Skip to main content

Hallo, ik ben vorige maand overgestapt van KPN naar een andere provider. Die zijn ondertussen langs geweest om de boel te installeren (helaas werkt het niet goed maar dat is een ander verhaal).

Ik heb nu de router, glasvezel ontvanger etc. van KPN hier liggen. Ze hebben ook mijn oude abbo opgezegd via een overstapservice. Ik heb 1 mail van KPN ontvangen dat ik ‘binnenkort overstap’. Geen einddatum. Ik heb ook nog geen bericht ontvangen over wanneer ik iets krijg om de spullen terug te sturen. Ik heb nu dus eigenlijk geen enkel idee of mijn contract bij KPN nog loopt of ondertussen al gestopt is (zou afgelopen maandag gestopt moeten zijn).

 

Waar kan ik dit inzien? Hoe controleer ik dit? 

Inloggen (of account aanmaken) voor Mijn KPN? Daar kan je normaal gesproken alles aangaande je contract inzien, @Zandtheetje.


Inloggen (of account aanmaken) voor Mijn KPN? Daar kan je normaal gesproken alles aangaande je contract inzien, @Zandtheetje.

Die heb ik, alleen daar staat geen einddatum op. (nou ja, Einddatum contract17-02-2022, maar dat is omdat het contract 17-02-2021 in ging).


Ja, klopt, die einddatum wordt niet aangepast, maar waarschijnlijk staat in de eerstvolgende factuur wel de einddatum (en de verrekening van het teveel betaalde, of in dit geval terugbetaling)

Het feit dat je wel een bevestiging van de overstap gekregen hebt geeft aan dat het kennelijk wel doorgekomen is...maar duidelijk is anders inderdaad.

Volgens mij moet je tegenwoordig zelf je apparatuur in een schoenendoos of iets dergelijks doen, en terugsturen. Als het goed is krijg je daar nog een afzonderlijke mail over. En als je het teruggestuurd hebt nog een keer een mail dat je het nog terugsturen moet😄, dat schijnt ook standaard te zijn.

Ik zou het gewoon nog even afwachten, of anders even bellen met 0800-0402 (gratis), @Zandtheetje 


Hi @Zandtheetje, welkom hier. 

Het snelste is om even met ons te bellen om het specifiek voor je uit te laten zoeken. Het gratis nummer is 0800 0402, we zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Bij een opzegging ontvang je van ons namelijk altijd een bevestiging. Bij de overstapservice krijgen wij een signaal van de nieuwe provider wanneer je een goed werkend signaal hebt, dat is voor ons de aanleiding om het op te zeggen. Het kan zijn dat dit nog niet is gedaan als ik lees dat het nog niet goed werkt. Vraag in ieder geval ook na bij je nieuwe provider of ze dit goed hebben doorgezet. 


Hey, de Odido monteur is al geweest alleen het glasvezel signaal kwam niet binnen. Ik heb nu dus geen normaal internet (alleen via 4G gekregen) en het KPN internet werkt dus ook niet. Ik kreeg net wel een rekening van KPN binnen van 17 feb tm 16 maart, maar Odido hoort vanaf 12/13 februari opgezegd te hebben. Dit was immers de overstapdatum. 
 

@Alex van KPN ik heb geen andere mails ontvangen van KPN, alleen bij de originele opzegging in januari. Ik zal morgen bellen. 


Dan verwacht dat Odido dit nog niet heeft administratief heeft doorgezet, ik denk dat ze dit alsnog doen en dat de facturatie bij Odido ook nog niet is begonnen. Mijn advies is wederom om ze even te bellen, ik kan namelijk niet in hun systemen kijken.Â