Skip to main content
Vraag

Waarom moet men een maand wachten bij de Streaming only Box om tv-zenders erbij te krijgen?

• December 23, 2025
  • 4 reacties
  • 14 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als je kiest voor een KPN box en je kiest voor alleen streamen, en je denkt ik wil eigenlijk ook wel tv er bij, dan dan moet je een maand wachten. Is dat geen rare strategie KPN. Mensen hebben al een box in huis voor de streamingsdiensten, en willen dan TV erbij, dat hoeft alleen maar geactiveerd te worden op die box. Er zit geen logistieke actie aan vast in de zin van dat er iets moet wordt toegestuurd of zo. De klant wil neem ik aan zo snel mogelijk TV erbij en niet een maand hoeven wachten, en het kost KPN ook geld want het hogere abonnement gaat pas een maand later in.

Ik verwacht dat het een systeemtechnisch iets is, maar zou het graag gewijzigd zien, vandaar dat ik er een topic over plaats(zal vast niet de eerste zijn vermoed ik).

4 reacties

• December 23, 2025

Nee, dat is geen rare strategie. Je kunt maar 1 keer in de maand wat wijzigen. Dat is bewust zo gedaan, anders gaan mensen voor 1 of 2 dagen tv aanzetten en daarna meteen weer uit. En een week later zetten ze het weer voor 1 dag aan en dan weer uit. Leuk voor de klant, maar KPN verdient daar helemaal niks aan. Dus nee, dit gaat niet veranderen denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Nee, dat is geen rare strategie. Je kunt maar 1 keer in de maand wat wijzigen. Dat is bewust zo gedaan, anders gaan mensen voor 1 of 2 dagen tv aanzetten en daarna meteen weer uit. En een week later zetten ze het weer voor 1 dag aan en dan weer uit. Leuk voor de klant, maar KPN verdient daar helemaal niks aan. Dus nee, dit gaat niet veranderen denk ik.

tja je kan het toch. zo in regelen dat wanneer een klant er voor kiest om tv er bij te nemen dat die klant gelijk 30 dagen aan vast zit.  Ik vrees dat het meer een systeemtechnische keuze is.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 23, 2025

Die strategie volgt KPN al ​@Rob-K , vandaar dat je nu minimaal 30 dagen aan jouw keus vast zit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Ja, verkeerde inschatting van mij. Zal de Soundbox zo weer inpakken en over 30 dagen retour sturen. Volgens de voorwaarden van KPN.

Â