Graag verzoek ik hulp omtrent het volgende probleem van een familielid. Mevrouw zit in een echtscheidingsprocedure (de echtscheiding is aldus nog niet uitgesproken) en wil graag het abonnement van haar telefoon verlengen nu er de mogelijkheid is tot een goedkoper maandbedrag en zij bovendien dringend een nieuw toestel nodig heeft. Evenwel is zij niet de contracthouder; dat is haar toekomstige ex-partner, doch betaalt mevrouw van meet af aan alle facturen behorend bij dit mobiele abonnement.
Â
Het probleem is dat meneer niet wil meewerken met de contractovername middels het sturen van een foto van zijn rijbewijs en het ondertekenen van het online formulier. Zodoende zijn wij zoekende naar alternatieven routes om te bewandelen.
Â
Na contact met de klantenservice is mij medegedeeld dat mevrouw een mail kan sturen naar ‘opzeggen@kpn.com’ met daarbij een foto van zowel de voor-en achterkant van haar ID als bankpas én de laatste drie bankafschriften. Na afloop wilde ik toch even hier voor de zekerheid checken of dit het juiste e-mailadres is? Wij willen immers niet opzeggen, maar overnemen. Ik wil voorkomen dat mevrouw straks onverhoopt haar telefoonnummer kwijtraakt als blijkt dat we hiermee het abonnement opzeggen.
Â
Ik hoor het graag indien aanvullende informatie gewenst is!
Â
Bij voorbaat dank.Â