Skip to main content

 

Na mijn melding dat mijn KPN V12-modem continu spontaan bleef herstarten is op 6 juli jl. een monteur komen kijken wat er aan de hand was. Het modem bleek niet meer te herstellen. De monteur heeft toen het V12 modem vervangen door het oudere type V10 modem, helaas geen WIFI-6 meer dus. Motivatie van het plaatsen van het V10 modem was, dat er vaak softwareproblemen zouden zijn met het V12 modem. Liever had ik echter weer een goedwerkend V12 modem gekregen. 

Mijn belangrijkse punt is echter dat ondanks dat het hier gaat om de vervanging van een defect modem, er in tegenstelling tot wat in de mail van 5 juli is vermeld 60 euro in rekening gebracht. Dit terwijl de monteur niet heeft overlegd over de werkzaamheden en ook niets heeft gezegd of er kosten aan verbonden waren.

Mijn verbazing was dus groot dat ik desondanks toch kosten moest betalen!

Graag reactie!

 

Hieronder volgt de tekst van het onderdeel “Kosten monteur” uit de mail van KPN betreffende “Afspraak met monteur” d.d. 5 juli:

Kosten monteur

  • Ligt de oorzaak van de storing bij KPN? Dan zijn de kosten natuurlijk voor ons. Je betaalt dan niets voor deze afspraak.
  • Ligt de oorzaak niet bij KPN, maar bij je eigen apparaten of bekabeling? Dan betaal je voor de eerste 45 minuten van de afspraak € 60,00. Daarna betaal je € 15,00 per 15 minuten. 
  • Bij bovenstaande bedragen zijn materiaalkosten niet meegerekend.
  • De monteur maakt vooraf een inschatting van de werktijd en overlegt welke werkzaamheden nodig zijn. Ook vertelt de monteur je of er kosten aan verbonden zijn.
  • De afgesproken kosten brengen wij op je eerstvolgende factuur in rekening.
  • De monteur doet een gratis wificheck, doet metingen en geeft advies over het gebruik en verbeteren van de wifi.
     

 

 

Over de monteur

 

 

Dag @Er-cee-es een moderater gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Hoi @Er-cee-es en welkom op het forum! Inderdaad vreemd dat hier kosten voor berekend zijn. Als het goed is heb je de monteursbon per mail ontvangen, staat daar niet specifiek op waar de kosten voor zijn? Als je bijvoorbeeld zelf extra apparatuur hebt gekocht bij de monteur, dan worden hier wel kosten voor berekend. Die staan dan op de bon. Mocht het daar niet duidelijker van worden, vul dan inderdaad je forumprofiel aan. Dan kan ik op onderzoek uit! 


@Er-cee-es Ik zie dat je me een privébericht hebt gestuurd en je profiel hebt aangevuld, bedankt! Ik zie inderdaad dat er kosten zijn gerekend voor het bezoek, ondanks dat het aan onze apparatuur leek te liggen. Ik heb dit doorgezet naar de monteursafdeling, zij nemen binnen 4 werkdagen contact met je op hierover en zij hebben het eindwoord over de kosten. Mocht je na dat gesprek nog vragen hebben, laat het hier gerust weten! 


@Er-cee-es Ik zie dat je dinsdag gebeld bent door mijn collega en dat de kosten zijn vergoed, dus eind goed al goed! Ik sluit daarom het topic. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, maak gerust een nieuw topic aan!