Skip to main content

ik ben al een aantal jaren klant, ik sta onder bewind en mijn bewindvoerder heeft accoord gegeven voor het verlengen van mijn mobiel. weliswaar goed koper als ik nu heb maar wil toch klant blijven.

maar omdat ik onder bewind sta kan ik niet zelf verlengen, maar wel kan ik een pakket stopzetten hoe dan. wat is het voor probleem als ik me abonement wil verlengen met accoord van mijn bewind ik vind dit een waardeloos beleid als ik iets nieuws wil bestellen dan snap ik dat maar kom op he mijn abonnement van mobiel loopt al.

Hallo @kees strijker op zich logisch, want verlengen is niets anders dan een nieuw 2-jarig contract aangaan en dat kan alléén de bewindvoerder voor je regelen.

Dus even aan de bewindvoerder vragen e.e.a. voor je te regelen.

Succes


Hi @kees strijker, een wijziging aan je abonnement kan alléén door je bewindvoerder aan ons door worden gegeven. Mocht je bewindvoerder niet weten hoe, dan kan je deze pagina doorsturen: financiële hulpverlening. Hier wordt uitgelegd hoe je bewindvoerder dit aan kan pakken 🙂


Even heel zwart/wit gezegd, een onder bewind gestelde is handelingsonbevoegd (bron). Dit betekent in feite dat de onder bewind gestelde niet langer de beschikking heeft om zelf beslissingen te nemen over diens goederen en financiën. Hiervoor is toestemming vereist van de bewindvoerder, of bij bedragen hoger dan € 2000,00, toestemming van de rechter, verplicht.

Nu zou je denken, mijn bewindvoerder heeft toestemming verleend, echter… een mondelinge toezegging is in deze niet rechtsgeldig. Dat betekent dus dat bij het aangaan of verlengen van een overeenkomst de bewindvoerder de partij is die tot actie over zal moeten gaan. Want;

wilt u een grote aan- of verkoop doen van bijvoorbeeld een auto of woning, dan heeft u de goedkeuring van uw bewindvoerder en mogelijk de rechter nodig. Dat geldt ook als u een contract wilt afsluiten. Want deze stappen kunnen gevolgen hebben voor uw geldzaken

"Dat geldt ook als u een contract wilt afsluiten. Want deze stappen kunnen gevolgen hebben voor uw geldzaken” (bron).

 

U hoeft zich overigens geen zorgen te maken dat u straks zonder telefoon(nummer) komt te zitten, wanneer de abonnementsperiode is verstreken, zal deze iedere maand stilzwijgend worden verlengd voor steeds weer één maand tot er daadwerkelijk wordt opgezegd. Het verstandigste is dus zoals @Maja_  al zegt, om uw bewindvoerder te verwijzen naar de pagina waarnaar verwezen wordt, zodat uw bewindvoerder z.s.m. uw abonnement kan verlengen.