Skip to main content

Beste medewerkers van KPN,

Ik heb mijn moeders bedrijf overgenomen. Nu wil ik ook alle abonnementen van haar bij KPN overnemen. Het lijkt allemaal niet zo moeilijk…. Maar toch lukt het maar niet.

Ik ben in een KPN winkel geweest waar ik super netjes en snel geholpen ben.

Kort gezegd wil ik drie dingen:

  1. Mijn privé-abonnement overzetten naar KPN en daarbij een nieuw toestel.
  2. Het 06 nummer welke op naam (en privé-adres) van mijn moeder staat overnemen, omdat dit nummer zakelijk wordt gebruikt.
  3. Internet/tv/bellen abonnement op het zakelijk adres overnemen.

In de KPN winkel werd alles geregeld. De volgende dag had ik het nieuwe toestel al in huis. 1,5 maand later zou internet/tv/bellen overgezet worden. Ik zou dan een gratis installateur langs krijgen, want alles wat nu in gebruik was moest ingeleverd worden en dan werd er nieuw apparatuur terug geplaatst. Het 06-nummer zou ook overgezet worden op mijn account.

Toen ik diezelfde week belde naar KPN om iets te vragen zei deze medewerker tegen mij; jahaaaaa in de KPN winkel wilden ze u natuurlijk een nieuw abonnement laten afsluiten van internet/tv/bellen. Want daar krijgen zij provisie over. Maar mevrouw, dit is helemaal niet nodig dat alle apparatuur afgekoppeld moet worden en er een installateur komt om alles opnieuw te installeren. We kunnen het abonnement gewoon overzetten op uw naam. Dit kan u gewoon via het overnameformulier van KPN doen. En deze medewerker wist mij te vertellen dat de overname die ze in de winkel in gang hadden gezet op de 1 of andere reden al geannuleerd/gecanceld/afgekeurd was. 

Dus zo gezegd zo gedaan. Ik heb dat formulier samen met mijn moeder ingevuld en opgestuurd.

Nu wil ik weten of alles goed komt. Dus worden alle abonnementen op 1 account gezet, namelijk mijn account? Ik kom er zelf niet uit. Ik heb zo veel mailtjes gehad. Ik bel wel even met KPN. Daar krijg ik een medewerker aan de telefoon die zegt dat ze dit soort dingen niet kan bekijken. Dat kan ze pas zien als de overname heeft plaatsgevonden.

Dus…. wie kan mij vertellen of alles goed komt?!

Hi en van harte welkom in de KPN community @Overname. Als ik je bericht zo lees, lijkt het dat punt 1 wel gelukt is, klopt dit? En dat de hamvraag vooral is of de contractovernames wel daadwerkelijk lopen en goed gaan. Vul me vooral aan mocht het nodig zijn.

Via het forum kan ik wel de status voor je nakijken, als je wilt. Echter kan ik via deze weg inhoudelijk niet helpen mocht er iets aangepast moeten worden, of niet kloppen. We kunnen via deze weg niet de juiste verificatie doen die daarvoor nodig is. Daarvoor kan je terecht bij onze klantenservice via 0800-0402.

Voor de achtergrondinformatie: Je kunt inderdaad zelf online een contractovername aanvragen. Het kan ook via de winkel, maar dit is niet per sé nodig. Zo gauw alle informatie bij ons binnen is, ontvang je een bevestiging per e-mail en gewoonlijk is een contractovername binnen 7 werkdagen klaar. Als het druk is bij onze backoffice, die deze wijzigingen verwerkt, kan het iets langer duren. Je ontvangt, als nieuwe contractant, ook een bevestiging per e-mail zo gauw de wijzigingen verwerkt zijn.


Reageer