Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben 18 juni 2023 een dagje naar Ameland geweest en kreeg tot mijn verbazing een sms bericht 'welkom in Duitsland’.

Hoe en waarom weet ik niet, ik was lekker een dagje aan zee.

 

Nu zie ik op de factuur kosten vanwege internetgebruik in het buitenland. Dat is Duitsland maar ook tampnet.

Nu schat ik Ameland in als gewoon Nederland en heb ik een EU bundel, dus verwachtte ik geen kosten.

Graag zou ik deze kosten gecorrigeerd zien op de factuur. Kan dit geregeld worden?

 

Beste @Mathijs 10234, welkom! Ameland is inderdaad nog wel een stukje van Duitsland af.. In principe ben je tussen Nederland en Ameland gewoon verbonden met het netwerk in Nederland. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 


Hoi Marcia,

 

ik heb de gegevens aangevuld.

 

groet,

 

mathijs


Bedankt! Ik zie dat er geen mobiele gesprekken zijn geregistreerd in Duitsland. Het lijkt erop dat het netwerk te enthousiast is geweest. In dit geval zal ik de kosten vergoeden. Ik zie dat er 8,18 euro aan kosten zijn gemaakt, deze krijg je op de volgende factuur in mindering gebracht. 


Je geeft aan dat je ook met Tampnet verbonden bent geweest. Klopt dat?

Dit is een maritiem netwerk en valt buiten EU. Internet via zo'n netwerk zal dan ook in rekening gebracht worden. Wel goed te lezen dat de kosten gerestitueerd gaan worden.


dank je marcia!