Skip to main content

Hallo ik heb sinds vrijdag kpn box 12 in huis maar ik krijg geen download speed van 1000mbps maar van 480 en upload van 350+-mbps 

Waarom is dit zo ik heb dit getest naast de router!!!

Heeft u dat getest op een pc of laptop die bekabeld aangesloten is op de KPN Box 12?

Want via WiFi gaat u die 1000 mbit misschien halen als uw pc of laptop WiFi 6 ondersteund. Maar zelfs dan is dat nog niet zeker. Met WiFi 5 Ghz is die 480 mbit helemaal nog niet zo verkeerd.


Heeft u dat getest op een pc of laptop die bekabeld aangesloten is op de KPN Box 12?

Want via WiFi gaat u die 1000 mbit misschien halen als uw pc of laptop WiFi 6 ondersteund. Maar zelfs dan is dat nog niet zeker. Met WiFi 5 Ghz is die 480 mbit helemaal nog niet zo verkeerd.

nou vindt best jammer DAT zelf via ETHERNET maar 600mbps download krijg 


Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder andere aangesloten appartuur? Kan je pc of laptop die snelheid wel aan?


Is de pc of laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten? Er zit niets tussen? Geen switch? Geen draadloze verbindingset? Geen kabel door de muur? Gewoon een rechtstreekse kabel, 1 kabel bestaande uit 1 geheel waar de stekkertjes er vanuit de fabriek vast aan zitten? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Staan alle andere apparaten in huis uit?


Gemeten met de Speedtest app uit de Microsoft store en niet via de Speedtest website?


Is de pc of laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten? Er zit niets tussen? Geen switch? Geen draadloze verbindingset? Geen kabel door de muur? Gewoon een rechtstreekse kabel, 1 kabel bestaande uit 1 geheel waar de stekkertjes er vanuit de fabriek vast aan zitten? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Staan alle andere apparaten in huis uit?

1 kabel rechtsteeks naar de modem 


Gemeten met de Speedtest app uit de Microsoft store en niet via de Speedtest website?

Wow, op die app krijg ik 900 down 800up en website 500 down en 800 up naar het zelfde server 

 


Gemeten met de Speedtest app uit de Microsoft store en niet via de Speedtest website?

Wow, op die app krijg ik 900 down 800up en website 500 down en 800 up naar het zelfde server 

We zien wel vaker dat een PC net niet snel genoeg is voor 1Gbps verbindingen en dat de overhead van een browser dan de metingen onbetrouwbaar maakt.

Gebruik altijd de Speedtest app om snelheden vanaf 500Mbps te meten.


Hoi @MiliMili .  Zo te zien ben je er al uitgekomen met behulp van de community.

Het lijkt er op dat de juiste snelheid binnenkomt. Wifi blijft wifi. Daar zijn geen garanties over te geven en 480 draadloos zou ik heel  respectabel vinden.