Skip to main content
Vraag

Welk cadeau kan ik krijgen bij verlengen van het abonnement voor 2 jaar?

• March 9, 2026
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Soms iemand dat hiermee bekend is?
Ik zit te kijken naar mijn verlangaanbod, waar uiteraard twee keuzes zijn.

1 jaar verlengen geeft 6 maanden €10 korting per maand
2 jaar verlengen geeft 12 maanden €12,50 korting per maand

maar als ik kies voor 1 jaar verlengen komt er het volgende;

“Let op: bij een looptijd van 12 maanden krijg je geen cadeau, maar wel korting.”

Ik ontvang graag een cadeau bij het verlengen van 24 maanden hoor, maar welk cadeau dan :')

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Hallo ​@Disturbx ,

Ook als je verlengt met 24 maanden krijg je geen cadeau. Die zijn alleen voor hele nieuwe klanten. Waarom dat er bijstaat? Mogelijk omdat er steeds naar gevraagd wordt? Maar de voorwaarde voor een welkomstcadeau inschat je minimaal zes maanden geen klant bent geweest. 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere ( dus een derde) manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 9, 2026

Dat zou het kunnen verklaren, maar de vormgeving is wel verwarrend.

Als ik kies voor 24 maanden verlengen staat het er namelijk niet. Bij 12 maanden wel.
Dat suggereert wel dat je dus wél een extra cadeau krijgt wanneer je voor 24 maanden verlengt.

Via het persoonlijke advies aanpassen heeft helemaal geen zin. Dan veranderd mijn abonnement naar structureer 4 euro goedkoper, maar loop ik de kortingen mis.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Persoonlijk heb ik gekozen voor die structurele korting. Op de lange termijn is dat goedkoper dan die tijdelijke korting. Want het is best frustrerend om na die kortingsperiode weer zo’n hoog bedrag te betalen. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

@Noordzee wat mij al een tijdje verbaast in het prijzenoverzicht in je bericht is het volgende.

Deze samenstelling kost volgens het overzicht en op de website

200/200           € 43,50

TV+ zenders    € 12,50

extra TV+ box   € 6,00

Opnemen          € 4,99 

Totaal                € 66,99

Voor exact het zelfde pakket betaal ik al een hele tijd € 70,15……waarom deze verschillen??

vanaf 16 maart a.s. kan ik verlengen en ben benieuwd wat voor prijskaartje ik dan kan verwachten 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Beste ​@Jocola je moet dan ook niet gaan verlengen, maar je abo aanpassen, dan betaal je pas de huidige bruto prijzen, die ook voor nieuwe klanten gelden. Maar dat kan alleen pas aks je contractvrij bent.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

@Jocola 

Het verschil is ontstaan door de jaarlijkse prijsindexatie(s). Wat je (mogelijk) eraan kunt doen, staat in mijn eerste reactie en hierboven in de reactie van JanD. Je mist dan wel een tijdelijke korting bij het verlengen. Het is of een tijdelijke korting of jouw abonnement “vernieuwen”.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

@JanD ​@Noordzee Met KPN en mijn huidige pakket samenstelling (200/200, extra TV+ box en opnemen) ben ik verder zeer tevreden dat behoud ik ook. Medio juni wanneer mijn 2 jarige contract ten einde loopt zal ik wel een keer in de MijnKPN app kijken wat ik dan kan aanpassen. Van die huidige € 70,15 pm lig ik niet wakker, maar een paar euro minder is uiteraard mooi meegenomen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 9, 2026

Persoonlijk heb ik gekozen voor die structurele korting. Op de lange termijn is dat goedkoper dan die tijdelijke korting. Want het is best frustrerend om na die kortingsperiode weer zo’n hoog bedrag te betalen. 

Er is geen structurele korting. Het is een prijsverlaging waar je alleen recht op hebt als je afziet van de verlengkorting. Belachelijk in mijn ogen.  

Die tijdelijke korting van 6 maanden €10 levert tenslotte het komende jaar ook nog eens meer “korting” op.

Anyway. De berichtgeving in het verlengproces is dus gewoon niet logisch. Ik pak de korting mee die ik kan pakken en we zien het volgend jaar wel weer.