Skip to main content

Ik heb ditzelfde probleem nu blijkt, al 11 maanden. Ik heb nooit KPN pay geactiveerd en doe ook geen mobiele betalingen via App Store. Hoe kan KPN dit dan zomaar zijn gaan betalen voor mij? Als ik daar nooit toestemming voor heb gegeven?!

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

@RachèlO ik ben benieuwd of het bij jou goedgekomen is? Ik heb pay info ook gecheckt en zoals ik al verwachtte heb ik ook daar GEEN transacties gevonden, niet eens 1 


En @Tmrjry en @RachèlO hoe hebben jullie je afgemeld? Want via pay info kan ik dat dus niet doen. En als ik ga afmelden via mobile maestro ga ik eigenlijk zeggen dat ik dus een abonnement had en dat had ik helemaal niet!!


@Kpn ik wil van jullie graag een reactie, als ik chat krijg ik alleen maar uitleg over de factuur, als ik bel krijg ik eerst 15 min uitleg over de factuur en dan werd telkens gemeld dat de wachttijd minimaal 30 min is 😩


@Lein80  ik heb ze gebeld. Ook heb ik Apple gebeld die even na gekeken heeft of ik deze stomme spel gedownload had. Ik had niets gedownload waardoor ik aan abonnement kosten zou moeten zitten. 
 

vervolgens heb ik hun vriendelijk verzocht het bedrag zsm te crediteren. Weken later heeft KPN mijn factuur aangepast. Of zij zelf geen idee. Mn factuur was in ieder geval minder door de credit wat ik moest terug krijgen.

 

achterlijk gedoe allemaal


Ik zie deze discussie te vaak terugkomen.

Het zou toch goed zijn een keer een case van te maken: waar ligt het bewijs dat er toestemming is gegeven dat er gefactureerd mag worden via KPN? (Of uberhaupt gefactureerd kan worden, als je zo wilt).

Als je daar zin in hebt kunnen we er een zaak van maken en zien hoe dit juridisch zit. 
Uiteraard zit het probleem bij de malafide services, maar facturatie via telefoonrekening zou denk ik helder vast moeten liggen. 


Beste @Lein80 en @Tmrjry, welkom! We hebben hier een topic met allerlei informatie over KPN Pay:

 

Hierin staat alles wat je moet weten over KPN Pay. Het gemakkelijke aan KPN Pay is dat je dit met een druk op de knop kunt activeren en daarna ook met een druk op de knop kunt gebruiken. Dat is ook direct datgene waar je op moet letten: als het éénmaal is geactiveerd, kan je het bijna ongemerkt gebruiken. Bijvoorbeeld bij spelletjes/games merk ik nog wel eens dat er te snel wordt doorgeklikt en er dan al iets gekocht is/een abonnement wordt aangegaan. 

 

Uitleg over hoe je het stop kunt zetten, zie je in het volgende topic. Daarin wordt uitgelegd hoe je KPN Pay stop kunt zetten:

 

Als jullie bij KPN Pay niets zien staan, is de betaling wellicht via e.mobi gegaan, ook dat kan je gemakkelijk beëindigen:

Betalingen van andere online diensten via je KPN factuur

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi op om je abonnement te stoppen. Hieronder lees je meer over het blokkeren van betalingen via KPN Pay.


Beste @Marcia,

dank voor je reactie.

dit heb ik uiteraard allemaal al gezien en gelezen en is niet van toepassing.

Jullie schreven een mobiele dienst af, zonder dat ik hiervoor ooit toestemming heb gegeven. Ik vind het kwalijk; als een iemand zegt dat ik een abonnement via KPN rekening wil betalen schrijven jullie dit dus gewoon op de factuur en schrijven het af. Waar is mijn toestemming daarvoor bij jullie geregistreerd?

Als je in Mijn KPN kijkt (app) zie je ook nergens staan dat je KPN pay hebt geactiveerd. Sterker nog; ik kreeg in deze app bij klikken op KPN Pay een scherm met ‘installeer nu KPN Pay’ dus leek alsof ik dat juist nog niet geactiveerd had.

(Nu heb ik het al telefonisch door jullie laten uitzetten  natuurlijk.)

Het ’abonnement’ van Mobile Maestro kwam ook wel op de factuur maar doordat de extra kosten samenvielen met het moment dat wij overgingen naar internet via KPN en mails kreeg over verrekening van korting ed.,en mijn telefoon abonnement wel wat duurder was maar ook weer niet schrikbarend hoog, was me niks opgevallen. Nu pas zag ik dat er al 11 maanden ‘online diensten’ op de facturen stond. 

Ik heb KPN uiteraard al met gebeld en gezegd dat ik het kwalijk vind, ik heb namelijk nooit toestemming gegeven dit af te schrijven.
Ook aan Mobile Maestro heb ik nooit toestemming gegeven. Er komen geen enkele gegevens over dit abonnement voor in aankopen via de App Store, niet via pay-info, ik heb nooit een mail gehad of bericht, nooit een sms of bericht of mail of wat dan ook met ‘welkom’ of ‘bevestig hier je abonnement’, heb nooit ergens betaling voor opleidingen online gedaan. Nergens van KPN bericht gekregen dat ik iets had aangeschaft, ik kan echt helemaal nergens iets terugvinden over een aankoop of abonnement.

Ik ben nog in afwachting van het geld van Mobile Maestro. Ze zeiden telefonisch dat ik alles terugkrijg… ben benieuwd. 

Ik hoop dat anderen dit bespaard kan blijven door melding op dit forum. En verwerken van mijn klacht aan KPN zal ook helpen; jullie moeten gewoon niet zomaar incasseren zonder dat een klant akkoord heeft of een aanbieder bewijs heeft dat de klant akkoord is gegaan. 


Ik ga er vanuit dat zij dit zeker voor je in orde maken. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en 06-nummer? Dan maak ik ook aan onze kant een melding hiervan!


@Marcia_ ik had uiteraard al telefonisch contact met jullie gehad dus alles is bij KPN bekend.

update: inmiddels na mails en bellen met Maestro heb ik 80% van de onterecht geïncasseerde gelden teruggestort gekregen. Laatste bericht van twee weken geleden was dat ze nu ‘voor me uitzoeken’ waarom de financiële afdeling niet alles terugbetaald heeft, terwijl dit door hun klantenservice wel was beloofd. Weet inmiddels dat ik komende week weer moet mailen/bellen of anders de week erna weer; Dan volgt het restant hopelijk nog en is dit hele gedoe eindelijk voorbij. 


Update: ben sinds mijn vorige bericht bijna wekelijks aan de bel gaan trekken maar heb het restant nog steeds niet ontvangen… 


Wat rot om dit te lezen, @Lein80! Heel vervelend dat het zo moeizaam gaat😓


Dankjewel voor je berichtje nog Marcia. Inmiddels heb ik gelukkig alles terug ontvangen.


Reageer