zakelijk internetabonnement bij KPN hebben gehad.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Hoi ​@MennoDro welkom op de KPN Community! Ik snap volkomen dat het soms wat zuur is als er specifiek een cadeau voor nieuwe klanten is wat je leuk vindt en je dan niet gebruik kan maken van een bepaalde actie. 

Dat neemt niet weg dat we niet blij zijn met jou als klant. We hebben gedurende het jaar vaak leuke acties voor bestaande klanten en ook als je meerdere abonnementen van KPN combineert ontvang je wat extra's van ons.

Fijn dat je weer voor ons hebt gekozen en post bij verdere vragen gerust nog eens een topic in de toekomst!

• Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Dit voelt eerlijk gezegd erg wrang en bijna tegenstrijdig met wat KPN communiceert, namelijk dat “Blijven loont”.

In mijn optiek is hier sprake van een vergelijking van appels met peren.

Ik betaal momenteel bijna €100 per maand, inclusief mijn mobiele abonnement. Dat komt neer op circa €1.200 per jaar en €2.400 over een periode van 24 maanden. Bij verlenging ontvang ik gedurende de eerste acht maanden €10 korting, wat neerkomt op een totale korting van €80….ok

Nieuwe klanten daarentegen ontvangen bij het afsluiten van een abonnement bijvoorbeeld een PlayStation 5 of een Nintendo Switch 2.

Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre “blijven loont” daadwerkelijk van toepassing is, of dat trouwe klanten in de praktijk juist minder gunstig worden behandeld.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het blijft uiteraard een persoonlijke afweging die je dan voor jezelf moet maken en dat respecteer ik ook. Ik wil alleen transparant zijn en ik denk dat er altijd bepaalde acties zijn die gericht blijven op nieuwe klanten. Bedankt voor het delen van jouw feedback en mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen laat het dan weten.

• Nieuwkomer
  • February 20, 2026

@Remco van KPN Dat is zeker zo, dank voor je transparantie. Er zijn natuurlijk altijd bepaalde acties die gericht blijven op nieuwe klanten.

Maar dit maakt de campagne scheef. Blijven loont, maar nieuwe klanten worden meer beloond. Het is een persoonlijke afweging die nu door KPN in beweging wordt gebracht. 

• Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Het klinkt wel heel raar als je als bedrijf zegt dat je het netwerk voor de gamers bent en vervolgens consoles aan iedereen geeft behalve die gamers die voor je kiezen. 

Helaas ben ik te blij als gamer met het netwerk anders zou ik heen en weer gaan voor de consoles.

En ik zie nooit een actie voor de gamers als bestaande klant hoor...