Skip to main content
Vraag

Welkomstcadeau wordt bezorgd tijdens vakantie, wat nu?

• July 20, 2026
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Mijn welkomstkado (tv) komt eraan maar we zijn op vakantie.

Ik heb gebeld met het nummer in de verzendmail maar daar wordt niet opgenomen.

Appen kan ook, dus gedaan maar de chatbot (Extra@Home) snapt niet dat we op vakantie zijn en dus de tv niet aan kunnen nemen (‘nee we zijn verplicht om de tv te bezorgen’). Ze verwijzen verder naar KPN.

Gebeld met KPN: nee wij weten helemaal niets van TVs.

Wat nu? We zijn over 2 weken terug.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 21, 2026

Ondanks dat ik heb aangegeven dat we op vakantie zijn stond de bezorger gisteren voor de deur (zag ik op de deurbel).

Weer op de chat aangegeven dat we op vakantie zijn en kreeg weer reactie dat de TV perse deze week afgeleverd worden en dat het anders op houdt.

Maar klacht ingediend bij KPN zojuist.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@mikesss . Wat vervelend dat dit gebeurt.   Ik heb de algemene voorwaarden er bij gezocht en kon dit vinden:

Het cadeau wordt uitgeleverd op het adres waarop de lijn is aangevraagd, en mag alleen op dat adres met handtekening in ontvangst worden genomen. Het pakket kan niet bij de buren afgegeven worden. Bij geen gehoor wordt het pakket aangeboden bij een PostNL-punt in de buurt. Daar kan het pakket met een geldig legitimatiebewijs binnen één week worden afgehaald.

Is er niemand die namens jou/jullie dat cadeau kan ophalen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Ze leveren niet af bij PostNL punt zeggen ze. Ze sturen het retour afzender.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 22, 2026

Hoi ​@Laurens 1963, welkom op het forum.

Je bent hier op een forum waar gebruikers elkaar zo goed mogelijk proberen te helpen met allerlei vragen.
Er zitten hier wel KPN medewerkers die meelezen, maar dat zijn moderators, geen klantenservice medewerkers.

Dat je een klacht schriftelijk wil afhandelen kan ik me voorstellen, dan is alles ook meteen vastgelegd.
Je kunt dat het beste doen door het klachtenformulier op de site in te vullen:
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Ik heb zelf een klacht ingediend via dit formulier (dank, want de site geeft alleen maar een telefoonnummer weer) maar dan wordt je gebeld door iemand en die geeft aan dat klachten niet schriftelijk worden behandeld. Het beleid is om alles telefonisch te doen zodat er niets zwart-op-wit staat.

Dat schiet ook niet op. Ik ga hierna de geschillencommissie inschakelen maar dan moet je de reactie van de aanbieder meesturen en dat valt natuurlijk niet mee als ze schriftelijk niet willen communiceren.

Admin: topic samengevoegd met je bestaande topic 

Erwin van KPN
Moderator

Je noemt dat je gechat hebt met een afdeling en die zijn heel stellig. Mag ik vragen welke chat? Want KPN heeft alleen een chatbot

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 25, 2026

Heb je nog vragen over de levering?

Neem dan een kijkje bij onze veelgestelde vragen. Daar vind je vast antwoord op je vraag. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan door ons een berichtje te sturen via Whatsapp: 06 13 78 41 57.

We zijn bereikbaar op:
maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur
zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur

Met vriendelijke groet,
Het PostNL Extra@Home-team

Erwin van KPN
Moderator

Dat is het contactnummer van PostNL.  die kennen ons beleid niet.   Dus daar heb je niet zoveel aan.

Je schrijft dat je een klacht hebt ingediend. Heb je daar al wat van gehoord?  Ben je wel bereikbaar in het buitenland (want ze bellen namelijk ).

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 27, 2026

Ja en toen ik aangaf dat ik via mail wilde communiceren werd aangegeven dat het beleid van KPN is om niets op papier te zetten bij klachten.

De tv moest ik zelf maar regelen met PostNL, KPN ging daar niets mee doen.

Erwin van KPN
Moderator

hier kun je je klacht indienen. Als je dat al gedaan hebt,  dan zal er binnen een week iemand telefonisch contact zoeken.  

Zoals ik het nu inschat kun je, als je straks terug bent van vakantie, gewoon de order voor die tv opnieuw in laten schieten door de helpdesk.  Potentieel probleem hierbij is natuurlijk wel de voorraad. Dus pin me daar niet op vast.

Als je hier idd een klacht voor aanmaakt kan een collega dat in ieder geval voor jou uitzoeken. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

De ‘help'desk  weet niks van tv's zeiden ze letterlijk.

En klacht indienen heb ik een week geleden al gedaan.

Â