Skip to main content

Hi

Verschillende metingen laten lopen zowel online als met de app van OOKLA maar bij mijn 500mb abonnement haalde ik netjes de 500MB zowel up/down.

Voor mijn 1 GB abonnement haal ik maar 787/789 mb...beetje bedroevend...ook als je 8% overhead van de 1 GB afhaalt.

En...nee aan de bekabeling en apparatuur ligt het niet. UTP bekabeling is doorgemeten en geschikt voor 1 GB. 

 

De 1e meting gaf 859 mb download, de overige meting zoals hieronder afgebeeld

 

Hallo @mierlp. Dat is bijzonder. Heb je nog geen enkele keer de (bijna) 1000MB/s weten aan te tikken? Dan lijkt het erop dat er toch iets niet helemaal goed gaat ergens. Omdat je je gegevens al hebt ingevuld in je profiel, kon ik al even met je meekijken. Technisch staat alles goed en ingesteld op 1GB. Dat is dus prima. Ook zie ik dat er op 21-8 werkzaamheden zijn uitgevoerd om de snelheid te kunnen realiseren. Je zou verwachten dat je de 1GB kunt halen nu.  

Heb je na de snelheidsverhogen het glasvezelkastje al een 2 minuten stroomloos gemaakt en het modem gereset?
 


Hi

Nadat het bij KPN is overgezet van 500 mb naar 1 Gb werkte internet niet. Ik heb toen de stroom van de glasvezel box gehaald maar geen 2 minuten. Zal straks wel proberen. Up en Download nog geen enkele keer 1 gb gehaald.

Speed test van zojuist  

 


Zelfs rechtstreeks op Expedia 10a aangesloten haal ik dit maar

 

 


Heeft u het ook al eens met een andere pc of laptop geprobeerd? En al eens een andere kabel geprobeerd? 


Uiteraard..1e foto is van pc kantoor en 2e laptop kamer. Meerdere kabels  gebruikt en zijn gecertificeerde cat6 kabels.


... gecertificeerde cat6 kabels.

Met aangesmolten stekkers? Of heeft u die er zelf aangezet?


Officiële kabels met aan gesmolten connectors

En mocht er een aansluiting in de connector niet correct zijn krijg je vaak andere issues.

Ik heb meer problemen sinds overgang naar KPN helaas..met regelmaat tv beeld weg vallen gedurende  1-3 seconden. Ook daar is al naar gekeken en nt1 kastje vervangen en experia box. 

Bevriende glasvezel monteur gaf aan dat probleem eventueel ook in wijk centrale kan zitten met foutieve gbics of  gbic die niet geschikt zijn.

Maar ga straks nog even 2 minuten stroom er af halen en anders maar storing melden bij kpn


@mierlp

Dit is inderdaad niet oke

Heb je de speedtest server gebruikt van XS4ALL?

Of je “vaste” rj45 stekkers hebt of zelf aan gezet hebt maakt geen bal uit (nick)

Ik zet de rj45 stekkers altijd zelf (bij lange kabels)

Ik gebruik nu cat5e van het merk schneider electric

Even de opmerking mijn weg gaat via

Een nt glasvezel kastje naar een fritzbox 7590 (via de rode kabel) daar achter een netgear r9000 router daar achter een Tp-link TL-SG3428 switch en daar achter weer een 16 poort netgear gs116e switch

Lange weg aan bekabeling en switches

Ik haal dit op de pc

 

 

 

 


Of je “vaste” rj45 stekkers hebt of zelf aan gezet hebt maakt geen bal uit (nick)

Nou... ik zie wel eens plaatjes voorbij komen…

Of...

Dat maakt geen bal uit zeg je?


Of je “vaste” rj45 stekkers hebt of zelf aan gezet hebt maakt geen bal uit (nick)

Nou... ik zie wel eens plaatjes voorbij komen…

Of...

Dat maakt geen bal uit zeg je?

Wat op deze foto's staat is natuurlijk niet de bedoeling om een rj45 stekker aan te sluiten

Op een netwerk kabel 

@mierlp heb je al eens met de windows app speedtest getest met XS4ALL als server 

Wat meet je dan? 

 

 


via site xs4all

 

via site kpn

 


Dag @mierlp! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en daar meteen een monteursafspraak aan gekoppeld. Vermoed dat er in de wijkcentrale gekeken moet worden of daar de stoorzender zit. Ik laat dit afhangen van de monteur. Heb de monteursafspraak gezet op 30 augustus (maandas a.s.) tussen 10.00-12.00uur. Komt dit uit? Anders verschuiven we de afspraak graag voor je. 

 


 Dank je voor het aanmaken van een ticket want zojuist viel het gehele internet weer weg. Merk je aan de stream op je pc, speedtest kan geen verbindingen maken en tv signaal valt dan ook compleet weg.
Helaas kan ik maandag niet, rest van de week lukt wel.

Nog even twee metingen gedaan met enige tussen pauze
14.37 uur

14:54 uur

 


Bedankt voor het aangeven @mierlp. Heb de afspraak herpland. Zelfde tijd, maar dan op dinsdag. 31-08 10.00-12.00H

Ik had al zo'n vermoeden dat het niet helemaal lekker ging met de verbinding. Goed dat we een monteur sturen! Laat je weten hoe het dinsdag afloopt?  


Hoe is het gisteren afgelopen met de monteur? Zijn jullie erachter gekomen wat de boosdoener was en is het opgelost? Ben benieuwd @mierlp :thumbsup:.

Edit 15.24H: Ik kon natuurlijk zelf ook even kijken:sweat_smile:

Monteursbon: GBIC(-module) in glascentrale vervangen i.v.m. te hoge demping. 
Als het goed is haal je nu een downloadsnelheid van 900-950mbps, klopt dit?


Hi Lisa,

Hier thuis was niets te vinden, nieuwste versie van het NT1 kastje geplaatst maar dat maakte geen verschil. GBIC in glascentrale vervangen ivm te hoge demping, snelheid met Argus direct op NT geeft ruim 950Mbps download en ruim 540Mbps upload, klant gaat dit aankijken hoe de verbinding zich gaat houden.

Maar het blijft fluctueren. Nu weer speedtest gedaan en haal ik maar weer
download 741
upload 807

Lijn verbinding is weinig stabiel/continue. Storing blijft nog enkele dagen open staan zodat  ik dan via pincode opnieuw meldingen kan doen