Skip to main content

Hoihoi,

Ik heb een vraag over mijn Preventel-registratie. Ik heb inmiddels een schuldhulpverleningstraject afgerond, waarbij ook twee abonnementen van KPN zaten. Mijn vraag is nu, wat gebeurt er met de Preventel-registratie?

Mvg

In principe verdwijnt een preventel registratie op het moment dat er geen schuld meer open staat. Ik ben niet geheel bekend met de materie maar na een schuldhulpverleningstraject vervallen uw schulden toch? In dat geval zou de registratie ook moeten verdwijnen. 

U kunt altijd bij Preventel een opvraag van gegevens doen, dit kan op hun website. Hierin zou moeten staan of u nog geregistreerd staat.

@DeTommerd Bij begin van schuldhulpverleningstraject worden alle schulden afgekocht door een partij (meestaal door kredietbank Nederland of een lokale afdeling). Dus schulden bij KPN waren per direct afbetaald al jaren (3 jaren?) geleden en niet eerst bij afronding. Als de preventel registrering is nog niet verwijderd dan is fout gegaan en KPN moet herstellen. De BKR registrering blijft wel 5 jaren staan na afronding van schuldhulpverleningstraject.

Reageer