Skip to main content

Hallo, ik heb een vraag over de mogelijkheid om een ​​contract af te sluiten voor burgers van Oekraïne. Om de een of andere reden hebben andere aanbieders van mobiele telefonie geen problemen met het sluiten van contracten met Oekraïense burgers, maar KPN weigert. De vraag is: is het mogelijk en hoe kan ik een nieuw contract afsluiten met KPN als ik een staatsburger van Oekraïne ben? Ik kwam naar de mobiele communicatiesalon van KPN, waar ze me vertelden dat dit onmogelijk was en me adviseerden een andere mobiele operator te zoeken. Maar ik lees hier op het forum ook dat dit kan als iemand een BRP heeft van de gemeente. Ik wil graag overstappen naar KPN omdat dit de beste mobiele operator is en ik blij ben met de dekking door het hele land. Ik heb een bestaand contract bij ODIDO en wil dit tegen betaling voor de resterende maanden opzeggen en mijn nummer overzetten naar KPN. Wat moet ik doen?

Hallo @Aksavler ,

Dit kun je het beste regelen in een KPN-winkel. Zorg dat je jouw ID-bewijs en bankpasje bij je hebt. 


Hallo @Aksavler ,

Dit kun je het beste regelen in een KPN-winkel. Zorg dat je jouw ID-bewijs en bankpasje bij je hebt. 

Ik zat in jouw afdeling en ze hebben me afgewezen, zeggend dat mijn paspoort niet door hun database komt. En het maakt niet uit dat ik een verblijfsvergunning en al het andere heb

@Aksavler Vluchtelingen uit Oekraïne hebben tijdelijke bescherming t/m 3 maart 2025, dus je kan geen abo over dit datum afsluiten.


@Aksavler Vluchtelingen uit Oekraïne hebben tijdelijke bescherming t/m 3 maart 2025, dus je kan geen abo over dit datum afsluiten.

Het is niet maart 2025. Ik heb een maandelijks contact nodig

@Aksavler Vluchtelingen uit Oekraïne hebben tijdelijke bescherming t/m 3 maart 2025, dus je kan geen abo over dit datum afsluiten.

Het is niet maart 2025. Ik heb een maandelijks contact nodig

Het is niet de duur van jouw abo, maar de eis dat de abonnee tenminste een verblijfsstatus meer dan 1 jaar heeft. Bij Vodafone of Odido is deze eis 6 maanden


@Aksavler Vluchtelingen uit Oekraïne hebben tijdelijke bescherming t/m 3 maart 2025, dus je kan geen abo over dit datum afsluiten.

Het is niet maart 2025. Ik heb een maandelijks contact nodig

Het is niet de duur van jouw abo, maar de eis dat de abonnee tenminste een verblijfsstatus meer dan 1 jaar heeft. Bij Vodafone of Odido is deze eis 6 maanden

mijn huidige contract is langer dan de door u beschreven datum. En ik heb een maandelijks abonnement nodig. Ik heb geen contract van een jaar of langer nodig. Wat is het probleem als ik mij een maandelijks abonnement geef?


@Aksavler Het probleem dat je jouw abo ook automatisch loopt over het datum 03-03-2025 en daarom heb je bij afsluiten een verblijfsstatus meer dan 1 jaar nodig volgens de eis van KPN. Jouw oude contract heb je afgesloten bij Odido met een minimale eis van 6 maanden geldige verblijfsstatus. Daarom, niet jouw oude contract opzeggen maar verder laten lopen.


@Aksavler Het probleem dat je jouw abo ook automatisch loopt over het datum 03-03-2025 en daarom heb je bij afsluiten een verblijfsstatus meer dan 1 jaar nodig volgens de eis van KPN. Jouw oude contract heb je afgesloten bij Odido met een minimale eis van 6 maanden geldige verblijfsstatus. Daarom, niet jouw oude contract opzeggen maar verder laten lopen.

Het probleem is dat Odido geen dekking heeft waar ik woon en werk. Daarom wil ik het contract met hen beëindigen. Wat stel jij voor als alternatief? Omdat ik onbeperkt internet nodig heb. Samyo beschikt niet over voldoende onbeperkt


Welkom @Aksavler!

KPN doet dit helaas niet, andere providers doen dit gelukkig wel.
Een beltegoed abonnement is tegenwoordig niet meer rendabel dus ik begrijp dat je een gewoon abonnement wilt. Het verbaast mij ook dat KPN dit nog steeds niet heeft geregeld.

Als Odido geen goed bereik heeft zou je Vodafone kunnen proberen, hun doen het net als Odido wel dacht ik.
Je moet geregistreerd staan in het BPR, Paspoort nodig met IND sticker, en minimaal 6 maanden oude bankpas.

Daarnaast hoop ik dat een medewerker van KPN dit eens intern kan aankaarten, het ziet er niet naar uit dat de oorlog snel is afgelopen, 90% heeft een baan hier en hebben ook recht op een normaal abonnement. Op deze manier kunnen ze goed en altijd in contact blijven staan met familie in Oekraïne.


Welkom @Aksavler!

KPN doet dit helaas niet, andere providers doen dit gelukkig wel.
Een beltegoed abonnement is tegenwoordig niet meer rendabel dus ik begrijp dat je een gewoon abonnement wilt. Het verbaast mij ook dat KPN dit nog steeds niet heeft geregeld.

Als Odido geen goed bereik heeft zou je Vodafone kunnen proberen, hun doen het net als Odido wel dacht ik.
Je moet geregistreerd staan in het BPR, Paspoort nodig met IND sticker, en minimaal 6 maanden oude bankpas.

Daarnaast hoop ik dat een medewerker van KPN dit eens intern kan aankaarten, het ziet er niet naar uit dat de oorlog snel is afgelopen, 90% heeft een baan hier en hebben ook recht op een normaal abonnement. Op deze manier kunnen ze goed en altijd in contact blijven staan met familie in Oekraïne.

Dat is ook waar ik het over heb. Ik woon hier ruim twee jaar en al die tijd heeft KPN het niet mogelijk gemaakt om contracten voor Oekraïense burgers veilig aan te sluiten. Daarmee verlies je een deel van de winst. oké, aangezien dit voor KPN onmogelijk is, dan ga ik nadenken over wat ik nu moet doen. 
 

bedankt voor het antwoorden


Hoi @Aksavler, wat leuk dat je voor een KPN abonnement wilt kiezen. Ik lees alleen dat het helaas niet zo makkelijk wil lukken.

Ik ben er even voor je in gedoken. Voor zover ik weet, zou een abonnement aanvragen geen probleem moeten zijn. Zo lang je maar een verblijfsvergunning hebt. Het moet daarbij niet uitmaken dat je een staatsburger van Oekraïne bent. Ik begrijp dat je een verblijfsvergunning hebt, dan moet het kunnen zou ik zeggen!

Heb je al geprobeerd om online een abonnement aan te vragen? Als dat niet lukt, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je helpen met aanvragen van een abonnement op basis van de verblijfsvergunning. Als het nodig is, kunnen zij contact opnemen met onze collega's van Credit Risk voor meer informatie en hulp bij het aanvragen. Ik verwacht dat het op die manier helemaal goed moet komen.

Laat je weten hoe het afgelopen is?


Hoi @Aksavler, wat leuk dat je voor een KPN abonnement wilt kiezen. Ik lees alleen dat het helaas niet zo makkelijk wil lukken.

Ik ben er even voor je in gedoken. Voor zover ik weet, zou een abonnement aanvragen geen probleem moeten zijn. Zo lang je maar een verblijfsvergunning hebt. Het moet daarbij niet uitmaken dat je een staatsburger van Oekraïne bent. Ik begrijp dat je een verblijfsvergunning hebt, dan moet het kunnen zou ik zeggen!

Heb je al geprobeerd om online een abonnement aan te vragen? Als dat niet lukt, dan raad ik je aan om even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je helpen met aanvragen van een abonnement op basis van de verblijfsvergunning. Als het nodig is, kunnen zij contact opnemen met onze collega's van Credit Risk voor meer informatie en hulp bij het aanvragen. Ik verwacht dat het op die manier helemaal goed moet komen.

Laat je weten hoe het afgelopen is?

kan ik dit doen via chat in KPN support?


@Aksavler Je kunt wel chatten via de site, maar dat is een bot, dus die kan je niet helpen met het abonnement aanvragen.

Je kan het beste even bellen, of je kunt chatten via Facebook of via X (voorheen Twitter). 


@Alexandra van KPN Het gaat niet lukken met KPN een abo af te sluiten met een verblijfsstatus korter dan 1 jaar.

Provider

Buitenlands paspoort binnen de EU

Buitenlands paspoort buiten de EU

Verblijfsvergunning

Odido/Ben Alleen sim only of toestelbundel € 0.- (ook mogelijk met Europees identiteitskaart) Alleen sim only I t/m V, EU/EER of Artikel 50 TEU-document: minimaal 6 maanden geldig
Geprivilegieerdendocument
Vodafone Paspoort + bankpas minimaal 6 maanden oud of met een IND-sticker (paspoorten uitgegeven voor 2014).
Europese identiteitskaart niet mogelijk.
Alleen sim only  I t/m V, EU/EER of Artikel 50 TEU-document: minimaal 6 maanden geldig
Geprivilegieerdendocument
Alleen sim only: W-document
KPN Paspoort + BRP uittreksel
Max. toestelbundel € 20.- bij 2 jaar
Max. toestelbundel € 41.- bij 1 jaar
Europese identiteitskaart + BRP uitreksel 
Alleen sim only I t/m V of Artikel 50 TEU-document: min. 1 jaar geldig
EU/EER: min 1 jaar geldig + BRP uittreksel
Geprivilegieerdendocument
W-document: alleen sim only

@Aksavler Je kunt wel chatten via de site, maar dat is een bot, dus die kan je niet helpen met het abonnement aanvragen.

Je kan het beste even bellen, of je kunt chatten via Facebook of via X (voorheen Twitter). 

Oekraïners hebben geen verblijfsvergunning, ze vallen onder de tijdelijk richtlijn en die accepteert KPN als enige provider helaas niet @Alexandra van KPN 

IND: Deze sticker of O-document is het bewijs dat zij hier verblijf hebben op grond van de Richtlijn tijdelijk bescherming en daarmee toegang hebben tot onder andere de arbeidsmarkt.

Ik heb twee abonnement voor Oekraïners (mijn schoonouders) op mijn naam staan omdat het onmogelijk was voor hun om af te sluiten, wat ik heel teleurstellend vond uiteraard..

https://ind.nl/nl/oekraine/richtlijn-tijdelijke-bescherming-oekraine


*


Hmm, ik moet er even verder in duiken om uit te zoeken hoe dit zit. Daar kom ik nog op terug! 

Ben je er intussen uit gekomen @Aksavler?


Of er een contract aangevraagd kan worden hangt inderdaad van de verblijfsdocumenten af. Met een vreemdelingen document kan men bij KPN voor prepaid kiezen. Maar als iemand ook een verblijfsvergunning heeft, zoals @Aksavler aangaf, dan kan er wel een abonnement aangevraagd worden. 


Of er een contract aangevraagd kan worden hangt inderdaad van de verblijfsdocumenten af. Met een vreemdelingen document kan men bij KPN voor prepaid kiezen. Maar als iemand ook een verblijfsvergunning heeft, zoals @Aksavler aangaf, dan kan er wel een abonnement aangevraagd worden. 

Dus een IND registratie met verblijfstikker voor Oekraïners valt daaronder ?

Tweede probleem @Alexandra van KPN , de EU verlengt het steeds met een jaar. Waardoor je niet binnen de gestelde regels van minimaal een jaar zit tenzij je op de dag van verlenging de wet tijdelijke richtlijn opvang Oekraïners komt.

 

Kan je dit misschien wat meer verduidelijken @Alexandra van KPN ? 
Of beter, je mag mijn situatie als test case gebruiken. 


Dit moet ik voor de details verder uitzoeken 😊 Kom ik nog bij je op terug, zo gauw ik meer weet.


 

Goedemiddag, Ik heb mijn probleem opgelost in een van de mobiele telefoonwinkels


 

Goedemiddag, Ik heb mijn probleem opgelost in een van de mobiele telefoonwinkels

Hoe is het opgelost?


 

Goedemiddag, Ik heb mijn probleem opgelost in een van de mobiele telefoonwinkels

Hoe is het opgelost?

Ik weet het niet zeker, maar het enige wat ik nodig had was een BRP, een Nederlandse bankpas en een paspoort


Reageer