Skip to main content

vanavond geen gids , terugkijken. Dat ik de enige manier waarop ik kijk en ik verwacht dan ook wel dat als de service niet geleverd word er een korting tegenover staat. Voor 95 eur in de maand mag ik dat denk ik wel verwachten. Is volgens mij gebruikelijk in elke andere tak van dienstverlening. 

vanavond geen gids , terugkijken. Dat ik de enige manier waarop ik kijk en ik verwacht dan ook wel dat als de service niet geleverd word er een korting tegenover staat. Voor 95 eur in de maand mag ik dat denk ik wel verwachten. Is volgens mij gebruikelijk in elke andere tak van dienstverlening. 

Voor televisie betaal je 10 euro per maand (plus 5 euro per extra ontvanger). Als je dit omrekend na de paar uren, die je vandaag problemen had, dan zit je bij rond de 30 cent. Verwacht je die nu echt als korting?


KPN TV basispakket: 10 euro per maand = 33 cent per dag

Opnemenpakket: 4, 99 per maand = 17 cent per dag.

Een storing moet 24 uur of langer duren voor evt. compensatie.

Ik kijk normaliter ook alleen via opnames (Terugkijken ook wel maar sowieso niet van de commerciële zenders via kpn, zie onder). Maar had vanavond tot 20:30 live en daarna keuze voetbal of opnames. Het is voetbal, live dus, geworden.

Het internetdeel moet je er sowieso van afhalen want dat werkt gewoon.

Na een landelijke storing in december kreeg met een filmvoucher. Geen idee of er nu weer wat komt. Ik ben er wel doorheen gekomen.

Heb ook nog NLziet. Eigenlijk om enkele regionalen die ik via kpn niet meer heb. Maar terugkijken van álle programma's zonder reclame en met vooruitspoelen is een 'bonus'. En live kijken van 30 zenders.

En natuurlijk ook nog genoeg via Netflix, Videoland en Viaplay.


waarom niet? Als ik een paar uur eerder van mijn werk vertrek schrijf ik dat ook netjes af. Als ik een dienst niet geleverd krijg en er wel op reken mag ik dan hetzelfde verwachtten van een multinational? Gaat niet om het bedrag, gaat om het gemak waarmee het altijd word afgedaan.


waarom niet? Als ik een paar uur eerder van mijn werk vertrek schrijf ik dat ook netjes af. Als ik een dienst niet geleverd krijg en er wel op reken mag ik dan hetzelfde verwachtten van een multinational? Gaat niet om het bedrag, gaat om het gemak waarmee het altijd word afgedaan.

Dan zou je een contract met 100% uptime garantie moeten afsluiten. Maar die krijg je (als consument) niet. Niet bij KPN, en ook bij geen andere provider. Zou ook onbetaalbaar zijn. 


Hi @mat-, balen dat je hinder hebt ondervonden van de iTV storing 🙁

Je betaalt bij ons €10,- per maand voor het live kijken naar het reguliere zenderpakket, via je tv-ontvanger. Daarnaast ontvang je kosteloos een aantal opties, zoals terugkijken via de gids, iTV online, de iTV app in plaats van kijken via de ontvanger etc. Tijdens de storing van 4 mei, was live tv kijken via je ontvanger mogelijk. Er was een verstoring met de gratis extra opties, maar daar kunnen we geen vergoeding voor bieden. 


Hi @mat-, balen dat je hinder hebt ondervonden van de iTV storing 🙁

Je betaalt bij ons €10,- per maand voor het live kijken naar het reguliere zenderpakket, via je tv-ontvanger. Daarnaast ontvang je kosteloos een aantal opties, zoals terugkijken via de gids, iTV online, de iTV app in plaats van kijken via de ontvanger etc. Tijdens de storing van 4 mei, was live tv kijken via je ontvanger mogelijk. Er was een verstoring met de gratis extra opties, maar daar kunnen we geen vergoeding voor bieden. 

Ik begrijp heel goed dat KPN geen compensatie aanbied. Dat is volkomen logisch. Maar KPN noemt hun tv dienst volgens mij "interactieve tv". En daar betaal je 10 euro per maand voor. Dan kun je moeilijk zeggen dat die 10 euro alleen voor live kijken is. Want dat is geen interactieve tv.

Voor opnemen betalen sommige mensen gewoon € 4,99 per maand apart voor. Dus dat is sowieso al niet uit te leggen dat da "gratis" zou zijn.


Ik begrijp heel goed dat KPN geen compensatie aanbied. Dat is volkomen logisch. Maar KPN noemt hun tv dienst volgens mij "interactieve tv". En daar betaal je 10 euro per maand voor. Dan kun je moeilijk zeggen dat die 10 euro alleen voor live kijken is. Want dat is geen interactieve tv.

Voor opnemen betalen sommige mensen gewoon € 4,99 per maand apart voor. Dus dat is sowieso al niet uit te leggen dat da "gratis" zou zijn.

De term ‘interactief’ is destijds in het leven geroepen in verband met het live kunnen pauzeren, dat maakte het interactief ten opzichte van ‘gewoon’ tv kijken. Inmiddels houdt 'de term interactief veel meer in 😉

De opnamefunctie is inderdaad niet gratis, dat heb ik ook niet gezegd. Terugkijken via de gids gaat buiten het opnemenpakket om en dit is wél een gratis extra optie 🙂 De topicstarter heeft het niet over het kijken van opnames. 


Je betaalt bij ons €10,- per maand voor het live kijken naar het reguliere zenderpakket, via je tv-ontvanger. Daarnaast ontvang je kosteloos een aantal opties, zoals terugkijken via de gids, iTV online, de iTV app in plaats van kijken via de ontvanger etc.

Los van het al dan niet geven van een compensatie kijk ik toch anders tegen het bovenstaande.

Ik zie het dat je €10,- per maand betaalt om gebruik te kunnen maken van de TV diensten van KPN inclusief die opties terugkijken via de gids, iTV online en kijken via de iTV en smart-TV app.

Die opties zijn mijns inziens dan ook niet "gratis" maar "bij de prijs inbegrepen".