Skip to main content

Ik ben schijnbaar een spook klant, op 19 juli 2023 ben ik aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN na een paar dagen mijnkpn app gedownload en geprobeerd mijn abonnement te koppelen om een 2e TVbox te bestellen echter bleef ik in een loop zitten met de melding geen facturen beschikbaar.

De WIFI manager geeft mij de melding dat mijn aansluiting niet geschikt is.

Nu al 5 x 0800 0402 gebeld waarvan 1 x hilarisch was welk, antwoord ik kreeg ik zou namelijk nog steeds via ZIGGO verbonden zijn!!!! ik heb de medewerker bedankt en de verbinding verbroken.

Iedere x beloven ze mij een ticket aan te maken en naar de administratie te sturen om mijn account\bestelling af te ronden.

Nu komt het! er gaat een monteur komen om mijn apparatuur in werking te stellen(mijn apparatuur werkt al vanaf 19 juli via het KPN-netwerk!)

Er is 1 iemand die mij terug heeft gebeld en gevraagd hoe het er nu bij stond.

Ik BEN BANG VOOR EEN WORDT VERVOLGD VERHAAL!!

Wat WAS HET TOCH EENVOUDIG VIA ZIGGO.

Hallo @RvanGils heb je van de overstapservice gebruik gemaakt bij de overstap van Ziggo naar KPN?

Heb je van Ziggo ook een bevestiging van de opzegging gehad?

Zo ja, dan lijkt het er op dat KPN op de dag van activatie KPN-diensten verzuimd heeft Ziggo in te lichten. De extra kosten bij Ziggo daarvoor zijn dan in principe voor rekening van KPN vanaf 19 juli.

 


Alles is al lang en breed opgezegd en teruggestuurd(ZIGGO) ik heb sinds 19 juli alle vereiste apparatuur binnen (KPN-glasvezel)en werkend. En ik heb inderdaad gebruik gemaakt van de overstap service

Ik kan geen verbinding meer hebben met ZIGGO, ten eerste de apparatuur is teruggestuurd en ik heb geen COAX meer binnen liggen, alles is via UTP aangesloten op de Experiabox v12 en TV kijken gaat sinds 19 juli via de KPN TV-box ook UTP


@RvanGils Welkom op het forum. 

Wat lastig en vreemd dat je abonnement bij Ziggo nog gewoon lijkt te lopen. 

Ondanks dat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice bij KPN. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

En ook zou ik adviseren Ziggo zo snel mogelijk alsnog op te zeggen. Zodat het zo snel mogelijk in orde gemaakt kan worden. 


@RvanGils er zit toch geen woord chinees in wat je schrijft, en toch lijken anderen niet te begrijpen wat je issue is.
je abbo bij KPN lijkt administratief niet te bestaan, maar je hebt hem toch, of begrijp ik dat verkeerd?


@EAZ1964de spijker op zijn kop.

@Rutger_Ik heb mijn profiel aangevuld met relevante informatie, mijn abonnement bij Ziggo is afgesloten en werkt niet meer sinds 19 juli 2023. en ik heb zoals ik al beschreven heb gebruik gemaakt van de overstap service Ziggo heeft alles keurig netjes gedaan alleen KPN heeft iets verzuimd te doen! Bij Ziggo was het zo als iets niet klopte en het lag aan Ziggo zelf kreeg de klant altijd iets ter compensatie, ik ben benieuwd hoever KPN in mijn geval mee gaat!!!


@Rutger_ Er staat nu een monteur ingepland op 31 augustus om mijn apparatuur in werking te stellen, maar alles werkt al lang en breed sinds 19 juli, ik krijg deze niet afgezegd kun jij deze afzeggen immers alles werkt.


Hallo @RvanGils heb je van de overstapservice gebruik gemaakt bij de overstap van Ziggo naar KPN?

Heb je van Ziggo ook een bevestiging van de opzegging gehad?

Zo ja, dan lijkt het er op dat KPN op de dag van activatie KPN-diensten verzuimd heeft Ziggo in te lichten. De extra kosten bij Ziggo daarvoor zijn dan in principe voor rekening van KPN vanaf 19 juli.

 

Ja logische vraag. En anders kan je wel een en ander zien in MIJN ZIGGO wanneer dingen worden omgezet. Er is 1 ding zeker in het leven, dat het een keer eindigt, maar voor de rest vrij weinig. 


Ik zou de monteur maar gewoon laten komen. misschien dat die het aan kan zwengelen binnen KPN.


@EAZ1964 en dan de monteurs kosten moeten betalen omdat alles werkt mooi niet! ik lees op dit forum al een tijdje mee en het blijkt als alles gewoon werkt, je de rekening gewoon door je strot geduwd wordt.


 Wederom gebeld met 0800 0402 weer niks wijzer geworden alleen dat de monteur geen kosten in rekening zal/mag brengen en het blijkt dat ik dus al deze tijd vanaf 19 juli gratis internet en TV heb!!


Reactie van de klantenservice.

Goed om te horen dat alles al werkt. Ik zie hier dat de bestelling nog openstaat zoals je aangeeft. Dat is de reden dat je nu geen wijzigingen kunt doen.

Ik zie dat er op 31 augustus een monteurs afspraak is. Als de monteur is geweest wordt de bestelling gesloten en kun je wijzigingen aanbrengen. Het monteurs bezoek is noodzakelijk, ik zie dat ik deze niet kan annuleren. Wat de exacte reden daarvan is, weet ik niet, maar het komt erop neer dat de bestelling in het systeem nog niet volledig is afgerond. 

Het voordeel voor jou is dat de facturatie daarom ook nog niet is gestart. Je hoeft dus niet te betalen voor de periode waarin je al wel gebruik hebt kunnen maken van de diensten, maar je bestelling nog niet is afgerond.

Heb je nog vragen?
Ga dan naar kpn.com/service. Of neem contact op met onze klantenservice via 0800 0402.

Met vriendelijke groet,

Team KPN


@RvanGils Ik heb 1 en ander uitgezocht en ik zou in dit geval toch graag de monteur in de planning laten staan. 

Mijn verwachting is dat mijn collega of een heractivatie uitvoert waardoor het abonnement op dat moment alsnog actief wordt. 

Of dat hij intern e.e.a. doorzet, zodat dit alsnog opgelost wordt. 

De reden dat ik het op deze manier wil laten lopen is omdat dan ook de vervolgstappen na de daadwerkelijke activatie goed worden doorlopen.Â