Skip to main content

In mijn admin.gegevens staat keurig mijn juiste huisnummer: 70 A.

Alle correspondentie van KPN wordt echter verstuurd naar nummer 70. Mijn buren zijn gelukkig aardig en geven me dan de brief of de onlangs omgeruilde nieuwe modem…

Ik kan het zelf niet aanpassen, dus verzoek ik u graag in uw gegevens 70A te vermelden (zonder spatie) en hopelijk gaat het dan beter?

Goedemorgen @AodB en welkom hier op ons forum!

Goed dat je hier melding van maakt want ondanks het feit dat je aardige buren hebt, is het natuurlijk wel zo fijn als dit soort zaken meteen naar het juiste adres worden gestuurd dus goed dat je hier melding van maakt. Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik hiermee voor je aan de slag gaan en er voor zorgen dat alles in het vervolg meteen naar het juiste adres wordt verstuurd :) 


Hoi.

Heb mn profiel ingevuld.

Groeten


Hoi.

Heb mn profiel ingevuld.

Groeten

Top, bedankt voor het aanvullen van je profiel @AodB!

Het gekke is dat je adres hier in alle systemen het huisnummer 70a heeft, het is me dan ook een raadsel hoe het kan dat de post van KPN altijd op nummer 70 wordt bezorgd. Wat staat er op de brieven die je van ons ontvangt, nummer 70 of 70A?


Alle correspondentie van KPN wordt  verstuurd naar nummer 70.

Staat er in jullie systeem 70 a of 70a vermeld?

Mogelijk dat de adresseringsoftware bij de spatie van 70 a stopt en dus alleen 70 op de brief zet?


Alle correspondentie van KPN wordt  verstuurd naar nummer 70.

Staat er in jullie systeem 70 a of 70a vermeld?

Mogelijk dat de adresseringsoftware bij de spatie van 70 a stopt en dus alleen 70 op de brief zet?

In ons systeem staat dat je huisnummer 70a is. Maar welk huisnummer staat er op de fysieke post die je van ons ontvangt? Als je bijvoorbeeld een factuur erbij pakt, staat hier dan nummer 70 of nummer 70a?


Op een factuur staat 70 A  vermeld.

Op post per brief of ook laatst de nieuwe modem, staat alleen 70.

Dus het lijkt erop dat t pas mis gaat bij fysieke poststukken, vandaar mijn idee over "de adresseringsoftware die mogelijk stopt met lezen van het huisnummer na een spatie"?


Op een factuur staat 70 A  vermeld.

Op post per brief of ook laatst de nieuwe modem, staat alleen 70.

Dus het lijkt erop dat t pas mis gaat bij fysieke poststukken, vandaar mijn idee over "de adresseringsoftware die mogelijk stopt met lezen van het huisnummer na een spatie"?

Bedankt voor de toelichting @AodB!

Ik ga hiermee aan de slag en kom hier bij je op terug. 


Wat het eventueel nog zou kunnen zijn, is dat de collega die het modem heet verstuurd per abuis een verkeerd adres heeft ingevoerd (huisnummer 70 in plaats van 70a). Ik heb contact gehad met iemand die wat dieper de administratieve systemen in kan en die geeft ook dat alles hier op huisnummer 70 a staat. Houd het in ieder geval even in de gaten, mocht er binnenkort toch weer iets bij je buren worden afgeleverd, laat me dit dan via deze weg weten @AodB !


Bedankt. Wel vreemd, want t was in het verleden al zo. En recent eerst het nieuwe modem en even later ook de herinneringsbrief voor terugsturen was allemaal op nummer 70.

Lijkt me stug telkens dezelfde collega of zelfs dat meerdere collega's telkens die fout zouden maken.

Overigens verbaast het me dat er handmatig adressen worden "overgetypt" uit het systeem…

We gaan t zien verder....


Bedankt. Wel vreemd, want t was in het verleden al zo. En recent eerst het nieuwe modem en even later ook de herinneringsbrief voor terugsturen was allemaal op nummer 70.

Lijkt me stug telkens dezelfde collega of zelfs dat meerdere collega's telkens die fout zouden maken.

Overigens verbaast het me dat er handmatig adressen worden "overgetypt" uit het systeem…

We gaan t zien verder....

Dat is misschien ook wat ver gezocht hoor; maar op het moment dat we bijvoorbeeld een modem omruilen, dan is er de mogelijkheid om het adres aan te passen of om een ander adres op te geven. Zoals ik zeg, dat is misschien wat ver gezocht. Maar omdat de systemen allemaal het huisnummer '70a' aangeven, zat ik daar nog aan te denken @AodB. En als het eerder ook al is gebeurd, dan zal dat zeker niet het geval zijn nee. Maar ik ken de verdere historie natuurlijk ook niet en ik probeer ook alleen maar mee te denken naar mogelijke oorzaken @AodB :)


Hé, meedenken is prima natuurlijk. Zo blijf ik het nog steeds bijzonder vinden...

Je schrijft telkens dat de systemen allemaal '70a' aangeven.

Ik zie echter overal in mijnkpn overal '70 A' aangegeven (zie bijlagen)

Dat verschil in schrijfwijze, dáár zou het toch in moeten zitten, lijkt mij…

Ik ben gewoon hartstikke nieuwsgierig of t inderdaad daar aan ligt.. jij ook?

 


Die schrijfwijze zou niet uit moeten maken, het komt namelijk beide op precies hetzelfde neer. Als de postbode nu 70a of 70 a ziet staan, hij zal hem in beide situaties op het juiste adres bezorgen! Ik snap wel dat je daar nieuwsgierig naar bent @AodB maar die optie kan ik voor je uitsluiten.


Haha, ik heb t idee dat ik je het onvoldoende duidelijk aangeef.

Het gaat niet om die postbode!

Zou er maar 70a of 70A of 70 a of 70 A op het poststuk staan... dan kwam t zeker goed!

Het gaat erom dat in jullie systeem - zoals ik kan zien op diverse plekken in mijnkpn (mijn adresgegevens, mojn facturen) - er '70 A' staat vermeld, maar dat wanneer er een poststuk door jullie naar mijn adres wordt verzonden, er alleen maar '70' op de adressticker terecht komt.

Zonder dat collega's het foutief zouden overtypen uit jullie systeem, dus wanneer t automatisch gaat (bijvoorbeeld, iemand drukt op t knopje 'adressticker aanmaken'), dan zou t kunnen dat jullie adresseringssoftware niet de correcte gegevens uit de database haalt en verwerkt op de adressticker van t poststuk…

 


Bedankt voor de toelichting @AodB!

Houd het de komende tijd even in de gaten en wanneer je weer iets ontvangt dat wordt afgeleverd bij je buren in plaats van bij jou, laat het dan vooral weten. Dan kunnen we op basis van die informatie hopelijk achterhalen waar het precies mis gaat. Op dit moment staan we nog even voor een raadsel :(