Skip to main content
Vraag

Zonder toestemming een nieuw contract van 24 maanden afgesloten

• August 30, 2026
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Beste moderators van KPN,

Bij deze wil ik via het forum een officiële klacht indienen over een ongeoorloofde contractverlenging en de uiterst onvriendelijke behandeling die ik afgelopen vrijdag 28 augustus 2026 telefonisch heb ervaren.

1. Ongeoorloofde contractverlenging in april 2025

In april 2025 heb ik telefonisch contact opgenomen omdat de toegezegde glasvezelverbinding was uitgesteld. Omdat ik een goedkoper aanbod van Ziggo had liggen, is er destijds afgesproken dat mijn extra tv-zenders (die ik niet gebruikte) zouden worden stopgezet. De prijs zou hierdoor zakken naar €58,- per maand.

Nu mijn maandbedrag recent weer is gestegen naar circa €75,-, bleek tijdens het telefoongesprek van afgelopen vrijdag dat er destijds in april 2025, zonder mijn expliciete toestemming of medeweten, een compleet nieuw contract is afgesloten dat blijkbaar doorloopt tot april 2027. Ik ben destijds in de veronderstelling gebracht dat het puur om een wijziging (verwijdering) van een pakket ging, niet om een contractverlenging. Een medewerker mag niet zonder uitdrukkelijke instemming een nieuw jaarcontract afsluiten.

2. Onacceptabele behandeling door klantenservice.

Toen ik afgelopen vrijdag belde voor opheldering over deze prijsstijging en de planning van de glasvezel, ben ik door de medewerker uiterst onvriendelijk, boos en respectloos te woord gestaan. Er werd snauwend gereageerd dat het "logisch" was en dat ik "maar in bezwaar had moeten gaan op de mail". Dit is absoluut niet hoe je met een trouwe klant omgaat. Overigens gaf deze medewerker aan dat glasvezel in juni bij iedereen is geïnstalleerd maar dat ik het nu in oktober kan krijgen.

Mijn verzoek aan Webcare:

Ik vraag een moderator om dit dossier uit te zoeken en de geluidsopnames (voice-logs) van zowel april 2025 als afgelopen vrijdag te (laten) beluisteren. Ik wens de volgende oplossing:

1. Correctie contractduur:

Het terugdraaien van de ongeoorloofde contractverlenging tot april 2027, zodat mijn abonnement weer maandelijks opzegbaar is.

2.Financiële correctie:

Een passende oplossing voor de abonnementskosten die nu onterecht weer naar €75,- zijn gestegen.

Met vriendelijke groet,

Wendy de Keiser

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2026

Hallo ​@Wendy0103 wat een gedoe!! Op dit forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Ik raad je een dit formulier te gebruiken.  Natuurlijk behoor je netjes te woord gestaan ts worden. Bij een wijziging van het abonnement krijg je altijd een bevestiging waarop je binnen 14 dagen moet reageren als je het er niet mee eens ben. Waarom heb je dat niet gedaan? Je staat dus niet echt sterk. Hou dat in je achterhoofd. Ik hoop dat je eruit komt.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

De juiste routing voor dit soort issues is:  

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen

https://www.kpn.com/algemeen/klacht 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

In deze community helpen KPN klanten elkaar en is dit niet de juiste weg voor jou probleem.

Succes overigens, een klant mag verwachten correct behandeld te worden.