Skip to main content

Wij zijn opgelicht door KPN.. pas op wat je ondertekend!

 

Vorige week is er bij ons een monteur geweest om kpn te installeren. We stapten over van ziggo naar KPN.

De monteur sloopt het glasvezel per ongeluk en gaat onverrichte zaken weer weg. Hij zou 1 tv installeren, 1 computer installeren, het internet activeren en nog wat.

 

Omdat het glasvezel kapot was werd er een afspraak gemaakt met het grondtekst van kpn om het te fixen. Deze kwamen de week erna.

Toen deze kerels het probleem hadden verholpen werd er gelijk een nieuwe afspraak gemaakt met het installatie team. Die konden al de dag erna komen. Wij blij.

 

Toen die kerel de dag erna zijn werk af had ging hij weg en of we nog even een krabbel wilden zetten als bewijs dat de afgesproken werkzaamheden nu wel gedaan waren. Alles deed het dus prima! Krabbel eronder en snel door met zorg voor ons pasgeboren kindje.

 

Een dag later krijgen we ineens een factuur of we €60 euro willen betalen voor het instellen van een extra tv en werkzaamheden.. NOU PARDON! KPN doet z'n werk de eerste keer niet goed en wij moeten ervoor boeten. Dat is niet eerlijk.

 

Wij hebben gebeld met de klantenservice en er wordt doodleuk gemeld dat we er nou eenmaal een handtekening onder gezet hebben dus we moeten gewoon betalen! Schandalig, wat een opluchting. 

 

Ik ben van plan om mijn aankoop en overstap te herroepen want dit slaat alles. Ga wel weer lekker terug naar ziggo, daar was de service vele malen beter. 

 

Dus pas op mensen. Niks tekenen daar!

Allereerst; bij KPN heb je 14 dagen herroepingsrecht, dus 14 dagen nadat het modem online komt kan je nog annuleren.

Maar heb je geen tweede tv ontvanger van KPN? Want dan hadden er geen kosten voor de installatie van de 2e tv ontvanger mogen zijn. De kosten hiervan zijn €25. Dan mis ik nog €35 maar dit zou bijvoorbeeld 2x 15 minuten meerwerk a €17,50 per kwartier kunnen zijn.


Jammer dat de monteur volgens u niet transparant was over eventuele kosten, alle eventuele kosten zouden vooraf besproken moeten worden alvorens ze gemaakt worden.

 

Als je je forumprofiel invult kan een moderator ook mee kijken en mee denken aan een oplossing, hun reageren doorgaans binnen 2 a 3 dagen. 


Wij hebben inderdaad een 2e ontvanger maar de 2e tv is niet geïnstalleerd omdat dat niet kan omdat er geen kabel naar die tv loopt. Dus er is niets voor gedaan. Wij hebben zelf deze tv via internet verbonden via onze chromecast.

 

1e monteur zei dat wij via internet wel met dat kastje kunnen verbinden maar omdat deze tv in het plafond bevestigd is moeten wij dit zelf uitvoeren. Niemand kan er goed bij als de hele tv er niet af gehaald is. 

 

Meerwerk á 2 x 17,50 ?? Zou niet weten waarom wij dit moeten betalen.. 

 

Is ook niet verteld tijdens de overstap dat er kosten zijn voor meerwerk.

 

 


Dat meerwerk is niet standaard, bijvoorbeeld als u aan de monteur vraagt om kabel gootjes aan te leggen, boren door de muur of andere wensen. Uiteindelijk zou in de bon moeten staan waar deze kosten voor gemaakt zijn. Ik ben wel monteur bij KPN maar heb geen inzichT in klantgegevens, het kan ook iets heel anders zijn die €35.

Dat een 2 tv ontvanger a €25 is geschreven kan een foutje zijn geweest van de monteur, standaard staan deze kosten aan en de monteur krijgt een melding voor de handtekening dat ze nog steeds aan staan en of dit klopt. Mogelijk is de melding gemist.

Alsnog net zoals ik in mijn vorige bericht schreef; de monteur had alle kosten met u moeten doorspreken en daar tekent u dan achteraf voor.

heeft u uw forumprofiel al aangevuld? Dan kan een moderator mee kijken.


Hoi, bedankt voor het antwoord.

Er is helemaal niets met ons besproken helaas en daarom zijn wij ook zo boos nu. 
Ik heb de adresgegevens e.d. ingevuld dus ik hoop dat iemand dit oppakt.


Hoi @Oplichterspraktijken, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even met je meegekeken maar zie dat het om een zakelijk abonnement gaat en op een andere naam staat. 
Je kunt hierover het beste even met ons bellen op 0800-0403, voor particuliere abonnementen kun je hierover terecht op 0800-0402


Ja klopt het is inderdaad zakelijk afgesloten omdat wij het merendeels zakelijk gebruiken.

 

Mijn partner heeft het geregeld en hij heeft ook al 2 keer met jullie gebeld en er wordt gewoon gezegd 'u heeft ervoor getekend dus jammer voor je'  

Ik ga dus zeker niet nog een keer bellen om weer zo'n stom antwoord te horen. Sorry maar ik schiet daar niks mee op en wordt alleen maar bozer dat wij opgelicht zijn.

 

Bye bye 60 euro voor niks. 

 

Dus vandaar dat ik hier mensen kom waarschuwen dat ze moeten uitkijken met waar ze voor tekenen.. 

 

Groetjes Miranda 


Beste Thomas.. zie het antwoord hier boven. We hebben al gebeld en er wordt gewoon niks gedaan. We moeten gewoon betalen en zijn dus opgelicht door KPN helaas.

 

 


Als het om een zakelijk abonnement kan ik je hier via het forum dus sowieso niet mee helpen maar als er een handtekening gezet is vrees ik dat mijn collega's er waarschijnlijk ook weinig mee gaan kunnen.

Ik heb hier geen oplossing voor je