Skip to main content

Ik heb nu 6x gebeld met 0800 0402 om steeds verkeerd uit te komen, te worden doorverbonden en weer verkeerd uit te komen. Ik moet als mede KPN’er bekennen dat de service aan de telefoon schandalig is.

Enfin, mijn vraag is als volgt, door de toeslagenaffaire heeft mijn partner een BKR registratie vanuit KPN gekregen. De schuld/achterstand is inmiddels 1 jaar geleden door de belastingdienst voldaan, echter blijft de BKR codering nog 5 jaar staan. Wat onterecht is omdat de schuld/achterstand door toe doen van belastingdienst is ontstaan. Ik ben dus op zoek naar de manier om hier bezwaar op te maken om de codering weg te krijgen. Ik accepteer elk antwoord behalve bel met 0800 0402 (want zie eerste alinea).

mvg,

Nour

Hier staan wel goede tips:

https://forum.kpn.com/search?q=BKR+registratie&search_type=tag

Of bel toch naar 0800 0402 en vraag Afdeling Collections



Daar heb ik helaas vrij weinig aan, aangezien er nergens een contactnummer of mailadres benoemd word waarbij ik KPN kan verzoeken de registratie weg te halen.


Hier staan wel goede tips:

https://forum.kpn.com/search?q=BKR+registratie&search_type=tag

Of bel toch naar 0800 0402 en vraag Afdeling Collections



Net gedaan (voor de 3e keer), ik zou doorverbonden worden, vervolgens 25 min een wachttoon gekregen en toen werd verbinding verbroken.. vandaar dat ik expliciet aangeef niet meer zelf te willen bellen aangezien dit alleen maar frustreert.


Vergeet dat maar. Gaat u niet lukken. En u moet daarvoor sowieso niet bij KPN zijn. KPN neemt gewoon klakkeloos over van BKR. 

Kies een toestel onder de 250 euro of betaal bij totdat het bedrag van de lening onder de 250 euro uitkomt en u zou bij KPN nergens last van moeten hebben. Er zijn zat toestellen beschikbaar van om en nabij de 250 euro.


Vergeet dat maar. Gaat u niet lukken. En u moet daarvoor sowieso niet bij KPN zijn. KPN neemt gewoon klakkeloos over van BKR. 

Kies een toestel onder de 240 euro of betaal bij totdat het bedrag van de lening onder de 240 euro uitkomt en u zou bij KPN nergens last van moeten hebben. Er zijn zat toestellen beschikbaar van om en nabij de 240 euro.

Sorry maar wat je hier aangeeft is larie… Ten eerste moet je altijd bij de kredietverstrekker zijn.
Ten 2e ga ik niet een goedkoop toestel kopen om van een probleem veroorzaakt door belastingdienst te omzeilen, Er zijn zat toestellen beschikbaar voor onder de 240 euro, wat voor een opmerking haha.

Dus bedankt voor de moeite maar je reactie is net zo waardeloos als de service van KPN in deze.​​​​​​​


Ik maak wel melding bij KIFID, die kunnen bindend dwingen vanuit hun klachten procedure.
Topic mag gesloten worden, ga hier toch niet verder geholpen worden.


Hier staan wel goede tips:

https://forum.kpn.com/search?q=BKR+registratie&search_type=tag

Of bel toch naar 0800 0402 en vraag Afdeling Collections



Net gedaan (voor de 3e keer), ik zou doorverbonden worden, vervolgens 25 min een wachttoon gekregen en toen werd verbinding verbroken.. vandaar dat ik expliciet aangeef niet meer zelf te willen bellen aangezien dit alleen maar frustreert.

Knap zo een vooruitziende blik na mijn reactie van een kwartier geleden. 😊

In ieder geval succes!


Bij een toestellening tot en met € 249,-- is er geen BKR check. Zo'n lening kan probleemloos.

Verder… een lening is ook helemaal niet verplicht. Ik heb één keer voor een apparaat lening (afbetaling) gebruikt. Dat nooit weer! Koop desnoods naar draagkracht of spaar nog eventjes. Dan heb je dat lening-gedoe helemaal niet.

Als het goed is staat je lening bij BKR gewoon als 'voldaan’ in het systeem. Dat duurt inderdaad 5 jaar vanaf het afbetaal moment.


Als het goed is staat je lening bij BKR gewoon als 'voldaan’ in het systeem. Dat duurt inderdaad 5 jaar vanaf het afbetaal moment.

Het gaat er hier natuurlijk om dat er niet op tijd betaald is en dat er een betalingsachterstand was. Dat blijft 5 jaar bij BKR staan. En in die 5 jaar kan je (bijna) nergens een lening afsluiten.

Ik vraag me af of KPN hier überhaupt nog wat aan zou kunnen doen. Ik denk het niet.

En al zou KPN er wat aan kunnen doen, dan doen ze het nog niet denk ik. Want die betalingsachterstand was er echt, dat was geen foutje van KPN ofzo. Wat de oorzaak van de betalingsachterstand was, dat interesseert KPN niks. Hoe spijtig ook. Maar zo werkt het nu eenmaal.


Verder… een lening is ook helemaal niet verplicht. Ik heb één keer voor een apparaat lening (afbetaling) gebruikt. Dat nooit weer!

Wat mij betreft verbieden ze elke vorm van kredietverstrekking door providers voor mobiele telefoons. Of al zouden ze er maar een maximum op zetten van bijvoorbeeld 500 euro. Dat zou al heel wat zijn.


Verder… een lening is ook helemaal niet verplicht. Ik heb één keer voor een apparaat lening (afbetaling) gebruikt. Dat nooit weer!

Wat mij betreft verbieden ze elke vorm van kredietverstrekking door providers voor mobiele telefoons. Of al zouden ze er maar een maximum op zetten van bijvoorbeeld 500 euro. Dat zou al heel wat zijn.

Inderdaad Nick83.

Waarom koopt iemand wat anders tot zeg € 2000 zonder klagen en zonder lening. Bv een tv. En “moet” voor de mobiel ineens een lening gebruikt worden😕. (...)


Het verwijderen van een registratie kan alleen wanneer er een administratieve fout heeft plaatsgevonden, of wanneer er duidelijke afspraken zijn tussen twee organisaties zoals Wsnp en BKR of de gemeente (Schuldhulpverlening) en BKR.

BKR verwijderd verder geen registraties, en bedrijven (kredietverstrekkers) mogen geen registraties verwijderen mits er sprake is van een foutieve registratie (bijv. door administratieve fout).

Het verwijderen van registraties waarbij de registratie is ontstaan door toedoen van een derde partij, lees: uitkeringsverstrekker, belastingdienst, werkgever, scheiding. Zijn voor de BKR geen reden een registratie te verwijderen en het is bedrijven/kredietverstrekkers niet toegestaan een registratie op basis hiervan te verwijderen.

 

Het Juridisch Loket verwijst naar Kifid, echter.. het kifid kan alleen helpen bij het verwijderen van negatieve registraties, bij positieve registraties (H / Herstel) kan dit niet.

Voor slachtoffers van de kinderopvangtoeslagaffaire heeft de BKR een nieuwsartikel gepubliceerd, eveneens gaat het hier - zoals het Juridisch Loket al aangeeft - om het verwijderen van de negatieve registratie d.w.z. een H (herstel) codering toepassen.

Het ministerie van Financiën, heeft een aparte website online gezet met allerlei informatie voor slachtoffers van de toeslagenaffaire, w.o. zaken omtrent BKR registraties. Op deze website bevind zich overigens ook een Chat waarmee met het serviceteam kan worden gechat, misschien kan dit team meedenken/zoeken naar een oplossing of hebben ze al een dergelijke oplossing voor handen.


Hi @Nour123. Ik snap je verzoek. Vooral vervelend dat het niet lukt in contact te komen met de collega's van Collections. Zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je zelf bij het BKR aanvragen waarom je de registratie hebt. Maar verdere vragen van onze kant zal echt moeten via de afdeling Collections.