Skip to main content

Graag wil ik door scheiding het huidige contract dat we hebben voor tv en internet overnemen en veranderen naar een nieuw bank rek nr, maar mijn ex weigert papieren in te vullen als huidige contractant. Hierdoor kan ik het contract niet overnemen en wordt het geld wel van onze oude rekening afgeschreven, terwijl ik hem graag op mijn naam wil hebben staan en nu alleen verantwoordelijk ben om dit te betalen, aangezien zij is vertrokken. Via mijn KPN ID kan ik hem ook niet aanpassen, omdat deze op haar naam staat. Hoe kan ik dit oplossen? 

Nare situatie.  Begrijp ik het goed dat zij de contractant is?


Nare situatie.  Begrijp ik het goed dat zij de contractant is?

Dat klopt inderdaad. Dat maakt het ook lastig. 


Jij bent dus helemaal geen partij. Ik zou dat contract ook niet overnemen.  Zij moet het opzeggen zodat jij een nieuw abonnement af kan sluiten.  Zij is verantwoordelijk voor de betaling.  Of denk ik dan te makkelijk?


En bovendien betaal je met een nieuw contract ook minder. 


En bovendien betaal je met een nieuw contract ook minder. 

Een nieuwe klant krijgt welkomstkorting ja. Daarna maakt het niet meer uit.


Ze weigert dus papieren in te vullen. Opzeggen, wil ze dat wel? Als dat ook helemaal niet lukt, misschien kunt u dan opzeggen:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Als u alle gegevens weet?


Ze weigert dus papieren in te vullen. Opzeggen, wil ze dat wel? Als dat ook helemaal niet lukt, misschien kunt u dan opzeggen:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Als u alle gegevens weet?

Top, ik ga dit proberen en hopen dat het lukt. Dankjewel voor je bericht


Jij bent dus helemaal geen partij. Ik zou dat contract ook niet overnemen.  Zij moet het opzeggen zodat jij een nieuw abonnement af kan sluiten.  Zij is verantwoordelijk voor de betaling.  Of denk ik dan te makkelijk?

Ze weigert papieren te tekenen of op te zeggen dus ik blijf achter met dat contract op ons adres


Jij bent dus helemaal geen partij. Ik zou dat contract ook niet overnemen.  Zij moet het opzeggen zodat jij een nieuw abonnement af kan sluiten.  Zij is verantwoordelijk voor de betaling.  Of denk ik dan te makkelijk?

Ze weigert papieren te tekenen of op te zeggen dus ik blijf achter met dat contract op ons adres

Is het een wettelijke scheiding of beeindiging partnership. Is dat niet het geval, dan moet je toch eerst wachten tot het wettelijk is geregeld. Alleen begrijp ik niet hoe jullie een gezamenlijke bankrekening kunnen hebben. (Niet dat ik enige deskundigheid heb in scheidingszaken) 😂


Hi @ErikHum, wat een rotsituatie zeg, heel flauw dat ze niet mee wil werken 🙁

Kan je in jullie MijnKPN account? Zo ja, zou je daar dan het rekeningnummer aan kunnen passen zodat de factuur voortaan af wordt geschreven van een rekeningnummer dat alleen op jouw naam staat? Als dat lukt, kan je nadat er 3 facturen van dat rekeningnummer af zij geschreven, alsnog een contractovername aanvragen zonder dat je ex vrouw daar ook voor tekent. Hier geldt namelijk een uitzonderingsregel voor, waarbij je rekening dient te houden met het volgende: Echtscheiding: de betaalafschriften van de facturen van de laatste 3 maanden. Het betaalafschrift is op naam van de nieuwe contractant en is geen en/of rekening. Indien mogelijk een bewijs van scheiding waar uit blijkt wie waar woont.


Dag Maja, helaas heb ik deze gegevens niet dus het wordt lastig voor mij om dat aan te passen… heb het nu opgezegd en ik vraag binnenkort een nieuw abonnement aan, leek me de beste optie. 


Ah ok dus het opzeggen is wel gelukt? Top! Een nieuwe abonnement aanvragen dat helemaal ‘van jou’ is, lijkt me inderdaad het allermooist  👍🏼