Skip to main content

Na een hoop geregel had ik het eindelijk voor elkaar, mijn eigen contract die ik al jaren lang betaal, over kunnen nemen vanaf mn moeders naam. (Toen we deze afsloten was ik nog geen 18) het enige wat veranderde was de naam & de geboortedatum. Rekeningnummer & email en dergelijke bleef gelijk

maar nu krijg ik de afrekening & betaal ik ineens 2 x voor de zelfde maand, omdat er een maand opzeg termijn zou wezen??

maar naar mijn idee zeg ik niks op, ik neem enkel wat over, en waarom word er nergens duidelijk vermeld van die maand die je dan dubbel moet betalen? Ik heb de site bij langs gezocht maar kan hier niks over vinden
ik vind het allemaal nog steeds maar een beetje vreemd 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hi @Lvanechten, als er een contractovername plaatsvindt, wordt er een nieuwe contractant met een nieuw klantnummer aangemaakt. De nieuwe contractant (jij dus) betaalt vanaf het moment van de overname en de oude contractant (je moeder, maar jij eigenlijk ook al :wink: ) betaalt tot die datum. Er is dus géén sprake van een dubbele betaling over dezelfde periode en ook een opzegtermijn is niet van toepassing.

Wat wél kan zijn, is dat je bij het oude klantnummer al had betaald voor een deel van de periode die nu bij het nieuwe klantnummer hoort. Om dat te herstellen ontvang je een slotfactuur, waarmee je die kosten weer van ons terug krijgt. Je zult dus geen cent te veel betalen :blush:


Bedankt voor je andwoord, maar ik heb hier donderdag over gebeld en dit werd mij door de gene aan de telefoon namens kpn verteld …. 
dus nu snap ik er helemaal niks meer van haha, vond het al wel te bizar voor worden maar dan ben ik zeer benieuwd wat er gaat gebeuren


Ik snap dat het een beetje verwarrend is als je 2 verschillende antwoorden krijgt vanuit KPN :thinking::sweat_smile:

Dit komt van onze pagina over contractovername mobiel:

Contractovername op mijn KPN factuur

Na een contractovername wordt de factuur gesplitst.

  • De oude contractant krijgt een slotfactuur met het verbruik en abonnementsbedrag tot en met de dag van overname.
  • De nieuwe contractant krijgt een factuur met het verbruik en abonnementsbedrag vanaf de dag na overname.

Dit had ik inderdaad ook gelezen, maar aan de telefoon werd verteld dat dit niet waar is. En gezien ik beide facturen heb gekregen en hier dus die overlapping op staat van een maand. Maar zal dit dan met het factuur van april worden verrekend? 


Dat zal inderdaad met de volgende factuur verrekend gaan worden :slight_smile: Excuus voor de ontstane verwarring en tegenstrijdige verhalen, het komt echt goed!


Dan heb ik er weer beetje vertrouwen in! Bedankt voor al je antwoorden! 
was vandeweek wel aardig boos doordat ik het een belachelijke regeling vond, maar gelukkig blijkt dit niet waar te wezen. 
ik wacht mn volgende factuur af, en wens u een fijn weekend toe! 


Fijn dat ik je weer een beetje vertrouwen heb kunnen geven :blush: Jij ook nog een goed weekend gewenst!