Skip to main content
Vraag

Wil KPN wel nieuwe klanten? Overstap van Ziggo naar KPN lukt niet

• December 8, 2025
  • 18 reacties
  • 146 keer bekeken

Mijn zoon die op zich zelf woont in Nijmegen had ik geadviseerd om van Ziggo over te stappen naar KPN. Omdat ik al jaren tevreden ben over KPN en omdat onze zoon op onze account staat bijgeschreven met zijn abonnement.

Helaas krijgt hij dit niet voor elkaar, zelfs diverse bezoeken aan de KPN winkel in Nijmegen hebben geen resultaat. Na maanden en vele beloftes van KPN klantenservice en winkelpersoneel is nog steeds geen resultaat.

Het lijkt wel of KPN geen nieuwe klant wil.

Zeer slechte service

Met vriendelijke cybergroet.

RvdL

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 8, 2025

Beste ​@RvdL1 wat is precies de bedoeling?

Met wat voor soort abo staat hij bij jullie ingeschreven op jouw account?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 8, 2025

Welkom ​@RvdL1 Kunt u ook omschrijven waar het probleem zit, waar loopt uw zoon op vast met de aanvraag?

• Auteur
  • Helper
  • December 8, 2025

Hieronder het relaas van onze zoon.

Qua overstap: We wilden graag overstappen naar KPN vanwege een aantrekkelijke korting en een glasvezelaansluiting. Hiervoor namen we in juli 2025 contact op met KPN en kregen we een afspraak voor een dag dat glasvezel zou worden aangesloten, helaas kwam er op deze dag niemand opdagen. Vervolgens namen we contact hierover op met KPN maar moesten we volgens hen contact opnemen met KPN-netwerk. Aldus KPN-netwerk moesten we zelf contact zoeken met de aannemer en dat hebben we vervolgens gedaan. Deze kon ons echter ook niet helpen en stuurde ons weer terug naar KPN. Hier hoorden we opnieuw dat we toch echt naar KPN-netwerk moesten en ze wilden ons toen weer doorverbinden met KPN zelf. Dit speelde op een vrijdag net iets voor 17:00 en het weekend en wij vroegen ons af of we nog wel konden worden doorverbonden op dit tijdstip en of ze niet inmiddels gesloten zouden zijn. Ze verzekerden ons dat we nog wel geholpen konden worden en verbonden ons door. Toen kregen we een keuzemenu en maakten we een keuze, vervolgens kregen we een band met 'Het is weekend, bel na het weekend terug'.

Toen waren we er klaar mee. Inmiddels hebben we ons abonnement bij Ziggo weer met 2 jaar verlengd. Als KPN ons blijkbaar zo graag niet wilt en niet bereid is mee te denken en ons telkens van het kastje naar de muur te sturen hoeft het van ons niet meer.

Groet,

Jesse en Kyle

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

Oei dat klinkt niet best ​@RvdL1 . Wat zegt deze site over de status van het betreffende adres?

• Auteur
  • Helper
  • December 8, 2025

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.!!!!!!!!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@RvdL1, wat leuk dat jouw zoon een abonnement bij KPN overweegt!

Hij is natuurlijk van harte welkom! Al kan ik me voorstellen dat dit nu misschien even minder zo voelt, omdat de aanleg van glasvezel niet gaat zoals gehoopt. Als ik het goed begrijp, was er een afspraak voor de aanleg van glasvezel, maar is er vervolgens niemand komen opdagen. Na meerdere telefoontjes is jouw zoon bij de onderaannemer terecht gekomen die hem vervolgens heeft verteld hem niet verder te kunnen helpen. Dat is natuurlijk wel gek, want de onderaannemer moet een nieuwe afspraak inplannen met jouw zoon. Waarom zij weer naar KPN hebben gewezen, vraag ik me ook af. Want KPN, wij dus, gaan alleen over de abonnementen. Voor vragen over glasvezelaanleg moet je bij KPN Netwerk of de onderaannemer zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is om zo van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dan ook nog weer terug. Ik snap heel goed dat jouw zoon vervolgens de keuze heeft gemaakt om het hier eerst maar bij te laten. Hopelijk krijgt jouw zoon alsnog binnenkort glasvezel in huis en mogen we hem in de toekomst verwelkomen. :)

• Auteur
  • Helper
  • December 10, 2025

Beste Denise,

Dank voor je reactie. Fijn dat het probleem wordt erkend, maar ik mis in je antwoord helaas twee essentiële zaken: verantwoordelijkheid en een oplossing.

Het punt is niet alleen dat er niemand is komen opdagen, maar vooral dat zij door KPN, KPN Netwerk én de onderaannemer telkens naar elkaar zijn doorverwezen zonder dat iemand eigenaarschap nam. Dat is precies waarom ze uiteindelijk hebben moeten afhaken. Mijn zoon heeft meerdere keren contact gezocht, telefonisch en een bezoek aan de KPN-winkel, maar niemand voelde zich verantwoordelijk om het traject daadwerkelijk vlot te trekken.

Dat KPN “alleen over abonnementen gaat” en dat wij het verder zelf moeten uitzoeken met onderaannemers is juist het probleem. Voor een klant — of toekomstige klant — hoort dit één proces te zijn waarin KPN regie voert, zeker wanneer afspraken niet worden nagekomen.

Op dit moment krijgen we in feite alleen de bevestiging dat het vervelend is, maar geen enkele concrete actie, geen oplossing en geen enkele vorm van compensatie of tegemoetkoming. Dat maakt het moeilijk om nog vertrouwen te hebben dat een nieuwe poging anders zal verlopen.

Ze hebben inmiddels het contract bij Ziggo verlengd, maar dat neemt niet weg dat we hadden gehoopt op een serieuze reactie waarin ten minste wordt uitgelegd:
– hoe dit heeft kunnen gebeuren,
– wat KPN doet om dit soort situaties te voorkomen, en
– hoe dit specifiek voor ons opgelost had kunnen worden of alsnog kan worden.

Als je zelfs in de KPN-winkel niet series wordt genomen en men het heft niet in handen neemt om tot een oplossing te komen vindt ik zeer teleurstellend en getuigt niet van betrokkenheid van het winkel personeel met hun klanten. (Misschien opleiding klant behulpzaamheid en probleem oplossing)

Mocht KPN bereid zijn om verantwoordelijkheid te nemen en wél met een concrete oplossing te komen, dan horen we dat graag. Tot die tijd blijft de ervaring helaas teleurstellend en zal ik mij in de toekomst onthouden van aanbeveling m.b.t. KPN

Met vriendelijk cybergroet,

RvdL1

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 10, 2025

Toen KPN het voormalige Reggefiber over wilde nemen was de eis die de ACM stelde dat de provider kpn en de netwerkbeheerder strikt gescheiden moeten opereren. Dit om een te voorkomen dat de klanten van de provider Kpn op de één of andere manier een voorkeurspositie zouden krijgen ten opzichte van andere providers. Dit op straffen van hoge boetes. En dat is precies waar u tegenaan loopt. Kpn de provider mag en kan dit dus niet vlot trekken. 

• Auteur
  • Helper
  • December 10, 2025

Dit is precies wat een forum bewerkstelligt.

Je krijgt info wat niets met klantenservice te maken heeft.

KPN bied iets aan dus zij zijn product verantwoordelijk.

Laat KPN zelf antwoorden en ga niet op hun stoel zitten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Dit is precies wat een forum bewerkstelligt.

Je krijgt info wat niets met klantenservice te maken heeft.

KPN bied iets aan dus zij zijn product verantwoordelijk.

Laat KPN zelf antwoorden en ga niet op hun stoel zitten.

Beste ​@RvdL1 als je niet wilt dat medeforumleden reageren, kun je het beste rechtstreeks met de klantenservice van KPN contact opnemen via 0800 0402, X, Facebook of Instagram.

Het forum is ook géén klantenservice van KPN, maar voor en door klanten van KPN onder toezicht van een moderatieteam.

• Auteur
  • Helper
  • December 10, 2025

Dat zou prettig zijn als de klantenservice via de mail te bereiken zou zijn.

Helaas verplicht KPN via sociaal media, die ik niet wil en waarvan ik ook geen lid ben, of via forum een vraag te stellen.

Dus helaas blijft er dan geen keuze over.

En zoals hierboven blijkt werk te telefonische klantenservice niet echt goed.

Ze kunnen goed op vragen antwoorden die ze van een computerscherm oplezen.

Maar daar houd het vaak mee op. Geen inlevingsvermogen en de wil om echt te helpen. Vaste antwoord van klantenservice als de computer te kort schiet: “Helaas kan ik u hiermee niet verder helpen.”

Het zou KPN sieren als klanten via de mail kunnen communiceren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Beste ​@RvdL1 KPN is niet per mail bereikbaar.

Je kunt wel een terugbelafspraak maken, zie link of online een vragenformulier invullen, zie link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• December 10, 2025

Beste RvdL1
Zie mijn bijdragen in dit draadje : 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat zou prettig zijn als de klantenservice via de mail te bereiken zou zijn.

Helaas is onze klantenservice niet per e-mail bereikbaar. Als je graag schriftelijk contact wil, dan zijn dit platform en onze socials je opties. Je kunt ons vinden op de volgende socials: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X. Zelfs op LinkedIn zijn we te vinden! Maar wel goed om te weten: de KPN Community is inderdaad geen klantenservice, zoals ​@JanD al aangeeft. Het is een platform voor en door KPN klanten, onder begeleiding van moderators zoals ik. Maar dat betekent niet dat we af en toe niet toch willen helpen bij klantenservice vragen. Jouw vraag is alleen een lastige, omdat de klantenservice hier niet bij kan helpen. Hieronder meer uitleg daarover.

Voor een klant — of toekomstige klant — hoort dit één proces te zijn waarin KPN regie voert, zeker wanneer afspraken niet worden nagekomen.

Ik snap dat je dit denkt, ​@RvdL1. Het probleem is alleen dat wij niet in het systeem van KPN Netwerk en al helemaal niet in het systeem van de onderaannemer kunnen kijken. Ik snap ook dat je graag wilt weten waarom het niet gelukt is om glasvezel aan te sluiten. Dat zou ik zelf ook graag willen weten, maar dit is iets wat ik niet makkelijk voor je kan nakijken, omdat ik dus geen toegang tot de administratie van de onderaannemer heb. Om diezelfde reden kan onze klantenservice je ook niet helpen bij het maken van een nieuwe afspraak. Hiervoor is de onderaannemer verantwoordelijk. Daarom het advies om contact met de onderaannemer op te nemen om hier navraag over te doen. Ik vind het spijtig om te lezen dat de onderaannemer weer naar KPN wijst, wetende dat wij niet over die informatie beschikken. Het is aan onze kant geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

Maar goed, ik heb nog even overlegd om te kijken of we hierin misschien toch iets voor jouw zoon kunnen betekenen. Ik kan niks beloven, maar ik zoek het graag uit. Zou je in de ‘persoonlijke opmerkingen’ van jouw profiel de volgende gegevens van jouw zoon willen plaatsen: postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? Geef even een seintje als je dit hebt gedaan, dan ga ik op onderzoek uit.

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Beste Denise,

Bedankt voor je reactie.

Ik vindt het wel bezwaarlijk dat mensen op deze manier gedwongen worden via een sociaal platvorm te communiceren met KPN en dat via de mail dat niet kan. (mede gelet op de  vaak voorkomende misbruik van gegevens door sociale platforms. Iets waar KPN geen controle over heeft)

Nu komt het probleem ook weer de kop op steken.

Je vraagt mij: Zou je in de ‘persoonlijke opmerkingen’ van jouw profiel de volgende gegevens van jouw zoon willen plaatsen: postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? 

Hoe maak ik een persoonlijke opmerking?

Ik heb wel alvast het bestelnummer van de aanvraag:

Bestelnummer S9127292 d.d. 07 juni 2025

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 12, 2025

Je kan dit in je forum profiel plaatsen ​@RvdL1, bij het kopje privé.

Verwijder hier even het bestelnummer.

https://community.kpn.com/settings/profile

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Beste Denise,

Gedaan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 12, 2025

Beste ​@RvdL1 binnen je profiel kun je de gevraagde gegevens plaatsen in de vakjes waar privé bij staat, dan zijn de gegevens uitsluitend zichtbaar voor KPN, en niet voor forumleden op het forum.