Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb helaas problemen ondervonden bij mijn glasvezel kabel, waardoor ik het service nummer heb moeten bellen. Door drukte heb ik helaas lang in de wacht moeten staan om te regelen dat er een monteur zou komen. De dame die mij hielp deed dit prima, geen op / aanmerkingen daarop.

Ik hoorde inderdaad dat er service kosten werden berekent bovenop de normale tarieven, kan ik ook nog inkomen, maar ik vind het ronduit belachelijk dat ik dan naast de 10 minuten (dat is service, daar zal ik echt niet moeilijk over doen) met jullie collega, ook de 20 minuten wachttijd krijg door gefactureerd.

Ik wordt letterlijk gefactureerd voor 20 minuten muziek rechten, en een bandje / computer die me om de haverklap verteld hoeveel mensen er nog voor me zijn.

Ik sta bij bijna perplex voor deze 30 minuten letterlijk ook 30 euro van mijn rekening wordt afgeschreven. Ik vraag dan ook netjes om even mijn datalog na te kijken hoe lang daadwerkelijk ik aan de telefoon heb gehangen met de dame, en niet hoe lang ik in de wacht heb gestaan. Want dat is geen service, dan hang ik liever in de wachtrij van de dokter.

Toevoeging hierop; Ik belde dus naar 0800-0402 maar mijn mobiele telefoon zet dat automatisch om naar 1843. Wat dus bij jullie een betaal nummer is…. niet chill.

Met vriendelijke groet,

Joost van Gaalen

U heeft dus niet 0800-0402 gebelt. Dat nummer is gratis en word echt niet zomaar omgezet in een betaalnummer. U heeft het nummer waarschijnlijk opgezocht met Google ofzo. Of misschien zelfs wel ingevuld bij Google in plaats van in uw telefoonapp.


@Dorvalla Welkom op het forum. Dat is inderdaad dan even een vervelende verrassing. Wat Nick al aangeeft klopt inderdaad, zolang je rechtstreeks belt met 0800-0402 in Nederland zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Ik vermoed  dat je dan per abuis een nummerinformatiedienst te pakken hebt gehad die niet van KPN is. Mocht je nog vragen hebben laat het dan weten!