Skip to main content

Inmiddels ben ik er echt helemaal klaar mee.

Op een aanbieding van KPN om mijn abonnement te verlengen met een Samsung Z Flip 4 ben ik ingegaan, omdat de kortingen best wel interessant waren.

Had ik het maar nooit gedaan.

Na 3 dagen thuis wachten op PostNL om te leveren, kreeg ik uiteindelijk van KPN de mail dat de bestelling is zoekgeraakt. Meerdere belletjes naar PostNL leidden uiteindelijk tot de conclusie dat het pakket ook niet meer geleverd zou worden. Waarschijnlijk gestolen ergens in het leveringsproces, maar dat mochten ze natuurlijk niet zeggen.

Vanzelfsprekend direct de, niet zo vriendelijke, KPN klantenservice gebeld om aan te geven dat ik de bestelling om die reden direct wilde annuleren. Je hebt immers als consument recht om een online bestelling zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen te annuleren, zeker als niet aan de contractuele verplichting wordt voldaan.

Maar dat kon niet. Ik moest maar wachten op bericht van PostNL. Die hadden telefonisch al aangegeven dat het pakketje niet meer geleverd zou worden, dus dat zou niet lang meer duren. Zou je zeggen. Klantenservicemedewerkster was het met me eens. Het zou hoogstens 24 uur duren voordat PostNL door zou geven aan KPN dat er gerust een nieuwe bestelling gedaan kon worden, omdat het pakketje echt niet meer bij de klant terecht gaat komen.

Helaas, hier laat KPN de klant de dupe worden van dit probleem bij PostNL. Toen ik de dag erna terugbelde kreeg ik een nog minder vriendelijke klantenservicemedewerker aan de lijn die aangaf dat het 'ook in mijn interesse zou zijn dat er tot de bodem uitgezocht zou worden wat er met het toestel gebeurd was'. Ik gaf aan van niet, het is immers nog niet mijn toestel en de verantwoordelijkheid voor de levering ligt bij de verkoper, KPN dus. Toch moest ik maar het onderzoek afwachten, want als er steeds meer toestelletjes onderweg kwijt zouden raken, dan zouden we als klant uiteindelijk meer moeten betalen voor onze abonnementen. Gestolen toestelletjes moeten immers doorberekend worden aan klanten, die er ook niks aan kunnen doen dat de bezorgers van PostNL niet met hun tengeltjes van andermans spullen af kunnen blijven.

Afijn, in het eerder genoemde mailtje stond dat het onderzoek van PostNL maximaal een week zou duren. We zijn nu een week verder en de klantenservice van KPN vertelt doodleuk dat ik deze termijn niet serieus had moeten nemen. Ook moest ik en ik citeer: 'het probleem niet elke keer bij KPN neerleggen'.

Inmiddels de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om dan maar juridisch te interveniëren. Klanten die meer dan €200,- elke maand naar KPN overmaken, worden namelijk zonder gêne aan de kant gezet.

Zijn er meer trouwe klanten die op deze manier worden behandeld? Ik hoor het graag.

Ja. Zo werkt het aan de lopende band met kwijtgeraakte toestellen. Je bent zo een maand verder voordat er daadwerkelijk een oplossing. V


Ja. Zo werkt het aan de lopende band met kwijtgeraakte toestellen. Je bent zo een maand verder voordat er daadwerkelijk een oplossing. V

Bizar. En eer dat er een oplossing is, kan je fluiten naar de aanbieding natuurlijk.


Beste @DJEFFRI, wat jammer om te lezen dat je hier zolang op hebt moeten wachten! Ik zie dat het onderzoek inmiddels afgerond is en dat je alsnog hebt kunnen verlengen en dat je een bezorgmoment in kunt plannen. Hopelijk heb je je nieuwe toestel snel binnen!