Skip to main content
Vraag

Problemen met Playstation network via de KPN internetaansluiting

• 13 februari 2025
  • 3 reacties
  • 147 keer bekeken

Ik ben nogal een verfijnt online gamer al zeg ik het zelf. En heb nu al een jaar of anderhalf problemen met kpn netwerk en playstation network.

Als ik op playstation opstart heb ik een minuut of 5 de tijd om te doen wat ik moet doen (lees: partychat ingaan/playstation store bekijken en downloaden of aankopen doen/online vrienden bekijken/updates instaleren enz enz) na die 5 minuten kan ik niets meer tot ik de hele playstation opnieuw opstart. (Als ik in een partychat zit blijft deze wel verbonden al kunnen vrienden niet meer zien of ik online ben).

Nu heeft KPN mij onlangs een nieuw modem opgestuurt en toen ging het een maandje of 1,5 goed, nu sinds afgelopen week is het weer kommer en kwijl en ben ik weer terug bij af. 

De playstation is bekabeld aangesloten, tussen het modem en de playstation ligt een netwerk switch (deze is al eens herstart), deze is recentelijk vervangen op advies van KPN. 

De nerwerkkabels in huis zijn allemaal shield CAT7 en allemaal gloed nieuw. 

Het probleem is niet alleen op playstation. Ook de Xbox X werkt niet lekker daar kan ik uberhaupt geen aankopen meer doen in de store als dit probleem zich voor doet.

Ik zag op een ander forum topic dat gelijkende klachten heeft van een maand of 4 geleden dat het aanpassen van IPv6 naar IPv4 de truc had gedaan. Echter heb ik dat 20minuten geleden aangepast en heeft het probleem zich intussen weer 3x voorgedaan. Dus dat is helaas voor mij geen oplossing.

Ik hoop toch echt dat iemand nu nog weet wat ik nu nog kan doen. Ben de wanhoop naarbij.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4426 reacties
  • 13 februari 2025

Ik moet zeggen dat ik dit probleem ook ondervindt sinds ik over ben op de KPN Software met mijn V10 maar aangezien ik vrijwel nooit (meer) game heb ik er nooit wat mee gedaan. Maar inderdaad kan ik in een party chat en ook wel een game join en maar soms wordt ik er al na enkele minuten uit gegooid en zijn sommige functies opeens niet meer beschikbaar. Ik durf niet te zeggen waar dit aan ligt. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 18 februari 2025

Welkom op de community ​@sjeffker, dat klinkt als een vervelend probleem inderdaad. Gamen is in de eerste plaats iets wat leuk moet zijn, en met dat soort drempels elke keer wordt dat snel minder kan ik me voorstellen. Ik heb zelf ook een PlayStation, en ik merk dit zelf niet moet ik zeggen. Welke PlayStation heb je, welk nieuwe modem heb je van ons gekregen en welke had je daarvoor? Ik weet niet of we het lek boven kunnen krijgen, maar ik wil wel met je meedenken.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 19 februari 2025

hoe staan de dns servers ingesteld ?