Skip to main content

Kan ik als gewaardeerde klant die al zo’n 30 jaar internet heeft van kpn en nu het tv pakket van KPN erbij wil nemen (heb het nu nog van ziggo) ook een hele mooie aanbieding krijgen. Nieuwe klanten krijgen een iPad 10 kado maar wat krijg ik als ik een tv plus abonnement met twee tv boxen erbij neem, helemaal niks. Ja 3 maand HBO abonnement gratis, wat een feest van 21 euro is dat, dat slaat dus nergens op. Denk dat ik maar alles ergens anders afsluit als dat zo moet. Ammehoela gewaardeerde klant, dan moet KPN niet zeggen dat ze bestaande klanten waarderen, dan zul je mij er niet over horen. Nieuw is wel dat ik dus het tv plus pakket erbij wil nemen, en als dank voor 30 jaar trouwe klant krijg ik als bestaande gewaardeerde klant dus helemaal niets.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het gras (kan) is altijd groener bij de buren… 

Mooi omschreven @emielstroeve

Als regelmatige bezoeker en deelnemer van dit forum zie ik wel vaker deze discussies voorbij komen, erg vermoeiend! Nieuwe klanten krijgen een welkomst geschenk, gewoon omdat het bedrijf blij is dat je bij hun diensten afneemt. Dat is niet alleen bij KPN, maar noem ze allemaal maar op.


@driemaster Is niet vermoeiend, ik neem een nieuwe dienst erbij af en krijg dan nog niets extra’s. Je betaalt al jaren genoeg daar mag je ook beloond voor worden. Dat is wel net zo netjes en niets vermoeiend aan. De KPN zegt zelf dat ze extra dingen doet voor vaste klanten en daar reageer ik op want ze doen niets extra’s voor vaste klanten zelfs niet als deze nieuwe diensten af willen nemen.


Als je beloond wil worden moet je bij KPN gaan werken! En wie bepaald of je genoeg betaald? Als je al jaren bij dezelfde bakker of slager komt krijg je ook niks gratis of een jarenlang abonnement bij een krant levert ook geen korting op. Korting krijg je bij telecomproviders alleen als je klant wordt. 


@joep KPN zegt zelf trouwe klanten belonen wij. Dat doen ze niet, zelfs niet als je nieuwe diensten bij KPN gaat afnemen. Is op zich niet erg maar dan moet je als KPN niet zeggen dat je trouwe klanten beloond. Daar gaat het om. Heeft niets met bakker of slager te maken. Rare reacties vind ik dat. Nogmaals als bedrijven zeggen trouwe klanten belonen wij en  dat doen ze niet dan is dat niet goed. Zeker niet als die klanten nieuwe diensten willen gaan afnemen. Zo moeilijk lijkt mij dat niet te begrijpen. Trouwens kun je als trouwe klant van diensten zeker wel kortingen krijgen kijk maar eens naar Kassa. Maar ik ga wel naar een andere dienstverlener want Ziggo wil mij wel genoeg geven. Veel meer dan KPN. Ik heb van KPN internet en van ZIggo tv en dat wil ik bij een provider onder brengen en  KPN wil niets doen en Ziggo wel. Daar gaat het om. Dan vind ik het wel triest dat KPN niets wil doen. 


Iedere maand zijn er leuke kadootjes voor de klanten. Wellicht is er iets aan de prijs te doen maar dat kan alleen via de klantenservice 0800-0402. Naar Kassa kijk ik niet. Vreselijk programma!!


@Joep kassa is een programma voor consumenten. Dat is niet vreselijk net zoals de consumentenbond voor de consument er is. Net zoals Radar van avro/tros voor de consument er is. Programma’s en verenigingen zijn hard nodig voor de consument. Anders kunnen bedrijven maar doen en laten wat ze willen. Gelukkig worden af en toe nog misstanden aan de kaak gesteld en wordt ook verteld wat goed is. Wat is daar nou verschrikkelijk aan. Ben jij een trol of zo. Ga het bijna denken gezien je reacties. Hoeveel betaalt KPN jou ervoor? Maar het zegt mij genoeg hoe jij reageert. Ben al meer dan 30 jaar klant van KPN en ze doen niets voor je en bewegen niet als je een nieuwe dienst wil afnemen maar wel zeggen we zijn er voor de vaste klant. Nou mooi niet. Ga ik toch naar een ander en ik mocht niet liegen van mijn moeder en KPN liegt wel en zo ben ik niet opgevoed. Jammer van KPN.


Mijn mening over dit soort programma's is mijn persoonlijke mening en daar moet je het mee doen. Ik heb een hele leuke baan en dat is niet bij KPN en ik krijg helemaal niets van KPN voor mijn activiteiten op het forum. Ik ben een klant net als jij. We verschillen van mening en dat mag toch? KPN zegt nergens dat je als vaste klant korting krijgt. En als je niet tevreden bent dan stap je gewoon over. Zo simpel is het! Hier laat ik het bij.


@joep Het gaat mij erom dat KPN zegt dat ze vaste klanten belonen en dat doen ze vervolgens niet. Daar gaat het om wat mij betreft. Ik wil als dertig jaar vaste klant die al dertig jaar internet heeft bij KPN, de TV wat ik van Ziggo heb, alles onder brengen bij een provider. Ziggo wil wel genoeg doen en KPN niets. Dat valt mij zwaar tegen van KPN, terwijl ze zeggen dat ze een heleboel doen voor de vaste klant terwijl dat zoals nu blijkt niet zo is. Dat valt me zwaar tegen van KPN. Als ze zoals ik lees iedere maand “leuke” kado’s hebben, daar heb ik er nog nooit een van gehad, dan heb ik er dus nog 30 maal 12 tegoed (360 in totaal). Kom maar op met die echte leuke kado’s. Nou Joep als jij 19233 reacties heb geplaatst ben jij geen normale klant bij KPN volgens mij. Normale klanten plaatsen niet zoveel reacties. Dat jij een consument bent en consumenten programma’s niet goed vind is ook al een tikkeltje raar. Wat is er op tegen als jij vervelende zaken op vakantie of met een provider of met een gemeente of waar dan ook mee hebt en iemand komt voor jou op. Dat is alleen maar goed. Jij vind dat vervelende programma’s, programma’s nogmaals die voor de consument opkomt! Kortom Joep als je gewoon nadenkt en deduceert ben jij een trol die voor de KPN werkt of je bent heel erg eenzaam en je zit dag en nacht achter je scherm om dit forum van commentaar te voorzien met je negentienduizend tweehonderd en drieëndertig reacties, dan wens ik je toch een leuker leven toe want dit gun ik niemand. Uitgangspunt blijft: KPN doet niets voor zijn vaste klanten, ook niet als je iets extra’s wil afsluiten, terwijl ze zeggen dat ze er voor de vaste klant zijn en extra dingen doen voor diezelfde vaste klant. Nou, ik ben 64 jaar en ik mocht niet liegen van mijn moeder maar de KPN doet dat wel helaas. Ik wens iedereen nog een fijne avond, kerst en oud en nieuw. 


@Mack1 . Het feit dat @Joep1965 veel reacties plaats zegt absoluut niet dat hij in dienst van KPN is of zoiets.

Op ieder forum heb je mensen die heel aktief zijn, en veel mensen helpen. Daar moet je blij mee zijn, want zonder deze
mensen is een forum geacht heel snel dood te bloeden.


@ Jaj,ja wim27


@wim27  Ja, ja


Wij zitten qua TV ook al jaaaarrreen bij Ziggo, voorheen UPC en ik kan u melden dat er al evenveel jaren GEEN enkel bericht is gekomen dat er een tariefsverlaging was of een kado onze kant opkwam! @Joep1965  is een zeer gewaardeerde forum ‘collega’ !


@wim27 Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker. Nou dat is KPN niet, integendeel. Juist voor trouwe vaste klanten die ook nog een nieuwe dienst willen afnemen doet KPN niets. Daarom ga ik ook weg bij KPN vooral omdat ze zeggen dat ze vaste klanten belonen en dat doen ze dus niet. Dat is toch wel jammer. Daar gaat het om.


@driemaster het gaat erom dat KPN zegt dat ze trouwe klanten belonen en dat gebeurt niet. Zelfs niet als die trouwe klanten een extra dienst willen afnemen. Daar heeft dat verhaal van ZIGGO niets mee te maken. Dat is vervuiling van waar het over gaat. Nogmaals KPN zegt zelf dat ze vaste klanten belonen terwijl ze dat niet doen!! Dat is mijn punt. KPN moet dat dan niet zeggen, Dan is dat duidelijk. Maar nogmaals KPN zegt zelf dat ze vaste klanten belonen en dat doen ze vervolgens niet. Dat is volgens mij liegen.


Ik ga helemaal niet in op jouw verhaal over het al dan niet korting moeten geven aan langdurige klanten.

Ik zeg alleen dat we blij moeten zijn met veel posters.


 

@wim27 klopt, geef ik je helemaal gelijk in. Maar dat iemand zoveel post geeft te denken en ook om wat diegene schrijft. Ik zeg trouwens niet dat ik korting wil maar misschien wel heel iets anders. Maar krijg toch niets als 30 jaar trouwe klant en eigenlijk nog langer als je de PTT als voorganger neemt. Een klant die ook nog een nieuwe dienst wil gaan afnemen kan deze grote provider toch wel iets doen vooral omdat ze zeggen dat ze vaste klanten belonen. Dat stelt mij wel behoorlijk teleur en ik vind het ook van onfatsoen getuigen dat je als provider het een zegt en het tegenovergestelde doet. Het is gewoon de klant in de maling en niet serieus nemen. KPN zegt eigenlijk:”vaste klant ik heb lak aan je”. wilde het nog wel in sterkere bewoordingen zeggen maar ik hou het maar netjes. Ga nu verder per seconde wijzer kijken en iedereen nog een fijne avond. Zie morgen wel weer wat voor reacties er zijn. Slaap lekker voor straks iedereen!!


twee voor twaalf uitewraard


En wie bepaald of je genoeg betaald?

Dat is kpn, die stelt de prijzen vast.

Als je al jaren bij dezelfde bakker of slager komt krijg je ook niks gratis

Leuk bedacht, maar het slaat echt nergens op. Met de bakker of slager sluit men geen overeenkomst of jaarccontract. De bakker en slager zijn dus niet verzekerd van inkomsten. Het staat je namelijk vrij om ook elders brood en vlees te kopen. Bovendien, veel slagers en bakkers hebben wel iets van een spaarprogramma. En vaak ook aanbiedingen waar iedereen, ‘vaste’ klant of niet, gebruik van kan maken.

Korting krijg je bij telecomproviders alleen als je klant wordt. 

Telecombedrijven houden hun prijzen kunstmatig hoog, de ‘kortingen’, ‘gratis’ apparatuur of cadeaus zijn in de abonnementskosten verdisconteert. Beursgenoteerde ondernemingen denken niet aan korting, ‘gratis’ apparatuur maar aan de aandeelhouders en dus de omzet. 

Maar neemt natuurlijk niet weg, dat iets van een loyaliteit korting of een spaarprogramma voor bijvoorbeeld nieuwe apparatuur, veel klanten een goed gevoel zou geven en misschien wel meer dan de maandelijkse cadeautjes.


TADAA! https://www.kpn.com/voorjou.htm inclusief feedbackknop waar je ook nog je ei bij kwijt kan,... 

 

Probleem opgelost.

 


@Berteman jij denkt serieus dat die loyaliteitskorting en/of spaarprogramma's niet door de klant betaald worden? Overigens heb ik tot een paar jaar geleden twee winkels in jouw stad gehad. De kans is groot dat je wat bij me heb gekocht. Misschien wel wat korting gehad. Geloof me die heb je zelf betaald 😉


@Joep1965, Begrijpend lezen is ook een kunst.

Een loyaliteitskorting en een spaarprogramma worden net zo goed door de klant betaald, net als de huidige ‘kortingen’ of de maandelijkse cadeautjes. Ik schreef dus al: Telecombedrijven houden hun prijzen kunstmatig hoog, de ‘kortingen’, ‘gratis’ apparatuur of cadeaus zijn in de abonnementskosten verdisconteert. 

Met een loyaliteitskorting of spaarprogramma, creëer je bij klanten het gevoel van waardering. Ik weet dat veel mensen bij het lezen van ‘gratis’,  ‘korting’, ‘3 halen - twee betalen of wat voor kreten dan ook, uit de realiteit treden en écht denken, iets gratis of met korting te krijgen. Er is geen enkel bedrijf dat iets gratis weggeeft, die zogenaamde aanbiedingen en kortingen zijn er om op het sentiment in te spelen, kortom: je hoeft mij niet uit te leggen dat ‘korting’ niets meer is dan loze kretologie.


En daar zijn 

@Joep1965, Begrijpend lezen is ook een kunst.

Een loyaliteitskorting en een spaarprogramma worden net zo goed door de klant betaald, net als de huidige ‘kortingen’ of de maandelijkse cadeautjes. Ik schreef dus al: Telecombedrijven houden hun prijzen kunstmatig hoog, de ‘kortingen’, ‘gratis’ apparatuur of cadeaus zijn in de abonnementskosten verdisconteert. 

Met een loyaliteitskorting of spaarprogramma, creëer je bij klanten het gevoel van waardering. Ik weet dat veel mensen bij het lezen van ‘gratis’,  ‘korting’, ‘3 halen - twee betalen of wat voor kreten dan ook, uit de realiteit treden en écht denken, iets gratis of met korting te krijgen. Er is geen enkel bedrijf dat iets gratis weggeeft, die zogenaamde aanbiedingen en kortingen zijn er om op het sentiment in te spelen. 

En daarvoor heeft kpn maarliefst twee webpagina’s opgericht en als je wilt kan je je ook aanmelden voor de nieuwsbrief met acties.

www.kpn.com/kadootje

www.kpn.com/voorjou


Dus je wil alleen een dienst afnemen, als je een duur kado krijgt? Bizarre manier van denken.

Je wilt een dienst gebruiken, en daar staat een prijs voor, zo simpel is het.

Er is altijd naar je huidige abonnement te kijken, of dat goedkoper en moderner kan, mocht het een oud abonnement zijn. Maar uiteindelijk betaal je gewoon voor wat je afneemt. 

 


 

Ik zeg trouwens niet dat ik korting wil maar misschien wel heel iets anders. Maar krijg toch niets als 30 jaar trouwe klant en eigenlijk nog langer als je de PTT als voorganger neemt. Een klant die ook nog een nieuwe dienst wil gaan afnemen kan deze grote provider toch wel iets doen vooral omdat ze zeggen dat ze vaste klanten belonen. Dat stelt mij wel behoorlijk teleur en ik vind het ook van onfatsoen getuigen dat je als provider het een zegt en het tegenovergestelde doet. Het is gewoon de klant in de maling en niet serieus nemen. KPN zegt eigenlijk:”vaste klant ik heb lak aan je”. wilde het nog wel in sterkere bewoordingen zeggen maar ik hou het maar netjes. Ga nu verder per seconde wijzer kijken en iedereen nog een fijne avond. Zie morgen wel weer wat voor reacties er zijn. Slaap lekker voor straks iedereen!!

Hallo @Mack1 ,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je dan wel precies wilt. 
 

Zelf heb ik eind juni wel een goede oplossing gekregen door één telefoontje naar 0800-0402. Ik heb toen iets gedaan wat ik in de ruim 30 jaar daarvoor nog nooit had gedaan. Het in te spreken codewoord heet  “verlengen” . Je kiest er dan voor om jouw huidige contractvrije overeenkomst met KPN om te zetten naar een nieuw jaarcontract. Je gaat dan de huidige prijzen betalen en die zijn vaak goedkoper dan je nu betaalt. Of betaal jij nu minder dan 42,50 voor 100 Mbit/s internet? Het leuke was dat ik ook nog een half jaar lang korting kreeg op mijn aanvullende TV-abonnement. Al met al een prima geste naar een trouwe klant. 
 

De huidige propositie is: 

Ik zou zeggen :probeer het eens op een vriendelijke manier bij 080”-0402. Daarmee bereik je meer dan door maar lukraak “Ziggo” of iets anders te roepen.