Skip to main content

Ook ik kreeg net (9 maart) een dergelijke mail met verkeerd klantnummer.
Ik heb de recente facturen vergeleken met de overgemaakte bedragen en nergens mist 7 cent.
Heel gek dat de mail wel van KPN lijkt te komen…

 

Verder is de body in base64 dus ik kan niks controleren.
Als de KPN meent dat er te weinig betaald is kunnen ze ook het betreffende factuurnummer noemen dus ik zal de mail negeren.
Trouwens, heeft KPN een abuse@ adres om dit naar toe te sturen?


Stuur de mail in ieder geval ook naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.


Hallo @DirkT., als ik kijk op jouw adres, zie ik een 097 nummer met daarbij een abonnement van €0,00 euro. Dat is voor een data only simkaart. Deze simkaart past bijvoorbeeld in een MIfi-router. In de maand december heb je voor dit betreffende abonnement een factuur van €0,07 ontvangen. Er staan die maand namelijk kosten voor een sms bericht op de factuur. 

Normaal gesproken zonder verbruikskosten, ontvang je een factuur van €0,00


Aha, dit is dan de data SIM van Xs4all. Omdat die nooit gebruikt wordt voor SMS is dit raar, misschien was het van die keer dat ik het nummer probeerde uit te vogelen.

Daarom zal ik het kapitaal over maken.


OK, de betaalcode die in de fishy mail staat geeft: De betaalcode is ongeldig

Eigenlijk zou KPN het verlies maar moeten accepteren maar ik zal het via het genoemde bankrekening nummer proberen.


Trouwens, het zou handig zijn wanneer KPN dit klantnummer bekend zou maken bij die paar mensen die nog van Xs4all zijn gekomen, dan ontstaan er niet dit soort vragen.

Ook lees ik dat zo'n data SIM card alleen data zou kunnen doen, geen SMS of gesprekken, dat klopt dus niet want blijkbaar wordt *#61# via SMS verstuurd en beantwoord.


Reageer