Skip to main content

Ik ben al jaren een trouwe KPN klant. We nemen in huis alles af en ik gun KPN mijn kinderen ook als trouwe klant. De oudste gaat van de basisschool af en naar het voortgezet onderwijs. Dus hij gaat een abonnement met internet krijgen. Uiteraard doe ik ook een vergelijkend warenonderzoek. Zo kan ik op een uitstekend netwerk 10GB 5G internet krijgen en onbeperkt bellen voor 8,50 euro. KPN biedt een uitstekend netwerk 0GB 5G internet en onbeperkt bellen aan voor 12,50 (normaal 15 euro) of 6GB voor 16 euro. Dat is me nogal een gat. 

Dus ik bel met KPN en de vriendelijke medewerker legt me de regels en abonnementsopbouw uit. Inclusief het delen van mijn eigen MB's binnen het huishouden. En alle service die ik krijg in het buitenland als me daar wat overkomt. Maar mijn zoon fietst vooral in Leeuwarden rond. En mijn uitganspunt is dat hij in de basis zijn eigen GB's en minuten heeft. Los van dat ik kan delen, wil ik niet het uitgangspunt van KPN hebben dat ik voor internet moet delen. 

Mijn vraag is niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Want ik weet dat KPN kwaliteit is. Maar op mijn vraag of KPN iets als tegemoetkoming wil doen omdat dit gat wel erg groot is, komt het ontkennende antwoord. En de afdeling klantbehoud mag niks doen volgens de medewerker, want hij is nog geen klant. Of ja eigenlijk wel, maar niet met een abonnement. En KPN behoud graag haar klanten, maar dan moeten ze dat wel eerst zijn met een abonnement. 

Kortom ik vind het allemaal maar een gek verhaal. Ik zie het als volgt. Ik ben KPN klant, mijn vrouw, mijn kinderen en we nemen alle producten af. Nu wil ik een jonge klant zelfstandig onderbrengen en iets later zijn broertje ook. Dus dat is waardevol toch? Kan/wil KPN iets doen om het gat met andere aanbieders kleiner te maken. Je waarde als bedrijf toon je in mijn ogen namelijk aan op de kleine momenten en niet op de grote momenten als bijvoorbeeld een klant vertrekt. Dat laatste sta ik nu ineens wel voor open. Dan verdwijnt er niet alleen een pre-paid klant, maar complete pakketten. Want door mijn zoon op deze manier af te wijzen, wijs je mij als betalende ouder ook af.

Beste KPN forum leden. Ben ik nou gek of leest er iemand mee van KPN die misschien toch de moeite zou willen nemen om hier nog eens naar te kijken? Niet om me de regels uit te leggen. Maar om een nette aanbieding te doen waardoor het voor mij de moeite waard is om te blijven en KPN nog steeds zijn kwaliteit kan blijven betalen.  

Ik adviseer een prepaid voor kinderen, dan leren ze meteen met geld omgaan, is het beltegoed op, dan kunnen van hun zakgeld of krantenwijk zelf weer beltegoed kopen. Is het geld ook op dan leren ze meteen zuiniger met hun mobiele data en belminuten om te gaan.

Maar dat terzijde.

KPN heeft 2 mobiele dochters, YouFone en Simyo, daar kun je heel goedkoop een abo nemen en i.c.m. met je thuisabo krijgen ze ook nog eens gratis extra data voor hetzelfde geld, mits de abo's op exact hetzelfde adres staan, maar dat zal zo zijn, want de abo's moeten dan toch op jouw naam, omdat de kinderen minderjarig zijn.

Het belangrijkste verschil tussen beide providers is dan Simyo (nog) geen 5G ondersteunt en YouFone wel, maar dat is bij kinderen onbelangrijk. Ik adviseer dan wel om meteen een dataplafond te activeren, is de mobiele data voor een bepaalde maand eerder op dan stopt internet gewoon en kom je als eindverantwoordelijke niet voor onverwacht hoge kosten te staan.

Succes met je beslissing @Mischa P 

 

 

 


KPN heeft vaste prijzen. Daar valt niet over te onderhandelen. Punt. Zo simpel is dat.

Op thuis abonnementen is soms nog wel een beetje korting te krijgen. Op mobiele abonnementen echt gewoon niet.

Is het te duur naar uw zin? Gewoon naar Simyo gaan. Maar let op dat dit toch duurder kan zijn.

Bijvoorbeeld als u met uw vaste huistelefoon uw kinderen met regelmaat opbelt op hun mobiel, dan kost dit geld als ze een Simyo abonnement hebben. Als ze een KPN abonnement hebben is dat gratis. 


Dankjewel Jan. De alternatieven die je benoemt heb ik inderdaad gevonden.

Bij voorkeur zou ik zien dat KPN een gebaar van waardering laat zien voor bestaande klanten. Die voel ik alleen nog niet. Maar ik wacht ook de reacties op dit forum even af. Wie weet gebeurt er nog iets moois (tegen beter weten in?)


Bij voorkeur zou ik zien dat KPN een gebaar van waardering laat zien voor bestaande klanten. Die voel ik alleen nog niet. 

U moet gewoon betalen. Zo eenvoudig is dat. Elke klant word even veel gewaardeerd. U bent echt niet meer waard dan een nieuwe klant of een klant zonder kinderen. 


Dankjewel Nick voor je advies. Simpel is inderdaad ook een alternatief. 


Dankjewel Jan. De alternatieven die je benoemt heb ik inderdaad gevonden.

Bij voorkeur zou ik zien dat KPN een gebaar van waardering laat zien voor bestaande klanten. Die voel ik alleen nog niet. Maar ik wacht ook de reacties op dit forum even af. Wie weet gebeurt er nog iets moois (tegen beter weten in?)

Als je geabonneerd bent op de nieuwsbrieven van KPN, heeft KPN maandelijks leuke dingen, voor elk wat wils, voor bestaande klanten. Ontvang je (nog) geen nieuwsbrieven kun je deze aanzetten in MijnKPN @Mischa P 


Reageer