Skip to main content
Beantwoord

Ziggo is niet opgezegd bij overstap naar KPN

• July 17, 2025
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik ben op 9 mei jl telefonisch benaderd en overgehaald om over te stappen van Ziggo naar KPN. Ook mijn mobiele abonnement bij Vodafone zou beter af zijn bij KPN. Internet en TV werd aangesloten opĀ 18 juni, mijn mobiele abonnement gaat over per 1 september met nummerbehoud. Mijn klacht nu is dat ik gepusht werd om de afhandeling en ondertekening allemaal heel snel direct teĀ doen, maar mij werd verzekerd door verkoper Sem dat alles soepel door KPN geregeld zou wordenĀ en ik er alleen maar op vooruit zou gaan. Bij de aansluiting op 18 juni vroeg ik de monteur of ik nog iets moest doen, maar dat hoefde niet. Nu blijkt dat KPN alleen mijn mobiel bij Vodafone overzet, maar dat Ziggo niet op de hoogte is gebracht en moet ik zelfs nog doorbetalen tot 15 augustus. Telefonisch werd mij geen enkele coulance geboden. Ik voel me er ingeluisd; het verkooppraatje ging over gemak en alles zou geregeld worden. Dat is dus niet zo en ik verwijt KPN dat dit niet vanaf het begin wordt meegegeven. Elke zorg- of energie maatschappij e.d. zorgt ook voor de opzegging bij de oude, dus dit is ook heel aannemelijk.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@anonime, welkom op de community. Als je iets aanvraagt, of het nou KPN is of iets anders, is het heel belangrijk om de bevestiging na te kijken. Dat is waar je mee akkoord gaat. Als de overstapservice daar niet in is benoemd, wordt het niet uitgevoerd. Als iets in de bevestiging niet klopt is het zaak om zo snel mogelijk contact op te nemen, zodat het nog aangepast kan worden. Achteraf is dat niet meer mogelijk om te doen, dat kan alleen vooraf.

Als het in de bevestiging staat maar niet is uitgevoerd, dan kan er naar een compensatie gekeken worden. Als het daar niet in stond hebben we daar geen mogelijkheden in.

5 reacties

• July 17, 2025

Was je contract bij Ziggo wel al afgelopen?Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Ziggo was opzegbaar ja, Vodafone per a.s. september

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 17, 2025

Dat is dan mooi! Zeg meteen die abonnementen op. Dan ben je er van af en zijn de kosten beperkt.Ā  Bij providers kan je gebruik maken van de overstapservice. Dat is altijd een keuze. Dit in tegenstelling tot zorgverzekeringen etc.Ā 

En ga nooit meer in op telefonische aanbiedingen of iets dergelijks. Van wat dan ook! Er zijn altijd kleine lettertjes waar je overheen kijkt. Ga naar een winkel of website maar nooit telefonisch!!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Dank voor je reactie en je hebt helemaal gelijk.Ā Hoop toch ook nog dat KPN inziet dat ze dit voortaan actief moeten aangeven; ik heb echt geen overstapservice aangeboden gekregen en vervolgens geweigerd.Ā 

Compensatie zou KPNĀ dusĀ sieren.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Hoi ​@anonime, welkom op de community. Als je iets aanvraagt, of het nou KPN is of iets anders, is het heel belangrijk om de bevestiging na te kijken. Dat is waar je mee akkoord gaat. Als de overstapservice daar niet in is benoemd, wordt het niet uitgevoerd. Als iets in de bevestiging niet klopt is het zaak om zo snel mogelijk contact op te nemen, zodat het nog aangepast kan worden. Achteraf is dat niet meer mogelijk om te doen, dat kan alleen vooraf.

Als het in de bevestiging staat maar niet is uitgevoerd, dan kan er naar een compensatie gekeken worden. Als het daar niet in stond hebben we daar geen mogelijkheden in.