Skip to main content

Hallo, op mijn maandelijkse facturen (internet KPN/xs4all) staat mijn privé naam. Volgens mijn boekhouder is het beter (als ik ze volledig op wil geven als bedrijfskosten) als ze aan mijn bedrijfsnaam gericht zijn. Ik heb een eenmansbedrijf (zzp) en werk thuis, dus adres en rekeningnummer etc blijven gelijk. Ook de abonnementsvorm wil ik niet wijzigen. Hoe kan ik dit makkelijk regelen? Het is niet echt een verhuizing of een overname. Hartelijk dank, Suzan

Hoi @SuzanB, welkom op ons forum! Om de tenaamstelling van je abonnement te wijzigen kun je dit doen via een contractovername. Meer informatie daarover kun je vinden op onze website! kpn.com/contractovername


Dankjewel, daar had ik al naar gekeken, maar is het niet een beetje omslachtig voor een eenmanszaak? Het bedrijf heeft praktisch mijn achternaam en ik ben ook de contactpersoon.


Zo werkt het nu eenmaal. Bij een scheiding moet een vrouw die haar eigen achternaam op de factuur wil hebben dit ook regelen via een contractovername. Zo is de procedure.

Ik weet verder niet eens of het wel kan wat u wilt. Bij particuliere abonnementen moet de naam overeenkomen met de naam op het paspoort of rijbewijs denk ik. U kunt er niet zomaar "VOF" of "BV" achter plakken. Ik gok dat da niet geaccepteerd word.

Dat is ook precies waarom het via een contractovername moet. Een speciale afdeling binnen KPN beoordeeld dit denk ik. Er moet een kopie aangeleverd worden van het legitimatiebewijs van de nieuwe contractant. 

Ik vermoed dat het helemaal geen optie is voor u.

Volgens mij bestaan er ook klein zakelijk abonnementen met dezelfde prijzen als particuliere abonnementen dacht ik. Daarbij zal het denk ik wel kunnen wat u wilt. Maar @SuzanB kan daar vast meer over vertellen?