Skip to main content

Ik heb gisteren mijn Hussel 200 MBit abonnement omgezet naar het huidige 200 MBit abonnment. Mij werd verteld dat het 100% zeker was dat ik mijn vaste korting van 5 euro zou behouden. Hussel 2oo MBit was 2,50 duurder dan het huidige 200Mbit, vandaar de overstap.

Toen ik het contract ontving bleek dat mijn vaste korting was vervallen. Ik heb daarover gebeld en de medewerker die ik toen aan de lijn kreeg zei dat dat rechtgezet kon worden. Ik werd doorverbonden naar een andere medewerker die zei weer dat dat niet kon. Ik wil graag weten hoe het nu zit.

En waarom is het ene 200 Mbit abbo 2,50 duurder dan het andere?

Tevens staat er een fout in het contract. Volgens KPN is 50 - 15 = 30? Terwijl het bij de opsomming weer wel goed staat. Al met al een zeer slordige overstap met willekeurige info afhankelijk van de mederwerker die je te spreken krijgt.

 

Mijn vraag is: heb ik door de overstap nog recht op mijn vaste 5 euro (telfort )korting of niet.

Waarom zou u nu met een nieuw abonnement nog recht hebben op 5 euro Telfort korting? Misschien kan een medewerker er nog voor een paar maanden korting inzetten ofzo. Maar op een gegeven moment stopt het echt wel.


@Nick83

Ik zou alleen maar overstappen als de korting werd gehandhaaft. Dat was gewoon een vraag van mij. Toen werd gezegd dat deze korting voor altijd bleef gelden ben ik overgestapt. Ik wil dus gewoon weten of ik er recht op heb of niet. Als ze mij hadden verteld dat de korting zou vervallen was ik niet overgestapt. Zo simpel is het. De 5 Euro korting was een doorlopen korting voor Telfort klanten, dat zou niet stoppen.


Bij de nieuwe abonnementsvorm bestaat er zoiets als Entertainmentkorting. Dat is ook 5 euro. Dat zal de medewerker wel bedoelt hebben. En wellicht wist die heel goed dat u dat niet bedoelde. Maar op zo'n moment word u gewoon bij de neus genomen. Medewerkers willen allemaal maar wat graag dat klanten overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm. 


Ik zou graag nog een reactie van een KPN medewerker krijgen die in mijn gegevens kan kijken. Ik vind het vaag dat er maar vanalles aan de telefoon beloofd wordt wat in de praktijk niet waar blijkt te zijn. Het erge is dat dit blijkbaar nogal eens vaker gebeurd zoals ik her en der op het forum lees.

‘Ja meneer ik weet 100% zeker dat u uw korting behoud. Het staat niet in uw contract maar op uw factuur komt het goed’ Dat is wat mij verteld is. Luister het telefoongesprek maar na.


Dat telefoongesprek is niet na te luisteren. Ten eerste is het helemaal niet zeker dat er überhaupt iets opgenomen is. En ten 2de: het is voor trainingsdoeleinden. Dus niet om later terug te luisteren wat er met de klant afgesproken is. Medewerkers aan de telefoon hebben sowieso geen toegang tot die gesprekken. 


Ha @Rene_1967, een vervelende situatie! Het klopt wat Nick83 zegt: gesprekken zijn niet terug te luisteren op die manier. Normaliter komt zo'n Telfort korting te vervallen als je je abonnement omzet. Als mijn collega heeft aangegeven dat dit niet zo is, moeten we daar zeker naar kijken. Ik ben je gegevens ingedoken en zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad waar ook een coulance toegekend is vanwege de misgelopen korting. Helaas is de Telfort korting inderdaad niet meegenomen. Mijn excuses dat dit niet als zodanig is gecommuniceerd! 


Hoi @Marcia_ ,

 

Bedankt voor je reactie. Nu heb ik in elk geval zekerheid v.w.b. de vervallen korting. Ik ben wel erg teleurgesteld in de kwaliteit van de mensen aan de telefoon. Dit was niet de eerste keer dat er zomaar wat werd geroepen. Voor een provider zo duur als KPN verwacht ik toch echt wel wat meer kwaliteit en service op het gebied van klantondersteuning. Ik zit mijn contract wel uit tot volgend jaar en dan moet ik mezelf nog maar eens serieus de vraag stellen of ik niet naar een goedkopere provider moet verhuizen. Daar verwacht je dit soort situaties. Maar goed jij kan er niets aan doen, nogmaals bedankt voor je antwoord.