Skip to main content

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

Bedankt @Alex_P voor deze nieuwe bevestiging. 

Geen probleem, ik zie overigens graag specifieke voorbeelden waarbij het niet goed gaat. 


De inflatie correctie wordt iets draaglijker ook hier bericht ontvangen dat de snelheid wordt verhoogd van 100 naar 20bit. Gewoon omdat KPN blij met ons is.

 

Veel zullen wij er niet van merken want zoals de flyer schrijft sneller streamen is natuurlijk onzin. En zou juist averechts werken als een film sneller zou afspelen.

Desalniettemin een leuk gebaar.

 


De inflatie correctie wordt iets draaglijker ook hier bericht ontvangen dat de snelheid wordt verhoogd van 100 naar 20bit. Gewoon omdat KPN blij met ons is.

 

Veel zullen wij er niet van merken want zoals de flyer schrijft sneller streamen is natuurlijk onzin. En zou juist averechts werken als een film sneller zou afspelen.

Desalniettemin een leuk gebaar.

 

Hallo @Galdor68 ik vind 100Bit al weinig, maar 20Bit is helemaal niks, en dat noem jij vooruitgang😎?


De inflatie correctie wordt iets draaglijker ook hier bericht ontvangen dat de snelheid wordt verhoogd van 100 naar 20bit. Gewoon omdat KPN blij met ons is.

 

Veel zullen wij er niet van merken want zoals de flyer schrijft sneller streamen is natuurlijk onzin. En zou juist averechts werken als een film sneller zou afspelen.

Desalniettemin een leuk gebaar.

 

Hallo @Galdor68 ik vind 100Bit al weinig, maar 20Bit is helemaal niks, en dat noem jij vooruitgang😎?

@JanD ik wou iets anders schrijven ik schrijf namelijk niks over 'vooruitgang', maar ik zie nu dat ik een nul ben vergeten het gaat naar 200 Mb en dat is een keurige snelheid voor de bijna € 65,00 die kpn maandelijks afschrijft. 

Terzijde 

Voor ons zou zelfs 50/50 al voldoende zijn.

 


waarom die inflatie gebruiken om alles weer te verhogen. als de inflatie daalt zullen ze echt niet de prijzen verlagen.

 

Ik verwacht dat ook meer voor mijn geld, maar alles blijft gelijk.


De inflatie correctie wordt iets draaglijker ook hier bericht ontvangen dat de snelheid wordt verhoogd van 100 naar 20bit. Gewoon omdat KPN blij met ons is.

 

Veel zullen wij er niet van merken want zoals de flyer schrijft sneller streamen is natuurlijk onzin. En zou juist averechts werken als een film sneller zou afspelen.

Desalniettemin een leuk gebaar.

 

Je zal ongetwijfeld 100 naar 200 Mbit bedoelen.

Overigens geeft KPN deze “gratis” verhoging alleen voor klanten die internet met TV(+) en/of mobiel afnemen. Internet only klanten komen niet in aanmerking hiervoor.


......

 

Je zal ongetwijfeld 100 naar 200 Mbit bedoelen.

Overigens geeft KPN deze “gratis” verhoging alleen voor klanten die internet met TV(+) en/of mobiel afnemen. Internet only klanten komen niet in aanmerking hiervoor.

Dat is best krom, wij nemen inderdaad internet en TV af. Mobiel is KPN veel te duur, en de combinatie voordelen hebben voor ons geen meerwaarde. Ik heb lagere maandlasten en meer minuten en data bij een andere provider.

 

In ieder geval is deze 'gratis' bandbreedte verhoging welkom al hoeft het voor ons niet.


Bij mij is er niets duurder geworden😀


Bij mij is er niets duurder geworden😀

Waar en bij wie kan ik z’on ‘niet duurder wordend abonnement’ afsluiten? Ik hou me aanbevolen 😧 😊 👍.


Bij mij is er niets duurder geworden😀

Waar en bij wie kan ik z’on ‘niet duurder wordend abonnement’ afsluiten? Ik hou me aanbevolen 😧 😊 👍.

Hallo @Berrie_Kaas ik ben in januari 2023 overgestapt van Hussel naar TV+, daar zit het 'm in volgens mij.


@Berrie_Kaas 

Via 0800-0402 overstappen op KPN TV+. Vaak is dat goedkoper dan jouw huidige abonnement  (na de inflatiecorrectie). 
 

Check of dat voor jou ook voordelig uitpakt:

 


Bij mij is er niets duurder geworden😀

Waar en bij wie kan ik z’on ‘niet duurder wordend abonnement’ afsluiten? Ik hou me aanbevolen 😧 😊 👍.

Hallo @Berrie_Kaas ik ben in januari 2023 overgestapt van Hussel naar TV+, daar zit het 'm in volgens mij.

Oke @JanD , dank voor deze tip. Echter, ik lees nog te veel klachten over TV+, dus daar begin ik voorlopig nog niet aan. Bovendien heb ik sinds mei 2022 een ‘alles in één’ overstappakket van XS4ALL  met daarin de nodige extra’s. Daardoor wordt de vergelijking ook wat lastiger.   


Hallo @Berrie_Kaas ik heb ook spijt van  de overstap naar TV+, maar is niet anders, als mijn jaarcontract om is kijk ik wel weer verder en tegen die tijd is de decoder wel helemaal goed en blijf ik gewoon bij KPN.


Willen jullie voor de discussie over een overstap naar TV+ evt. een eigen topic aanmaken? Dan kunnen we het hier weer over de inflatiecorrectie hebben 🙂.


Willen jullie voor de discussie over een overstap naar TV+ evt. een eigen topic aanmaken? Dan kunnen we het hier weer over de inflatiecorrectie hebben 🙂.

Goed chef


Willen jullie voor de discussie over een overstap naar TV+ evt. een eigen topic aanmaken? Dan kunnen we het hier weer over de inflatiecorrectie hebben 🙂.

Goed chef

Excuses, liet mij verleiden .....😥😞


wat ik me afvraag, inflatie over vorig jaar..

wel klanten trekken die een half jaar voor de helft kunnen of een tv oid krijgen.

misschien slim de vaste klanten te behouden.

als inflatie werklijk zo belangrijk is, hoe kan men nieuwe klanten korting geven en de vaste, het laten betalen.

en moet men met het vaststellen van nieuwe abbo prijzen niet kijken naar wat de inflatie nu is.

het lijkt nu op prijsverhoging en een excuus van vorig jaar.

toen had men kunnen verhogen, zou men snappen maar na een jaar, iets gebruiken uit vorig jaar.

en nog iets kpn klimaat neutraal, dus heeft geen last van de  stijgende energie prijzen gehad of is dat ook onzin


en nog iets kpn klimaat neutraal, dus heeft geen last van de  stijgende energie prijzen gehad of is dat ook onzin

In mijn energiecontract van Eneco staat dat ik 100% groene stroom van Hollandse wind en zon geleverd krijg. En wat denk je wat de prijs van die stroom is?


en nog iets kpn klimaat neutraal, dus heeft geen last van de  stijgende energie prijzen gehad of is dat ook onzin

In mijn energiecontract van Eneco staat dat ik 100% groene stroom van Hollandse wind en zon geleverd krijg. En wat denk je wat de prijs van die stroom is?

Off topic het wordt 100% groen opgewekt wellicht, wat in Nederland uit de leidingen komt is niet 100  procent groen, nog lang niet.

 

En klimaat neutraal houd alleen in dat er voor elke gram CO2 uitstoot er geïnvesteerd wordt in een bos bijvoorbeeld. 

 

Het energieverbruik van KPN zal weinig veranderen. De energie kosten zullen dan ook net zo snel.stijgen. Of alle datacenters en kantoren moeten volledig door Zonne of windenergie van stroom worden voorzien en niet gas gestookt.

Ps hier over loopt een ander topic.


Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

Met wat voor rekenmachine werken jullie eigenlijk want ik krijg een bericht dat mijn abonnement  van 39,99 met 6,4% stijgt. Hoe ik het ook bereken kom ik op 2,55 uit maar jullie maken hier 3,79 van wat een stijging van 9,45% is. Is dat de Koreaanse methode waarbij je spontaan zelf met getallen mag schuiven?


G33rt schreef:

Met wat voor rekenmachine werken jullie eigenlijk want ik krijg een bericht dat mijn abonnement  van 39,99 met 6,4% stijgt. Hoe ik het ook bereken kom ik op 2,55 uit maar jullie maken hier 3,79 van wat een stijging van 9,45% is. Is dat de Koreaanse methode waarbij je spontaan zelf met getallen mag schuiven?

Er bestaat geen abonnement van €39,99. Weet dat kortingen niet meedoen bij de berekening van de inflatiecorrectie. Je hebt vast een abonnement van €49,- en daarbij TV van KPN voor €10,-.


Je hebt korting @G33rt ? De inflatiecorrectie wordt berekend over de standaard abonnementsprijs, zonder evt. korting. Een verhoging van €3,78 duidt op een abonnementsprijs van €59,00


G33rt schreef:

Met wat voor rekenmachine werken jullie eigenlijk want ik krijg een bericht dat mijn abonnement  van 39,99 met 6,4% stijgt. Hoe ik het ook bereken kom ik op 2,55 uit maar jullie maken hier 3,79 van wat een stijging van 9,45% is. Is dat de Koreaanse methode waarbij je spontaan zelf met getallen mag schuiven?

Er bestaat geen abonnement van €39,99. Weet dat kortingen niet meedoen bij de berekening van de inflatiecorrectie. Je hebt vast een abonnement van €49,- en daarbij TV van KPN voor €10,-.


Ja ik dacht wel dat er weer zoiets achter zat maar vind het niet echt een eerlijke rekenmethode maarja wat doe je er aan hè 

 


Als ik had geweten dat mijn vrije keuze voor de internetsnelheid gedurende mijn actiejaar mij later duur zou komen te staan door de inflatiecorrectie had ik een lagere snelheid gekozen.

Ik mocht iedere snelheid kiezen, het actiebedrag van €35 was vast voor 1 jaar.
Tja, dan kies je maar 1Gb/s, maakt dat uit…
Veel dus, want de correctie bedraag nu de volle mep, €4 dus. 😦

Dat kan toch niet...


U kunt de snelheid iedere maand aanpassen.  Als u 1gb teveel vindt kunt u gewoon downgraden.