L.S.
Ik heb gisteren de PS5 in ontvangst mogen nemen. De doos van de PS5 is zwaar beschadigd, de onderkant is opengescheurd en de verzegeling aan de bovenkant van de doos is stuk, met daarovereen dezelfde hele ronde stickers geplakt.
Eerst gebeld met uw servicedesk, die geeft aan dat het geen probleem is van de KPN (sorry, met wie heb ik een contract afgesloten?) en verwezen mij door naar Micromedia (kpn Daily). Micromedia geeft aan dat deze beschadigingen komen door DHL (de verzenddoos is veel minder beschadigd) en dat ze willen kijken of het serienummer van de PS5 eerder gebruikt is. Ik heb aangegeven bij Micromedia dat ik, als mij een nieuwe PlayStation 5 beloofd wordt, ik verwacht dat ik geen tweedekans of refurbished apparaat toegestuurd krijg. De brief in de verzenddoos geeft ook aan; gefeliceerd met u Nieuwe PlayStation.
Los van of de console het doet, doet dit ook af aan de meerwaarde als ik de computer over een paar jaar wil verkopen.
Ik heb met Sony Nederland gebeld en die geven aan dat er helemaal niet gekeken kan worden door een externe partij of een console al geactiveerd is geweest.
Overigens snap ik nu ook waarom de onderkant van de doos stuk is; om de vraag van Micromedia te beantwoorden en het serienummer door te geven moet de doos opengemaakt worden aan de onderkant, anders is het serienummer niet zichtbaar. Deze doos en dit spelletje is al eerder gespeeld met andere klanten.
Ondertussen ben ik al twee dagen bezig met dit probleem.
Ik vind dat ik recht heb op een nieuw cadeau en ik vind ook dat ik niet van het kastje naar de muur gestuurd moet worden.
Ook vind ik dat ik een contract met KPN heb afgesloten en niet met Micromedia, en de KPN mijn klacht gewoon moet oppakken ondanks wat uw servicedesk aangeeft.
Ik heb geen lekker gevoel bij mijn keuze om twee jaar naar de KPN te gaan.
Met groet.