Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik geen nieuwe wijziging doorgeven als je al een verhuizing hebt doorgegeven?

• February 7, 2026
  • 21 reacties
  • 202 keer bekeken

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img

Je denkt op tijd je verhuzing doorgeven, 4 weken van te voren, dat is verstandig. Helaas, het is erg onverstandig. Alle wijzigingen op onze kpn tv zoals ziggo sport inschakelen omdat je belangrijke competitie wilt volgen, vergeet het maar. Kan nu geen sport kijken of ander abonnement stopzetten. 
Niks mgeglijk totdat de verhuizing verwerkt is. Waarom?

Wat t nog droeviger maakt, er is geen glasvelzel op het nieuwe adres, ondanks dat betaal je dik €55 voor de DSL aansluiting, want “u hebt nog het oude hussel abonnement”……daar hoorde ik niemand over toen ik vorig jaar verlengde….. natuurlijk ook geen kpn plannen om glas aan te leggen daar, heb nu heel veel spijt van een 2 jarig abonnement, en zal dat ook nooit meer kiezen of aanbevelen. Een onvoorziene verhuizing en alles is ineens veel te duur.

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hallo ​@yamaha33,

Ik snap heel goed dat deze situatie je teleurstelt, zeker omdat je al zo lang klant bent en de verhuizing netjes en op tijd hebt doorgegeven. Helaas kan ik hier op dit moment inhoudelijk niets aan veranderen. Zolang er een verhuizing als lopende order in het systeem staat, zijn er technisch gezien geen wijzigingen mogelijk op het abonnement. Dat geldt voor iedereen, en ook medewerkers van de klantenservice kunnen niet om dit systeem heen.

Ik heb voor je uitgezocht of het mogelijk is om de verhuisorder nu te annuleren, zodat er eerst een wijziging doorgevoerd kan worden. In theorie kan dat, maar in de praktijk loop ik dan tegen het punt aan dat een verhuizing minimaal twee weken van tevoren opnieuw aangevraagd moet worden. Daardoor kom je helaas in de knel met de planning en is dit op dit moment geen haalbare oplossing.

Hoewel ik het antwoord graag anders had gegeven, hoop ik dat dit in ieder geval duidelijkheid geeft over waarom het nu vastzit en waarom annuleren op dit moment helaas geen uitkomst biedt. Na afronding van de verhuizing kun je zelf weer alle wijzigingen doorvoeren via de MijnKPN-app. Mocht je daarna nog vragen hebben of kunnen wij ergens bij helpen, dan weet je ons uiteraard te vinden.

21 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Waarom?

KPN kan alleen één bestelling/wijziging per keer verwerken. Alle andere bestellingen en wijzigingen moeten wachten tot de lopende afgerond is. Alleen God of KPN kent de reden, waarom het zo geïmplementeerd is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 7, 2026

Die competitie loopt bij Ziggo Sport toch al langer dan net.

Over welke competitie hebben we het?

En helaas zit je dus nog dik 1¾ jaar aan je (veel) duurdere Hussel vast. Nooit verstandig om bestaand abonnement te verlengen. 

Terwijl er al sinds 2023 een nieuwe, minder dure, propositie loopt. Waarnaar je ook gekund had.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 7, 2026

heb nu heel veel spijt van een 2 jarig abonnement, en zal dat ook nooit meer kiezen of aanbevelen. 

Dit zien we hier regelmatig. Mensen zien eerst alleen een tijdelijke korting, dat is natuurlijk leuk. Maar uiteindelijk betaal je na die tijdelijke korting veel meer dan met het huidige tarief. Volgende keer direct overstappen naar de laatste propositie. En nooit meer verlengen met twee jaar.

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 8, 2026

Die competitie loopt bij Ziggo Sport toch al langer dan net.

Over welke competitie hebben we het?

En helaas zit je dus nog dik 1¾ jaar aan je (veel) duurdere Hussel vast. Nooit verstandig om bestaand abonnement te verlengen. 

Terwijl er al sinds 2023 een nieuwe, minder dure, propositie loopt. Waarnaar je ook gekund had.

Schandalig dat ik dan weer een hussel in mn maag gesplits kreeg in feb 2025. Dat is mijn punt, je wordt niet voorgelicht als klant, zeker niet als bestaande klant. 
Als Verhuizing doorgeven dit als consequentie heeft , dan wil ik een waarschuwing. 
De betreffende competitie is de 6Nations rugby, dit weekend begonnen,  twee van de drie kunnen zien op bbc/france2 maar Eng-Wal dus niet. 

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 8, 2026

Waarom?

KPN kan alleen één bestelling/wijziging per keer verwerken. Alle andere bestellingen en wijzigingen moeten wachten tot de lopende afgerond is. Alleen God of KPN kent de reden, waarom het zo geïmplementeerd is.

Geen woord over dit alles op de site, of in de uitlegvideo, alleen maar:

"Verhuis je KPN mee naar je nieuwe huis? Geef je nieuwe adres dan aan ons door. Dat kan al 3 maanden van tevoren!"

nou dan ben je mooi de sjaak als je 3 maanden niks kan wijzigen. Echt hele slechte voorlichting

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2026

Oh ja. Die 6 Nations. Niet aan gedacht. Ik geef niks om rugby 🏈. Maar is ieder jaar een dingetje. Had ook mails van Ziggo Sport Totaal hierover. Ik heb ZST al jaren. Maar niet hiervoor 😁. Tegenwoordig vooral tennis sinds formule 1 er weg is.

Ik zie overigens voor vandaag geen 6 Nations in de programmering. Klopt dat? En Ziggo heeft het hele jaar door rugby competities. Interesseren die je niet?

• February 8, 2026

Ik lees twee deels losstaande zaken.

De prijs van de huidige propositie is ook hoog als je op een dsl aansluiting komt waar je niet de maximale bandbreedte geleverd kan krijgen. 

Dan het punt van een abonnement aanpassen terwijl er een 'bestelling' loopt dat rare gebeuren speelt blijkbaar bij elke provider. Waarom dit tegenwoordig zo is geen idee. Het is echt iets van de laatste jaren.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Dan het punt van een abonnement aanpassen terwijl er een 'bestelling' loopt dat rare gebeuren speelt blijkbaar bij elke provider. Waarom dit tegenwoordig zo is geen idee. Het is echt iets van de laatste jaren.

Weet je sinds wanneer? Misschien toevallig met opkomst van vibe coding?

• February 8, 2026

Weet je sinds wanneer? Misschien toevallig met opkomst van vibe coding?

Niet precies sinds wanneer maar waarschijnlijk dat zoeken naar gelijke topics wel een antwoord geeft op die vraag. Wel weet ik dat het bij Ziggo niet anders is.

Ps ik moest eerst opzoeken wat dat Vibe Coding inhoud mij ontgaat hiervan de relevantie met administratieve systemen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2026

Ik weet niet anders. Ik kon tijdens m'n verhuizing in 2014 ook niks wijzigen. 

Schema Six Nations.

Komend weekend in ieder geval Wales - Frankrijk via BBC One. 

• February 8, 2026

Dan is het al langer dan ik mij herinner. Ik heb er zelf geen tot weinig last van gehad. Maar het blijft een vreemd fenomeen.

Wezenlijk zou ​@yamaha33 eerst de verhuizing moeten terugdraaien om eerst de gewenste zenderpakket aan te kunnen zetten. En daarna de verhuizing weer in gang zetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2026

Precies. Een tijdige  verhuizing kan 3 maanden tot 10 werkdagen van te voren worden ingezet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Ps ik moest eerst opzoeken wat dat Vibe Coding inhoud mij ontgaat hiervan de relevantie met administratieve systemen.

Vibe coding is programmeren met hulp van AI. De relevantie is te verklaren, dat de ontwikkelaren van software hoeven niet meer te weten hoe te programmeren en de fouten door AI niet zelfs kan corrigeren. Ik weet nog hoe ik op uni 10 verschillende methodes van zoeken moesten leren programmeren of een schaak algoritme zelfs te realiseren. Niet dat men betere programmeur wordt, maar daar leert men logische denken en basis kennissen van programmeren. Nu hoeven alles niet meer….

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 8, 2026

@TDN helaas is dat altijd al zo geweest bij KPN. Een monteursbezoek wordt ook gezien als bestelling wat bijzonder irritant is. Is de klant vergeten om het opnemen pakket te bestellen? Dan kunnen wij niet helpen want de bestelling van de monteur is pas afgerond als ik mijn werkbon sluit. 
Heeft dus niks met vibe coding te maken.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@yamaha33,

Wat ontzettend balen dat je hier tegenaan loopt, zeker omdat je je verhuizing netjes op tijd hebt doorgegeven. Het voelt dan heel onlogisch dat je juist daardoor tijdelijk geen wijzigingen kunt doen aan je KPN TV‑abonnement, zoals Ziggo Sport inschakelen of andere pakketten aanpassen.

Helaas werkt het systeem op dit moment zo dat zodra er een verhuizing in behandeling staat, alle wijzigingen worden geblokkeerd totdat de verhuizing volledig is verwerkt. Dat betekent dat medewerkers ook geen handmatige aanpassingen kunnen doen, hoe graag we dat soms ook zouden willen. Waarom dit precies zo is, kan ik je eerlijk gezegd niet goed uitleggen, het is zoals hierboven al werd gezegd simpelweg hoe het proces technisch is ingericht. Ook begrijp ik heel goed dat het extra vervelend voelt wanneer je op je nieuwe adres geen glasvezel hebt en daardoor op DSL uitkomt tegen een hoger tarief binnen je oude Hussel‑contract. Wij kunnen helaas niets veranderen aan de prijs, maar jij zelf kan dat wel , nadat alles is verwerkt natuurlijk. Ben je al bekend met de combivoordelen die KPN aanbiedt? Misschien interessant om de topic hieronder te bekijken!

Combivoordeel: Combineer en krijg meer! | KPN Community

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 11, 2026

Dan is het al langer dan ik mij herinner. Ik heb er zelf geen tot weinig last van gehad. Maar het blijft een vreemd fenomeen.

Wezenlijk zou ​@yamaha33 eerst de verhuizing moeten terugdraaien om eerst de gewenste zenderpakket aan te kunnen zetten. En daarna de verhuizing weer in gang zetten.

Dat was ook mijn gedachte maar helaas kan de verhuizing niet geannuleerd worden, alleen de datum doorgeschoven worden. KPN zou dit punt moet noemen in de uitleg van “Verhuizing doorgeven?”  zoiets van “Let op! wijzigingen in je abonnement of pakketen zijn niet mogelijk totdat verhuizing is afgerond” 

• February 11, 2026

Je zou verwachten dat een moderator dit moet kunnen beëindigen. Als een verhuizing onverhoopt niet plaatsvind, moet dit ook teruggedraaid kunnen worden.

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 11, 2026

Hallo ​@yamaha33,

Wat ontzettend balen dat je hier tegenaan loopt, zeker omdat je je verhuizing netjes op tijd hebt doorgegeven. Het voelt dan heel onlogisch dat je juist daardoor tijdelijk geen wijzigingen kunt doen aan je KPN TV‑abonnement, zoals Ziggo Sport inschakelen of andere pakketten aanpassen.

Helaas werkt het systeem op dit moment zo dat zodra er een verhuizing in behandeling staat, alle wijzigingen worden geblokkeerd totdat de verhuizing volledig is verwerkt. Dat betekent dat medewerkers ook geen handmatige aanpassingen kunnen doen, hoe graag we dat soms ook zouden willen. Waarom dit precies zo is, kan ik je eerlijk gezegd niet goed uitleggen, het is zoals hierboven al werd gezegd simpelweg hoe het proces technisch is ingericht. Ook begrijp ik heel goed dat het extra vervelend voelt wanneer je op je nieuwe adres geen glasvezel hebt en daardoor op DSL uitkomt tegen een hoger tarief binnen je oude Hussel‑contract. Wij kunnen helaas niets veranderen aan de prijs, maar jij zelf kan dat wel , nadat alles is verwerkt natuurlijk. Ben je al bekend met de combivoordelen die KPN aanbiedt? Misschien interessant om de topic hieronder te bekijken!

Combivoordeel: Combineer en krijg meer! | KPN Community

Een goeie samenvatting van de problemen die ik opnoemde.

Ben al heel lang klant, met internet/tv/2x mobiel dus ja ben bekend met de combivoordelen, maar ben inmiddels ook bekend met hoe KPN omgaat met bestaande klanten.

• Verlengaanbod met te duur want oud abonnement
  • Slechte voorlichting mbt verhuisproces
  • Niet kunnen opzeggen bij verhuizing ondanks dat glasvezel niet meer geleverd kan worden door KPN maar wel door de concurrent. Ik vraag mij of of dit door de ACM beugel kan, ik ben nog zoekende

Ben nooit fan geweest van wisselen van nuts leverancier alleen om de nieuwe klant voordeeltjes mee te pakken, maar deze ervaring geeft toch te denken.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@yamaha33,

Ik snap heel goed dat deze situatie je teleurstelt, zeker omdat je al zo lang klant bent en de verhuizing netjes en op tijd hebt doorgegeven. Helaas kan ik hier op dit moment inhoudelijk niets aan veranderen. Zolang er een verhuizing als lopende order in het systeem staat, zijn er technisch gezien geen wijzigingen mogelijk op het abonnement. Dat geldt voor iedereen, en ook medewerkers van de klantenservice kunnen niet om dit systeem heen.

Ik heb voor je uitgezocht of het mogelijk is om de verhuisorder nu te annuleren, zodat er eerst een wijziging doorgevoerd kan worden. In theorie kan dat, maar in de praktijk loop ik dan tegen het punt aan dat een verhuizing minimaal twee weken van tevoren opnieuw aangevraagd moet worden. Daardoor kom je helaas in de knel met de planning en is dit op dit moment geen haalbare oplossing.

Hoewel ik het antwoord graag anders had gegeven, hoop ik dat dit in ieder geval duidelijkheid geeft over waarom het nu vastzit en waarom annuleren op dit moment helaas geen uitkomst biedt. Na afronding van de verhuizing kun je zelf weer alle wijzigingen doorvoeren via de MijnKPN-app. Mocht je daarna nog vragen hebben of kunnen wij ergens bij helpen, dan weet je ons uiteraard te vinden.

yamaha33
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 16, 2026

Nog een update over “Verhuizen bij KPN”.

Kreeg het weekend een melding van KPN dat mijn gekozen en bevestigde verhuisdatum 18 dagen naar achteren is geschoven:

Het abonnement van de huidige bewoners is langer actief

De opzegdatum van het abonnement van de huidige bewoner is later dan de startdatum van je abonnement. Daarom moesten we helaas de startdatum van je abonnement aanpassen.

Terwijl wij 19 dagen eerder de sleutels al hebben en de huidige bewoners er niet meer wonen.

Maar weer eens bellen. Geluk bij een ongeluk is dat ik dan wel hun aansluiting kan gebruiken, en, want DSL, dezelfde “snelheid” heb, op kosten van een ander, dat dan weer wel. 

“Verhuizen by KPN” verwacht het onverwachtte.ofzo.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@yamaha33,

Wat vervelend dat je verhuisdatum is opgeschoven. In dit geval lijkt het erop dat de vorige bewoner het abonnement niet tijdig heeft opgezegd. Zolang dat abonnement nog actief is, kunnen wij op hetzelfde adres helaas geen tweede aansluiting activeren. Er kunnen namelijk niet twee vaste internetabonnementen tegelijk op één adres actief zijn.

Mijn advies is als je dat nog niet hebt gedaan om een terugbelafspraak in te plannen, zodat een collega dit gericht voor je kan bekijken en waar mogelijk kan versnellen of met je kan meedenken over een tijdelijke oplossing. Dat is in dit soort situaties echt de beste stap. Ik begrijp heel goed dat dit frustrerend is, zeker bij een verhuizing waar al genoeg geregeld moet worden. Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!