Skip to main content

Hi,

Ik probeer op zondag de KPN Service Plus helpdesk te bereiken, maar dit lukt mij niet. Ik kom van XS4ALL en deze dienst schijnt inbegrepen te zijn. Mijn mobiele nummer staat bij de contactgegevens (06-xxxxxx).

Volgens de omschrijving moet ik automatisch door verbonden worden en is de KPN Service plus ook op zondag te bereiken. Wat gaat hier fout?

Telefoonnummers geprobeerd:

0800-0402

020-398 76 66

088-765 00 17

Ik hoor het graag.

Groeten,

Hans

Hi Hans, welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat deze Service Plus desk 7 dagen per week bereikbaar is, dit gaat via 0800 0402. Ze zijn bereikbaar van 8 tot 22 uur. 

Je wordt automatisch doorgezet wanneer je belt met je huisnummer dat door ons wordt herkend. In andere gevallen, en vooral op zondag, kun je het beste inspreken dat je een storing hebt, dan wordt je doorverbonden naar een medewerker. 

Waar ben je precies op vastgelopen afgelopen zondag? 


Hoi @Alex_P 

Ik merk dit ook, als ik iemand wil spreken bij KPN Service Plus.
In de meeste gevallen wordt je nog steeds niet automatisch doorverbonden met deze speciale afdeling als je belt met 0800-0402, terwijl de voice respons stem wel duidelijk aangeeft dat je een klant ben bij KPN Service Plus.

Dit probleem speelt al langer, maar is duidelijk nog steeds niet opgelost door KPN. 
Hier zijn al meer meldingen over gedaan in het verleden, ook door mezelf via diverse medewerkers van KPN Service Plus.

Daarom zou mijn advies aan @HansB27 , spreek nadat de “voice respons stem” aangeeft waarom je belt, het volgende in: “doorverbinden met KPN Service Plus” of “ik wil graag een  medewerker spreken van KPN Service Plus”.

Het zou ook vele malen handiger zijn, als KPN Service Plus een eigen (gratis) telefoonnummer zou krijgen, waar klanten met een abonnement hierop naar toe kunnen bellen.
Dit zorgt voor overzichtelijkheid, en ook een stuk duidelijkheid voor klanten (en ex XS4ALL klanten zoals @HansB27 ) die KPN Service Plus in hun abonnement hebben zitten.
We betalen er tenslotte wel maandelijks 5,- euro voor als klant van KPN.

Want dat automatisch doorverbinden, werkt simpelweg (nog steeds) niet!


Als XS4ALL klant lees ik dit in 'mijn kpn', dus direct bereikbaar binnen de gegeven tijden en zonder omwegen, daar betalen we immers voor:

 


Hoi @Berrie_Kaas 

Het telefoonnummer dat staat vermeld in jouw screenshot, is niet het telefoonnummer van KPN Service Plus maar van de afdeling verkoop en informatie, voor zover je dat nog niet wist.

KPN Service Plus is bereikbaar via het (gratis) nummer 0800 -0402, en daarnaast bereikbaar tot 22:00 uur in de avond.

In de meeste gevallen, wordt je niet direct doorverbonden met deze afdeling, terwijl dat wel zo zou moeten zijn, maar moet je echt inspreken: “Graag doorverbinden met KPN Service Plus”.

We betalen er niet voor niets voor, dus ik ben het daarin ook onroerend met je eens!

Vandaar de vraag aan @Alex_P of een andere moderator om dat te melden bij de afdeling die over de 0800 - 0402 centrale gaat, want dit probleem speelt al langer.
Het liefst zie ik een eigen (gratis) nummer voor KPN Service Plus, zodat er onderscheid komt en het ook duidelijker wordt hoe je KPN Service Plus direct kunt bereiken.

 


@Michel.uit.Arnhem . Dan geeft KPN via ‘Mijn KPN’ toch onjuiste informatie aangaande het telefoonnummer! Ik heb Service Plus nog nooit gebeld anders had ik het gemerkt. Nu kun je je afvragen, ik tenminste wel, wat het nut van Service Plus en werkt het in de praktijk? Deze service werd standaard geleverd door XS4ALL en behoorde bij je abonnement. Nu bij KPN kost het €5,- p/m extra. Ik ga eens bellen of ik deze service kan ‘inleveren’. Voor mij heeft het nl. geen zin. 

Blijf volhouden dat KPN onjuiste hulpinformatie geeft:

 


Allerbeste heren, ik heb de quote op quote op quote verwijderd, zodat het topic leesbaar blijft. Het is duidelijk dat jullie op elkaar reageren, dus quoten is overbodig 😉


@Shyrin_

Je hebt volkomen gelijk, was inderdaad niet nodig geweest.
Fijn dat je de topic hebt opgefrist.

Zou je nog wel even inhoudelijk willen reageren op onze berichten, zou ik op prijs stellen.

Voor de rest heb ik niets meer toe te voegen omtrent KPN Service Plus.


@Alex_P : Ik heb mijn antwoord al, maar wat de andere heren zeggen blijkt dat het niet helemaal soepel werkt of helemaal niet. Ik heb geen vaste telefoon dus ik kan alleen mobiel bellen. Ik neem dat dit geen probleem is.